Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Att han sannolikt är en oempatisk patologisk lögnare kan väl ha en viss betydelse?
Ett exempel på hans manipulativa förmåga är när han fixade pengar till en kompis i Östersund. Han berättade för JM att Gashem skulle åka hem och behövde lite pengar. Sedan gav han JM östersundkompisens kontonummer... Snyggt exempel på manipulation. Hon hade ingen aning om att hon blev blåst innan polisen frågade om överföringen i ett förhör.
Ger även ett nytt perspektiv på omgivningens unisona fördömande av deras relation. Att JM är omogen är ju uppenbart. Kanske är hon lättledd också och ett bra byte för en person med APS (eller värre?).
Tror inte det ändrar JMs dom i slutänden men kanske MRs?
Ja, han bör allt sättas i sitt rätta perspektiv likaväl som henne. Jag klassar dem som lika goda kålsupare och jag tror snarare (och har trott hela tiden) att var långt mer invigd i mördandet än mitt på vägen till Granliden (strategisk laddning av telefon). Hans skrattande och ironiserande över hennes förtroende vid avlyssning flickvän. Han begriper väl att hon är "naiv" just gällande pengar, att de rinner mellan fingrarna gällande vem som helst. Hon verkar nämligen inte se det som ett problem att de sinar, det är bara att fylla på nytt (paaappa..)
För övrigt är hon dock knappast lättledd, snarare gravt manipulativ.
Hans berättelse om att ha spelat in henne (oavsett om det finns nån sån) indikerar väl insikt att hon var på väg att blåsa honom och han helgarderade.
Hans nedtonande (jag var så drogad, jag visste inget förrän) är givet gällande påföljd, intet nytt under solen gällande kriminella.