Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Två funderingar:
- kommer denna "aktion" att lyckas, d.v.s. kommer regeringen att ge MV ändrade instruktioner? Kom ihåg att de "strejkande" vill prata med Ribbendal, som lyder under Löfven....
- kommer det svenska folket att tycka mer synd om skäggbarnen? Skäggbarn är kanske inget trevligt och snällt uttryck, men har sitt berättigande, då t.o.m. MV kommit fram till att c:a 70-80% (minst?) försökt och lyckats med att få sin ålder fastställd till 15-18 år, för att vinna stora fördelar i förmåner som migranter.
1. Jag tror inte det kommer funka. Våra styrande må vara idioter men de vet (förhoppningsvis) bättre än att ge efter för just den här typen av påtryckningar. Zigenarna utanför Malmö stadshus sittstrejkade ju några månader men när de blev totalt ignorerade slutade de. Med det inte sagt att vi garanterat kommer bli av med hazarerna i fråga, men en kollektiv asyl för de sittstrejkande kan jag inte tänka mig att det blir tal om.
2. Nej, tvärtom retar det bara upp folk. Att åldersljugandet är så påtagligt blir uppenbart för allt fler ju mer de exponeras.
Plus, godhetsknarkarna kommer inte palla mer än nån vecka högst. Det var likadant med ziggarna i malmö. Lokala V-föreningar satte upp kaffebord och unga blivande batikhäxor tågade från Möllan med vattenflaskor, kuddar och gosedjur, och plakat givetvis. Men de vill snart tillbaks till surdegsbakandet och soja-latten, de pallar inte med att gulla med vare sig ziggar eller hazarer längre än max några veckor.
När uppmärksamheten i media minskar och de goda redan tagit sina selfies och fått sina likes i sociala medier för sin "medmänsklighet" så tappar det sitt syfte att sitta kvar. Detta eftersom syftet hela tiden var ego-onani, inte genuin omsorg om hazarer eller ziggar.