2017-08-10, 15:27
Medlem
foool13s avatar
Citat:
WHERE'S DEMBELE?

Interesting line coming in from Germany.

Borussia Dortmund head coach Peter Bosz has just told a press conference that Ousmane Dembele did not show up at training this morning.

Bosz doesn’t know why and they have tried to get a hold of him, but he doesn’t answer his phone.
"We tried to get through to him but he isn't answering his phone. I hope nothing bad has happened to him."

Barcelona are interested in the 20-year-old...

Jag tror inte att Coutinho kommer att försvinna iallafall..

Vi får ju hoppas att inget har hänt honom..
Senast redigerad av foool13 2017-08-10 kl. 16:16.
Citera
2017-08-10, 15:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Offensiva "mittfältare", PL.

Helt subjektiv lista.. topp 20
1.Hazard
David Silva
Eriksen
KDB
Coutinho
Mahrez
Willian
Lallana
Mkhitaryan
10.Mané
Özil - baserat till viss del på förra säsongen
Pedro
Lanzini
Sané - bara halva säsongen
Sigurdsson
Zaha
Tadić
Arnautović
Son
Shaqiri

Barkley..

Alli är inte till min smak.. och spelar mer forward tycker jag, och Ashley Young och Rooney precis efter.....

* Sanchez spelade för mycket striker för att få vara med på en sådan här lista. Och Cesc räknar jag som central mitt. Och de nya i ligan B.Silva t.ex. får visa lite innan de är valbara på listan. (och Knockaert är en bubblare..)

Inte lätt att ersätta Coutinho... men om, så hade jag ersatt honom med en av mina favoriter, Lanzini, och innan ni hånar det, jag har sett alla matcher med honom förra säsongen och han är den som klart skapar mest i West Ham och det hände saker varanda gång han har bollen, hade ett väldigt effektivt utfall förra säsongen och gick framåt på det från året innan.
Eller tittat utomlands.. för jobbigt att komma på några just nu.

Så Barca borde ju gå efter Hazard enligt detta..

David Silva före KdB och Eriksen?

Hade ju hållit KdB som bäst i PL av alla tior/offensiva mittfältare gällande jämnhet iallafall.
Citera
2017-08-10, 15:46
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
David Silva före KdB och Eriksen?

Hade ju hållit KdB som bäst i PL av alla tior/offensiva mittfältare gällande jämnhet iallafall.

2-4 är väldigt nära på min lista.. (tycker jag), kunde nästan lika gärna bytt dom, men Silva orkestrerar och kontrollerar matcher på ett annat sätt än de andra 2 och är mycket jämnare under matcherna (pg.a. ålder, rutin till viss del kanske) även om han inte gör lika mycket poäng kanske. Så det är bara personlig smak jag sätter Silva som 2:a, har alltid varit en favorit och jag kan heller inte till viss del glömma en match borta mot Liverpool för några år sedan när Silva var helt magnifik.. no occasion is too big for him.

KDB kommer nog att gå om D. Silva inom ett år eller så.. Silva börjar bli gammal nu.

Utan Hazard ingen PL-vinst förra året.. finns ingen som betyder så mycket för sitt lags offensiv som Hazard (inte ens Sanchez..) och nu när han är i toppform är han först, och kom ihåg KDB vann inget förra säsongen och var inte avgörande på så sätt.

Man tycker olika.
Senast redigerad av foool13 2017-08-10 kl. 15:49.
Citera
2017-08-10, 15:58
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ronald Koeman confirms Everton have not received any bids for midfielder Ross Barkley. Says he could still play for Everton next season

Börjar bli lite bråttom (panik..) nu..
Citera
2017-08-10, 16:19
Medlem
foool13s avatar
Dortmund har erkänt ett bud på Dembele.. som de är tvingade/bundna att göra.

Citat:
BVB REJECT BARCA'S DEMBELE BID

Borussia Dortmund have informed the Frankfurt Stock Exchange that they have rejected an offer from Barcelona for Ousmane Dembele.

BVB uttalande:
Citat:
"Borussia Dortmund has held talks with the Catalan football club FC Barcelona regarding the possible transfer of the BVB player Ousmane Dembele to FC Barcelona," a statement read.

"During this meeting, the representatives of FC Barcelona submitted a bid which did not correspond to the player's extraordinary footballing and other status and not to the present economic market situation of the European transfer market. BVB therefore rejected this offer.
"As there is no other offer from FC Barcelona to date, there is currently no transfer of the player to FC Barcelona and this is not currently likely."
Senast redigerad av foool13 2017-08-10 kl. 16:25.
Citera
2017-08-10, 16:40
Medlem
foool13s avatar
Citat:
DEMBELE EN ROUTE TO BARCA

Borussia Dortmund forward Ousmane Dembele is already on his way to Barcelona, according to Sky sources in Germany.

Vete fan varför han skulle vara det om Dortmund officiellt till börsen har förkastad ett bud..
Citera
2017-08-10, 16:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vete fan varför han skulle vara det om Dortmund officiellt till börsen har förkastad ett bud..
Citat:
Francesc Aguilar says that they have reached an agreement for the fixed price (100M), but they still have to work out the bonuses. Might be really close.
80+30 blev nekat... 100 base har blivit acceptat enligt honom, de diskuterar de olika bonusklausulerna
Förhoppningsvis närmar det sig
Citera
2017-08-10, 16:44
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Förhoppningsvis närmar det sig

Så Bosz spelar bara dum då.. eller har the executives i Dortmund inte informerat tränaren om att Dembele är på väg bort och flyger till Barca..

Eller det kanske var tidigare..
Bosz presskonferens var väl på eftermiddagen dock.. och träningen var väl i morse.
Senast redigerad av foool13 2017-08-10 kl. 16:49.
Citera
2017-08-10, 17:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Mbappé på väg till PSG.

Citat:
PSG agreed to pay 180M for Mbappe and Monaco agreed to negotiate with them. [Marca]

https://mobile.twitter.com/RMadridInfo/status/895656529336074244

http://www.marca.com/blogs/futbolitis/2017/08/10/mbappe-nuevo-jugador-del-psg.html
Citera
2017-08-10, 17:02
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mbappé på väg till PSG.

Det är en helt sjuk summa för en sådan oprövad spelare.. antar att Real inte ville spela med på de summorna då.
Citera
2017-08-10, 17:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det är en helt sjuk summa för en sådan oprövad spelare.. antar att Real inte ville spela med på de summorna då.
Hur kan ens PSG få spendera 4+ miljarder under ett transferfönster? ska de inte göra nåt kommande 2-3 fönster? ska de sälja av halva truppen på 20 dagar? FFP existerar inte?
Citera
2017-08-10, 17:30
Medlem
foool13s avatar
"BVB SUSPEND AND FINE DEMBELE"

Ok, Dembeles agerande var inte sanktionerat..

Eller så är det bara ett sätt för att ge tid till att få förhandlingarna klara..
Citat:
"Ousmane Dembele today missed the BVB-training-session without any excuse. The player seems to have done that intentionally.

"Because of that behavior we will sanction him. The player is still in Dortmund. In consultation with our coach we have suspended him from all practice and match-activities until next week after our cup game."

De har hittat honom iallafall!
Senast redigerad av foool13 2017-08-10 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in