2017-08-10, 07:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Man ska inte kunna uppehålla sej illegalt nånstans i Sverige!
Vi som är födda och uppväxta på Södermalm har faktiskt rätt att bo här utan dessa monster som stryker omkring.
Men du kanske vill att vi gör om fler äldreboenden här till illegalboenden?
Ja, varför inte. Befolkningen på Söder har ju bett om det i åratal... någon konsekvens av sitt beteende måste det väl ändå finnas?
Citera
2017-08-10, 07:59
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
För det första så kostar afghanerna oss skattebetalare pengar. Det behöver man inte vara främlingsfientlig för att fatta.
Men inte nog med det, nu ska de slösa polisens resurser genom att behöva ha dygnet-runt bevakning också.

Allt de vill ha är ju gratis allting för all framtid för sig själva, sin familj, sin släkt och alla kommande generationer hazarer som följer, från svenska skatttebetalare. Menar du att det skulle uppröra folk? Är inte det vad svenskar är till för, att hysa och betala för hazarer från centralasien?
Citera
2017-08-10, 08:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, varför inte. Befolkningen på Söder har ju bett om det i åratal... någon konsekvens av sitt beteende måste det väl ändå finnas?
Jag vill att du redovisar vilka personer bosatta på Södermalm som bett om detta.
Jag umgås med många, bor här och deltar i både politik och föreningsliv.
Jag känner INGA!

Det du håller på med är hets mot svensk folkgrupp!
Citera
2017-08-10, 08:03
Medlem
another-devils avatar
I SVT-morgon kallar Åsa Avdic demonstranterna för "asylsökande barn".

Varför tas det inte upp att demonstrationen saknade tillstånd när den startade och att demonstranterna fått beslut om avvisning? Varför ingriper inte polisen mot de olagliga demonstranterna? Vad är det för fel på oss som inte ens kan följa våra egna lagar i samband med skäggbarn?
Citera
2017-08-10, 08:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jag vill att du redovisar vilka personer bosatta på Södermalm som bett om detta.
Jag känner INGA!

Tramsa inte nu. Halva den vänsterliberala journalistkåren bor ju där. Om de inte bor i Bromma... Och självklart måste det vara så att även innerstaden ska få sin beskärda del av resultatet av massinvandringspolitiken, som dessa så ivrigt stött. Allt annat är djupt orättvist och definitivt inte någon hets!
Citera
2017-08-10, 08:06
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Allt de vill ha är ju gratis allting för all framtid för sig själva, sin familj, sin släkt och alla kommande generationer hazarer som följer, från svenska skatttebetalare. Menar du att det skulle uppröra folk? Är inte det vad svenskar är till för, att hysa och betala för hazarer från centralasien?
Jo Sverige är designerad dumpningsplats för avfall från tredje världen i den nya världsordningen. Ska vi nöja oss med den ordningen? Så fan heller!

Muhammed, Abdullah, go away!
Senast redigerad av PK-befriad 2017-08-10 kl. 08:08.
Citera
2017-08-10, 08:13
Moderator
TheLuckys avatar
Finansdepartementet har enligt Johan Westerholm på ledarsidorna lagt sig i och meddelat migrationsverkets chef och hans anställda att de inte får ge någon amnesti:

Citat:
Signalerna från finansdepartementet går inte att missförstå. Ledarsidorna har fått ta del av mail mellan departementen som vittnar om den frustration som finansdepartementet känner inför den slappa styrning som Migrationsverket lytt under. Inför 2018, eller i höstbudgeten 2017, kommer det inte finnas några som helst utrymmen från finansdepartementet att öppna för amnestier åt hela eller delar av de migranter som idag sittstrejkar. Språkvalet i mailen, som bäst kan beskrivas som “mustigt”, lämnar inga blottor eller något som helst utrymme för missförstånd eller alternativa tolkningar.
https://ledarsidorna.se/2017/08/medborgarplatsen-cirkeln-sluts-politisk-akrobatik/

Ann Heberlein har på samma sajt skrivit om de kvinnor som ömmar för de unga männen:

Citat:
men ett antal notiser från i första hand lokala medier gör gällande att det närhetssökande hon beskriver har gått över styr på flera HVB-hem och familjehem i landet. Den 20 oktober 2016 skriver Dalarnas Tidning om att en anställd på HVB-hem haft ett sexuellt förhållande med en ensamkommande pojke. Smålands Tidningar rapporterar den 3 januari 2017 om att en anställd haft sex med en ung kille på HVB-hem. Enligt svt.se utreder polisen i Kramfors en 30-årig kvinnlig anställd som misstänkt för sexuella övergrepp på flera ensamkommande pojkar (svt.se 20170228). Sveriges radio rapporterade om att en HVB-anställd misstänks för sexuellt utnyttjande av en ung kille (sr.se 20171027).

Citat:
Jag har hört talas om inte mindre än tre fall där en (kvinnlig) anställd sagt upp sig efter att ha gift sig med och/eller flyttat ihop med en av de unga män som hon mött i sitt arbete på ett HVB-hem. Flera har berättat om sexuella relationer mellan boende och anställda.

”Det är rena rama bordeller”, som en bekant uttryckte det. Värst är det, enligt flera uppgifter, på de privata boendena.
https://ledarsidorna.se/2017/06/vilka-overgrepp-sker-pa-de-ensamkommande-har-vi-lart-nagot/

Merit Wager å sin sida har också skrivit om strejken:

Citat:
Galenskaperna kring så kallade ensamkommande barn måste få ett slut någon gång! Det är inte Sveriges sak att hysa och försörja personer, bland dem asylbedragare, som vi varken vet vilka de är, varifrån de kommer, varför de är här eller ens hur gamla de är. De som har asylskäl, som styrker sin identitet, sin nationalitet, sin asylhistoria, anger sanningsenliga skäl för varför de är här och styrker sin ålder (speciellt om de säger sig vara minderåriga) får en asylprövning som utgår från all denna information.
http://meritwager.nu/allmant/galenskaperna-kring-sa-kallade-ensamkommande-barn-maste-fa-ett-slut/

Wager har också fått bilder av en bekant som varit där. Många av pojkarna verkar istället vara män runt 35.
Citera
2017-08-10, 08:14
Medlem
Jag var på Mynttorget igår och det var ta mig fan inga barn som satt där och strejkade, alla såg ut att vara över 20-25
Citera
2017-08-10, 08:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tramsa inte nu. Halva den vänsterliberala journalistkåren bor ju där. Om de inte bor i Bromma... Och självklart måste det vara så att även innerstaden ska få sin beskärda del av resultatet av massinvandringspolitiken, som dessa så ivrigt stött. Allt annat är djupt orättvist och definitivt inte någon hets!

Fram med lista över vilka journalister som bor här. Snabbt!
Kan jag hälsa 80+ tanterna som gråter över att bli vräkta från sitt boende att det finns sadister som jublar över detta och tycker det är rätt åt dom?
Citera
2017-08-10, 08:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Fram med lista över vilka journalister som bor här. Snabbt!
Kan jag hälsa 80+ tanterna som gråter över att bli vräkta från sitt boende att det finns sadister som jublar över detta och tycker det är rätt åt dom?
Det här är väl en sidodiskussion och inte riktigt relevant för tråden, men självklart har jag inte någon lista, men genom åren stött på och hört talas om så pass många journalister boendes på Södermalm, att det kan betraktas som ett faktum.

Man kan ju också se på röstetalen för innterstan och SD har väldigt låga siffror där. Därför är det inte mer än rättvist och logiskt att innerstan generellt och Södermalm särskilt, som i det här fallet med Afgahnernas protester, får känna av konsekvenserna av det de i många fall propagerat för och i de flesta fall röstat för.
Citera
2017-08-10, 08:25
Medlem
Citat:
Jag känner INGA!

Att både V och MP har, efter en snabb googling, långt över 20% där kan ju ha något med det uttalandet att göra.
Citera
2017-08-10, 08:27
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Två funderingar:

- kommer denna "aktion" att lyckas, d.v.s. kommer regeringen att ge MV ändrade instruktioner? Kom ihåg att de "strejkande" vill prata med Ribbendal, som lyder under Löfven....

- kommer det svenska folket att tycka mer synd om skäggbarnen? Skäggbarn är kanske inget trevligt och snällt uttryck, men har sitt berättigande, då t.o.m. MV kommit fram till att c:a 70-80% (minst?) försökt och lyckats med att få sin ålder fastställd till 15-18 år, för att vinna stora fördelar i förmåner som migranter.

1. Jag tror inte det kommer funka. Våra styrande må vara idioter men de vet (förhoppningsvis) bättre än att ge efter för just den här typen av påtryckningar. Zigenarna utanför Malmö stadshus sittstrejkade ju några månader men när de blev totalt ignorerade slutade de. Med det inte sagt att vi garanterat kommer bli av med hazarerna i fråga, men en kollektiv asyl för de sittstrejkande kan jag inte tänka mig att det blir tal om.

2. Nej, tvärtom retar det bara upp folk. Att åldersljugandet är så påtagligt blir uppenbart för allt fler ju mer de exponeras.

Plus, godhetsknarkarna kommer inte palla mer än nån vecka högst. Det var likadant med ziggarna i malmö. Lokala V-föreningar satte upp kaffebord och unga blivande batikhäxor tågade från Möllan med vattenflaskor, kuddar och gosedjur, och plakat givetvis. Men de vill snart tillbaks till surdegsbakandet och soja-latten, de pallar inte med att gulla med vare sig ziggar eller hazarer längre än max några veckor.

När uppmärksamheten i media minskar och de goda redan tagit sina selfies och fått sina likes i sociala medier för sin "medmänsklighet" så tappar det sitt syfte att sitta kvar. Detta eftersom syftet hela tiden var ego-onani, inte genuin omsorg om hazarer eller ziggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in