2017-08-10, 22:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Nej det är Al-Hakim.

Matchen var 95.20 när ni gör målet och ni känner er rånade. Ni hade 95 min på er men skapade inte ett skit. Men ändå är det domarns fel. Det brukar låta så när AIK tappar poäng.

Men visst, jag var sjukt chockad när målet dömdes bort. Kändes givet att det skulle bli poängtapp så fort Al-Hakim inte blåste vid 94.00
Citera
2017-08-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Första 45 min av oss och min spontana reaktion/känsla där och då är att vi lika gärna kan åka ur i år.

45 min senare har vi vänt till 2-1 och är 5p bakom DIF. Bara i allsvenskan.

Rätt spelare som är riktigt bra idag.

Sam, Sakor samt Dahlberg fortsätter att imponera.

Boman gör ju mål men är egentligen inte super.

idag gör Rogne en riktigt riktigt bra match och det har ju varit uppenbart rätt länge att Rogne var/är vår bästa mittback och att Bjärs/Wiklander är ungefär skitsamma även om jag föredrar Wiklander då han inte har Bjärs negativa attityd och aura.

Fortfarande rätt stora brister i vårt egna spel med bollen då vi fortfarande är så enormt jävla dåliga på att diktera tempo/skapa vårt eget öde i en match. Men en dag som denna skiter jag i.

Obasi who förövrigt? Är han bäst i allsvenskan?
Det är domaren som ger er segern. Först godkänner han ert offside mål och sedan dömer bort AIKs. Vi hade inte behövt spela.

Bitter. Jag?

Ääääsch
Det jämnar säkert ut sig.
Citera
2017-08-10, 22:10
Medlem
Citat:
Matchen var 95.20 när ni gör målet och ni känner er rånade. Ni hade 95 min på er men skapade inte ett skit. Men ändå är det domarns fel. Det brukar låta så när AIK tappar poäng.

Men visst, jag var sjukt chockad när målet dömdes bort. Kändes givet att det skulle bli poängtapp så fort Al-Hakim inte blåste vid 94.00

Brukar låta så? Brukar vara samma sak när ni förlorar.
Citera
2017-08-10, 22:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Väldigt Martin Hanssonskt av Al-Hakim att komma in och bli matchens profil sådär. Vi sög första halvlek så 2-2 hade kanske varit rättvisare. Att Ponta Dahlberg ska hålla på och jinxa på det där sättet...
Citera
2017-08-10, 22:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Brukar låta så? Brukar vara samma sak när ni förlorar.

Men då är det ju helt sant att domaren är emot oss. Nu är det helt fel.
Citera
2017-08-10, 22:22
Medlem
Citat:

Tittar man på statistiken. Hade AIK fler avslut, fler hörnor, fler målchanser, fler frisparkar. Så "inte ett skit" som du skriver verkar inte stämma?

Lägg dessutom till att de gjorde två korrekta mål (men fick ett bortdömt) och ni gjorde ett, samt ett offsidemål.

Sånt händer, men jag delar inte din matchbild - utan skulle mer påstå att ny hade flyt ikväll?
Citera
2017-08-10, 22:22
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
2-1 är nog offside.

Bortdömda målet: Solklar hög spark. Måste vara det han blåser på.
Citera
2017-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Men då är det ju helt sant att domaren är emot oss. Nu är det helt fel.

Jag förstår att beteendet blir annorlunda när man har vunnit, men idag var det extremt tydligt att ni fick en stor hjälp från domaren.

Ska nog kolla igenom lite klipp från 2009 för att komma ner i varv och för att påminna mig om att så som jag känner mig idag så vet jag att det ändå inte är i närheten av det ni kände då.
Citera
2017-08-10, 22:34
Medlem
junkbords avatar
Fan vilken milsvid skillnad det är på Pontus Dahlberg och Oscar "Tvålen" Linnér.
Spelar ju inte ens i samma liga.
Citera
2017-08-10, 22:42
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
2-1 är nog offside.

Bortdömda målet: Solklar hög spark. Måste vara det han blåser på.

Solklar? Du vet att du får sparka högt i fotboll antar jag?
Citera
2017-08-10, 22:43
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Fan vilken milsvid skillnad det är på Pontus Dahlberg och Oscar "Tvålen" Linnér.

Håller tyvärr med.
Citera
2017-08-10, 22:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Han är sämst av de unga målvakterna som kommit fram senaste åren, vilket även torde innebära att han är sämst i AS? AIK bör köpa in en ny målvakt om de ska ha någon chans att vinna eller gå till EL. Det känns osannolikt att han skulle utvecklas till en toppmålvakt under överskådlig tid. Förmodligen inte heller på lång sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in