2017-08-10, 00:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är vad jag tänkte också. Nätet dras åt, sista chansen att ta sig ur helskinnad att lämna falska uppgifter tillsammans med kvarlevorna. Det är känslan jag får. Men vi får se.

Hur det än är med tipset om kvarlevorna så är det ingen tvekan om att nätet håller på att dras åt kring GM, det märks på utvecklingen i tråden sen KM kom på tal. "Pilot" sa ju själv i P4 intervjun att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp i Flashback-tråden, som han även sade sig följa "maniskt" 24/7. Det vi ser nu är paniken efter att hans namn har dykt upp, det är det här han har fasat för sedan tråden startades 2007 och NU 2017 blev det verklighet. Som man brukar säga: Verkligheten kommer alltid ikapp en...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 01:03.
Citera
2017-08-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur det än är med tipset om kvarlevorna så är det ingen tvekan om att nätet håller på att dras åt kring GM, det märks på utvecklingen i tråden ända sen KM kom på tal. "Pilot" sa ju själv i P4 intervjun att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp i Flashback-tråden, som han även sade sig följa "maniskt" 24/7. Det vi ser nu är paniken efter att hans namn har dykt upp, det är det här han har fasat för sedan tråden startades 2007 och NU 2017 blev det verklighet. Som man brukar säga: Verkligheten kommer alltid ikapp en...

Är det denna intervju? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495

Isf så tror jag att det kan ligga en viss trovärdighet bakom "lobos" inlägg. Känns som att det är samma slags känslor de delar iaf...
Citera
2017-08-10, 01:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Är det denna intervju? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495

Isf så tror jag att det kan ligga en viss trovärdighet bakom "lobos" inlägg. Känns som att det är samma slags känslor de delar iaf...

Japp.

Ja det kan vara så, men det kan även vara ett första försök till en bekännelse, ett sätt att börja känna sig för och se reaktionerna när något sånt här kommer på tal. GM kanske gillar att man vädjar till honom, finner en viss njutning av att styra, kontrollera och vara i överläge som han alltid har varit under dessa 25 år. Han har ju trots allt fortfarande makten i helt sina egna händer...

Personligen så tror jag att Helenas kvarlevor finns någon annanstans.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 01:23.
Citera
2017-08-10, 01:21
Medlem
Citat:
Japp.

Ja det kan vara så, men det kan även vara ett första försök till en bekännelse, ett sätt att börja känna sig för och se reaktionerna när något sånt här kommer på tal. GM kanske gillar att man ber honom, gillar att styra och kontrollera och vara i överläge som han alltid har varit under dessa 25 år. Han har ju trots allt fortfarande makten i helt sina egna händer...

Men nu när jag lyssnade på intervjun igen så reagerade jag på EN sak!

Pilot säger att "han inte vet varför han svamlat, att han i tidigare förhör sagt att han och H har gått åt varsitt håll utanför Stadhotellet..
Sa inte B.W detta??? Att de skilts åt utanför Hotellet?
Citera
2017-08-10, 01:26
Medlem
Citat:
Japp.

Ja det kan vara så, men det kan även vara ett första försök till en bekännelse, ett sätt att börja känna sig för och se reaktionerna när något sånt här kommer på tal. GM kanske gillar att man vädjar till honom, gillar att styra och kontrollera och vara i överläge som han alltid har varit under dessa 25 år. Han har ju trots allt fortfarande makten i helt sina egna händer...

Dumpade han kroppen samma natt så är en brunn ganska trolig. Snabbt och lätt. Tänkte han efter under natten och använde söndagen till att gömma henne så är nog en plats som han är väl bekant med mer trolig. En plats han vet han kan jobba ostört på.
Citera
2017-08-10, 01:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Men nu när jag lyssnade på intervjun igen så reagerade jag på EN sak!

Pilot säger att "han inte vet varför han svamlat, att han i tidigare förhör sagt att han och H har gått åt varsitt håll utanför Stadhotellet..
Sa inte B.W detta??? Att de skilts åt utanför Hotellet?

Det finns visst inget slut på det här...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 01:37.
Citera
2017-08-10, 01:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Dumpade han kroppen samma natt så är en brunn ganska trolig. Snabbt och lätt. Tänkte han efter under natten och använde söndagen till att gömma henne så är nog en plats som han är väl bekant med mer trolig. En plats han vet han kan jobba ostört på.

Själv tror jag inte att det var någon slump att han sjukskrev sig veckan efter försvinnandet, han hade nog en hel del att pyssla med...
Citera
2017-08-10, 01:40
Medlem
Känner reportrarna i intervjun "piloten"?
Citera
2017-08-10, 01:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja dom är ju inte helt okända för varandra om man säger så.
Citera
2017-08-10, 01:46
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

Det vet vi inte.
Citera
2017-08-10, 01:49
Medlem
Citat:
Själv tror jag inte att det var någon slump att han sjukskrev sig veckan efter försvinnandet, han hade nog en hel del att pyssla med...
Klart sjukskrivningen inte var en slump. Behöver inte betyda att han använder veckan till att gömma kroppen. Om man dödar en person så blir man nog "lite ur gängorna" och behöver stabilisera psyket och tänka ut vad som ska sägas till polis osv.
Citera
2017-08-10, 01:52
Medlem
Citat:
Ja dom är ju inte helt okända för varandra om man säger så.

Känns ju spontant lite märkligt att helt plötsligt ställa upp på en intervju och "prata ut" och att reportrarna berättar om honom som tärd etc. Väldigt lite snack och intentioner om att bedyra en oskyldig människa (som det borde vara eftersom han säger att han inte har gjort henne illa). Vinklas snarare tvärtom.

Tror det finns fler som är skyldiga/involverade i detta mord/dråp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in