2017-08-10, 12:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Någon på American psychiatric Association verkar stava illa...? Diagnostic manual?
Självklart ska det vara manual... omg.
Citera
2017-08-10, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Var inte JJ vid Tunavallens grill ungefär samtidigt med Aki?
Både JM och Aki sms:ar under färden så vem körde från Eskilstuna till Granliden? JM påstår ju att Aki ska ha druckit alkohol under färden, fast det JM säger kan man ju ta med en stor nypa med salt. Brukade Aki dricka när han träffade barnen eller var barnen ens med i bilen?
Dricka öl på väg väg mot ett lantställe en fre em. kan väl knappast vara uppseendeväckande om deras mor är med.
Men drack Aki och hon smsar frekvent så verkar väl nån annan vara vid ratten.

Edit.
Tunavallens grill ligger på Krongatan 2, dvs norr om Grankvistgatan och ännu längre norr från Fröslunda centrum sett (där JJ tog ut kontanter vid halv ett tiden). Är det vad du menar?
Senast redigerad av develi 2017-08-10 kl. 13:31.
Citera
2017-08-10, 13:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dricka öl på väg väg mot ett lantställe en fre em. kan väl knappast vara uppseendeväckande om deras mor är med.
Men drack Aki och hon smsar frekvent så verkar väl nån annan vara vid ratten.

Vad var det det sas om barnstolarna -- båda bak?

Det är ju inte utan att man får på känn att AP inte är vid liv här.

Att han lockats iväg på någon mattläggningshjälp. Och transporteras i egen bil.

Och att det är JM som stannar och fotar barnen och messar på alla tfner.

Om de där bilderna till nadj* fortf existerar så borde man ju kunna försöka ta fram någon reflektion eller silhuett i en bilruta för att avgöra om det var AP. Kanske redan gjorts, om polisen väl inte lämnat ngt åt slumpen i detta case.
Citera
2017-08-10, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad var det det sas om barnstolarna -- båda bak?

Det är ju inte utan att man får på känn att AP inte är vid liv här.

Att han lockats iväg på någon mattläggningshjälp. Och transporteras i egen bil.

Och att det är JM som stannar och fotar barnen och messar på alla tfner.

Om de där bilderna till nadj* fortf existerar så borde man ju kunna försöka ta fram någon reflektion eller silhuett i en bilruta för att avgöra om det var AP. Kanske redan gjorts, om polisen väl inte lämnat ngt åt slumpen i detta case.
Varför är bilbarnstolar ett tecken på att dö mitt i E-tuna dagtid?
Bilbarnstolar lär vara portabla och för övrigt är det inget som bekymrar JM, de satt huller om buller 14 dar efteråt när de åkte dit i en överfull bil..
Att bli skjutsad ut av JJ funderar jag kring.
Citera
2017-08-10, 13:19
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Skaplig årslön AH yrkar på : 4,6 miljoner

Måste tyvärr rätta dig lite. Börja med att dra av momsen, det motsvarar drygt 900K, sedan drar du bort alla utlägg till höger och vänster, sociala avgifter och skatt.

Visst, det är mycket pengar, men inte överdrivet mycket... Att kalla det för årslön är helt galet.

//BB
Citera
2017-08-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nej han är inte psykopat, han har antisocialt personlighetssyndrom.
Det är väl något som han aldrig stuckit under stolen med ?
Det som ytterligare stärker hans trovärdighet är den numera fastslagna åldern.

Detta påverkar inte JMs livstidsdom ett jävla pillevitten

Att han sannolikt är en oempatisk patologisk lögnare kan väl ha en viss betydelse?

Ett exempel på hans manipulativa förmåga är när han fixade pengar till en kompis i Östersund. Han berättade för JM att Gashem skulle åka hem och behövde lite pengar. Sedan gav han JM östersundkompisens kontonummer... Snyggt exempel på manipulation. Hon hade ingen aning om att hon blev blåst innan polisen frågade om överföringen i ett förhör.

Ger även ett nytt perspektiv på omgivningens unisona fördömande av deras relation. Att JM är omogen är ju uppenbart. Kanske är hon lättledd också och ett bra byte för en person med APS (eller värre?).

Tror inte det ändrar JMs dom i slutänden men kanske MRs?
Senast redigerad av Refraktor 2017-08-10 kl. 13:47.
Citera
2017-08-10, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Att han sannolikt är en oempatisk patologisk lögnare kan väl ha en viss betydelse?

Ett exempel på hans manipulativa förmåga är när han fixade pengar till en kompis i Östersund. Han berättade för JM att Gashem skulle åka hem och behövde lite pengar. Sedan gav han JM östersundkompisens kontonummer... Snyggt exempel på manipulation. Hon hade ingen aning om att hon blev blåst innan polisen frågade om överföringen i ett förhör.

Ger även ett nytt perspektiv på omgivningens unisona fördömande av deras relation. Att JM är omogen är ju uppenbart. Kanske är hon lättledd också och ett bra byte för en person med APS (eller värre?).

Ja, han bör allt sättas i sitt rätta perspektiv likaväl som henne. Jag klassar dem som lika goda kålsupare och jag tror snarare (och har trott hela tiden) att var långt mer invigd i mördandet än mitt på vägen till Granliden (strategisk laddning av telefon). Hans skrattande och ironiserande över hennes förtroende vid avlyssning flickvän. Han begriper väl att hon är "naiv" just gällande pengar, att de rinner mellan fingrarna gällande vem som helst. Hon verkar nämligen inte se det som ett problem att de sinar, det är bara att fylla på nytt (paaappa..)
För övrigt är hon dock knappast lättledd, snarare gravt manipulativ.

Hans berättelse om att ha spelat in henne (oavsett om det finns nån sån) indikerar väl insikt att hon var på väg att blåsa honom och han helgarderade.
Hans nedtonande (jag var så drogad, jag visste inget förrän) är givet gällande påföljd, intet nytt under solen gällande kriminella.
Senast redigerad av develi 2017-08-10 kl. 14:06.
Citera
2017-08-10, 14:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Varför är bilbarnstolar ett tecken på att dö mitt i E-tuna dagtid?
Bilbarnstolar lär vara portabla och för övrigt är det inget som bekymrar JM, de satt huller om buller 14 dar efteråt när de åkte dit i en överfull bil..
Att bli skjutsad ut av JJ funderar jag kring.

Oberoende reflektion bara...

Svårt att se AP sätta sig i JJ:s bil men i en fejkad påspringning så är allt möjligt. "Nä men är ni här, ska inte ni hänga på till g-liden, vi har mat så det räcker till alla. Hela baksätet fullt. Du JB jag behöver prata lite med dig på vägen ut, och så sköta telefonen, kan inte du köra? AP du kan åka med JJ och grabbarna istället."
Citera
2017-08-10, 14:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Oberoende reflektion bara...

Svårt att se AP sätta sig i JJ:s bil men i en fejkad påspringning så är allt möjligt. "Nä men är ni här, ska inte ni hänga på till g-liden, vi har mat så det räcker till alla. Hela baksätet fullt. Du JB jag behöver prata lite med dig på vägen ut, och så sköta telefonen, kan inte du köra? AP du kan åka med JJ och grabbarna istället."
Har snarare haft funderingar tidigare om hon skyllt på krångel med bilen och bett om skjuts.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, han bör allt sättas i sitt rätta perspektiv likaväl som henne. Jag klassar dem som lika goda kålsupare och jag tror snarare (och har trott hela tiden) att var långt mer invigd i mördandet än mitt på vägen till Granliden (strategisk laddning av telefon). Hans skrattande och ironiserande över hennes förtroende vid avlyssning flickvän. Han begriper väl att hon är "naiv" just gällande pengar, att de rinner mellan fingrarna gällande vem som helst. Hon verkar nämligen inte se det som ett problem att de sinar, det är bara att fylla på nytt (paaappa..)
För övrigt är hon dock knappast lättledd, snarare gravt manipulativ.

Hans berättelse om att ha spelat in henne (oavsett om det finns nån sån) indikerar väl insikt att hon var på väg att blåsa honom och han helgarderade.
Hans nedtonande (jag var så drogad, jag visste inget förrän) är givet gällande påföljd, intet nytt under solen gällande kriminella.

Ja, ungefär så. Till och med så att misshandeln av porrfilmsgrabbarna kan ha varit hans idé. För att binda upp henne.
Citera
Medlem
Citat:

Psykopati är ju ingen officiell diagnos, själva diagnosen sätts enligt ICD-10, F60.2 Antisocial personlighetsstörning. Sedan använder ju psykiatrin DSM o där har man i version V ändrat översättningen av "disorder" till syndrom (genomgående). Lägger in en spoiler från DSM om antisocial personlighetsstörning/syndrom, inga bra egenskaper direkt.

Citera
2017-08-10, 14:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, ungefär så. Till och med så att misshandeln av porrfilmsgrabbarna kan ha varit hans idé. För att binda upp henne.
Det har nog inte varit nåt problem med samarbete oavsett upphovsman/kvinna. Att hon ligger starkast till som kandidat är nog mer förhandstippat med tanke på hennes eeenorma upplevelse av kränkning då hon blev viral ofrivilligt. Hon dramatiserar ju ända in i påföljdsfrågan (via AH) om att hon ville ta livet av sig (fetglöm det) och detta handlar om misshandeln (framkommer i förhör).
Senast redigerad av develi 2017-08-10 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in