2017-05-23, 22:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Känns väldigt som en helt och hållet politisk värvning till överpris, endast för Barca fick Neymar.

Som att dom övergångarna skulle vara likvärdiga? Neymar låg ljusår före i sin utveckling och karriär när han gick till Barca.
Citera
2017-05-23, 22:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hur har Kessie varit i årets succélag Atalanta? Vilken Ricardo?

Ricardo Rodriguez. Jag tror dock att man får vänta lite med att räkna in honom.
Citera
2017-05-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Som att dom övergångarna skulle vara likvärdiga? Neymar låg ljusår före i sin utveckling och karriär när han gick till Barca.

Ljusår före i sin utveckling? Vad grundar du det på? Hade du vart menguista hade du vetat hur talangfull den här gubben är. Nu har du bara sett lite klipp på YouTube. Jag anser att dessa värvningar är ganska likartade, ja. Neymar värderades inte lika högt som 16 åring.
Citera
2017-05-23, 23:04
Medlem
Han har framförallt ett MYCKET bättre tillslag än vad Neymar gjorde vid samma ålder.
Citera
2017-05-23, 23:51
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Milan fortsätter att lägga ut tweets om Musacchios besök idag. Så han får ses så gott som helt klar.
https://twitter.com/acmilan/status/866703847959429121

Ni som har bättre koll på Milan. Värvar de honom för att spela honom ihop med Romagnoli eller kan denne vara på väg bort?
Romagnoli har nog varit Milans mest stabila spelare och är riktigt uppskattad av fans. Många snackar om att göra Donnarumma kapten för att behålla honom, men enligt mig ska Romagnoli vara kapten från och med nästa säsong;
Antal insläppta mål/match med och utan Romagnoli - Fjärde bäst med, fjärde sämst, utan. Trots alla rykten om De Sciglio, Donnarumma osv hör man ingenting om Romagnoli, utan han har snarare uppmanat sina lagkamrater (bl.a. Donnarumma) att stanna kvar i Milan och vara med att bygga det nya laget.

Så för att svara på din fråga - Romagnoli är inte på väg bort. Milan har haft problem med de andra mittbackarna som inte hållt tillräckligt hög kvalité. Paletta och Zapata som gör stabila matcher emellanåt men är väldigt "dumma" spelare, och Gomez som har potential.

Romagnoli - Musacchio kommer vara det startande försvaret, med Gomez och en av Zapata eller Paletta som backup. De Scilgio ryktas starkt till Juventus och Milan är intresserade av Conti, då man planerar att spela 3-5-2 nästa säsong och att Montella har önskat sig en väldigt offensiv ytterback.

Kessie kan i princip ses som klar. Keita jagar man också men Juventus verkar närmare där. Rodriguez jagar man till vänsterbackspositionen, tanken var nog att De Sciglio skulle flytta tillbaka till sin "riktiga" postion (högerback) där han verkligen briljerade för att par år sedan, men iom att han vill bort och att Juventus är väldigt nära att värva så är man alltså i stort behov av en högerback.
Citera
2017-05-24, 00:00
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Orkar du verkligen inte skriva namnen på vilka det gäller?

Bernardo Silva
Antoine Griezman
Citera
2017-05-24, 00:14
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Känns väldigt som en helt och hållet politisk värvning till överpris, endast för Barca fick Neymar.

Jag tror inte Real skulle göra en värvning bara för att de inte kunde locka hit en spelare för fyra år sedan. Snarare då att man ville göra klart med honom innan andra klubbar hinner före. Barcelona ville också ha Vinicius Jr. Tydligen erbjöd de till och med högre lön.

Utan att ha koll på spelaren känns det ändå som om detta förstör marknaden. €45m för en spelare som precis gjort sin A-lagsdebut för Flamengo. Vad skulle då Mbappe som bevisat sig på hög nivå kosta? Bara 1,5 år äldre.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-05-24 kl. 00:26.
Citera
2017-05-24, 01:54
Avstängd
Halloween2s avatar
Clichy lämnar City i sommar, är nog inge större intresse vart han hamnar dock!
Citera
2017-05-24, 09:29
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ljusår före i sin utveckling? Vad grundar du det på? Hade du vart menguista hade du vetat hur talangfull den här gubben är. Nu har du bara sett lite klipp på YouTube. Jag anser att dessa värvningar är ganska likartade, ja. Neymar värderades inte lika högt som 16 åring.

Nu råkar jag ju dock följa Brasiliansk fotboll relativt nära och har gjort så dom senaste 6-7 åren, vilket mina inlägg i den här forumsdelen ger sken av ibland. Vän av ordning kanske även kan se det genom min profilbild härinne. Du vet att Neymar var på provspel hos Real Madrid, som skrev ett förkontrakt med honom redan som 14-åring? Men Real ville inte betala dom dryga 550 000 svenska kronor som Wagner Ribeiro krävde i kompensation. Mig veterligen levererade även Neymar mer i Santos A-lag vid ungefär samma ålder som Vinicius. Och sedan menade jag att Barcelonas värvning av Neymar kom när han var mycket mer redo och ett större namn än vad Vinicius är i dagsläget. Därav kan värvningarna inte jämföras i prestigeväg.
Citera
2017-05-24, 18:11
Medlem
IfIWereAGirls avatar
BREAKING: Certain betting companies have suspended betting on Iker Casillas joining Liverpool this summer #LFC
Citera
2017-05-24, 20:52
Medlem
a.e.gs avatar
Tielemans till Monaco.

Tror ni det kommer bli något av honom?

Jag är skeptisk.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-24, 20:55
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
BREAKING: Certain betting companies have suspended betting on Iker Casillas joining Liverpool this summer #LFC

En fantastisk värvning!

Om den skett för 10 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in