2017-08-06, 00:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här är det ultimata beviset för att det spår som vi är inne på är HELT rätt, jag tror dessutom att det som tagits upp den allra senaste tiden ligger väldigt nära sanningen.

Spontant känner jag samma sak. Det som sker nu kan vara ett försök till en gigantisk fokusflyttning. Phena Lilipsson tar dessutom en risk nu när han/hon droppar "GS" (om det som Phena Lilipsson påstår är uppdiktat), eftersom någon kan komma upp med ett konkret namn och så hamnar den personen i klistret.

Phena Lilipsson: Jag känner att du måste antingen droppa allt här i tråden eller svara på alla PM (inklusive mitt). Som det är nu hänger allt i luften i en omöjlig situation. Om inte annat är det du som kontaktar polisen och så får polisen avgöra om det är "för djupt" att gräva upp Helena.
Citera
2017-08-06, 00:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Om du har en tillräckligt skarp hjärna så inser du att det kan vara farligt att lämna ut för mkt info el polisanmäla om man känner förövaren !

Men det är väl ingen som vet vem du är? Du är anonym här (om du inte väljer annat själv). Du behöver inte lämna ut vem du är, för att redogöra för en del information (om du har det).

Du kan även lämna uppgifterna anonymt till polisen (även om det är bättre att tala om vem man är, naturligtvis).
Senast redigerad av Prinzezzan 2017-08-06 kl. 00:53.
Citera
2017-08-06, 00:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om du har en tillräckligt skarp hjärna så inser du att det kan vara farligt att lämna ut för mkt info el polisanmäla om man känner förövaren !

Ska vi tolka detta som att du - om det som du påstår skulle vara sant - inte tänker gå till polisen och försöka hjälpa till att få fallet uppklarat? Hoppas att jag förstår fel.
Citera
2017-08-06, 00:52
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här är det ultimata beviset för att det spår som vi är inne på är HELT rätt, jag tror dessutom att det som tagits upp den allra senaste tiden ligger väldigt nära sanningen.

Ditt svar är väl troligen det ultimata beviset på att du totalt har låst dig vid KM utan att ha mer på fötterna än vissa "trådspanare" hade vid ett flertal tillfällen under en radda av år.

Det kan ju vara KM men i lika hög grad ngn annan såvitt vi vet.

.....och just vetskap är en ständig bristvara här, trots att ett flertal gärna bygger gärningsmän av pm och hemmasnickrade psykiatriska diagnoser. Så kommer det också fortsätta se ut.....ett tag til.
Citera
2017-08-06, 00:54
Medlem
Citat:

Och om du inte har tittat för djupt i glaset så inser du säkert att all info polisen får kan vara av nytta utan att du själv behöver delge den (dvs anonymt tips). Det du säger här, under ett anonymt användarnamn, kan leda till att polisen undersöker/får bekräftat info att gå vidare med. Har du röjt din identitet tidigare? Är det bara du som känner till detta så att GM vet vem som säger detta? Nu har du ju redan gett initialer så då är du ju redan röjd. Sluta svamla och ge det du vet nu, antingen direkt eller till någon annan som kan göra det åt dig för du har ju inte civilkurage nog!
Citera
2017-08-06, 00:55
Medlem
Det har nämnts en HJ(M) i tråden, vem är han? Kan han vara relaterad till det som Phena Lilipsson tar upp?
Citera
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Vill du vara snäll och berätta när och hur du började misstänka eller fick vetskap om det du skriver?
Lever de personer du nämner idag? Är de bekanta till Helena? Vad hände, enligt dig?
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tramsa går ju bra när man inte har nåt att komma med.

Så det är alltså mig du är lite sur på, är det där som skon klämmer? Å sen var du tvungen att hitta på all den här soppan för att försöka få stopp på allt som skrivs? Du inte står ut att läsa mer om KM och helt maktlös bara sitta och åse hur det hela sakta men säkert börjar nystas upp... jag förstår dig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-06 kl. 01:07.
Citera
2017-08-06, 00:59
Medlem
Jag kan av ett flertal skäl inte berätta allt jag vet och inte heller svara på alla PM .Läget är mer komplicerat än ni nånsin kan ana. Det jag kan säga är att jag vet allt om bilen och var den finns
Citera
2017-08-06, 01:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag kan av ett flertal skäl inte berätta allt jag vet och inte heller svara på alla PM .Läget är mer komplicerat än ni nånsin kan ana. Det jag kan säga är att jag vet allt om bilen och var den finns

Då är det väl bara att anonymt kontakta polisen?!
Citera
2017-08-06, 01:02
Medlem
Citat:

Då är det du som är GM.
Citera
2017-08-06, 01:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ditt svar är väl troligen det ultimata beviset på att du totalt har låst dig vid KM utan att ha mer på fötterna än vissa "trådspanare" hade vid ett flertal tillfällen under en radda av år.

Det kan ju vara KM men i lika hög grad ngn annan såvitt vi vet.

.....och just vetskap är en ständig bristvara här, trots att ett flertal gärna bygger gärningsmän av pm och hemmasnickrade psykiatriska diagnoser. Så kommer det också fortsätta se ut.....ett tag til.

Det återstår väl att se, det är dessutom helt andra förutsättningar den här gången, "pilot" var inte i fokus på det här sättet tidigare, det här har dragit igång efter att radioprogrammet sändes och "pilot" intervjuades. Du kan inte jämföra det här med hur det var i tråden för flera år sedan.

Nej det kan inte i lika hög grad vara någon annan. Vidare har jag inte tillskrivit KM någon hemmasnickrad diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in