2017-08-09, 23:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad menar du? På vilket vis jobbar han inte? Tror du att processen med att bygga muren, få igenom healthcare-reform samt tax-reform är något som går i en handvändning eller? Det är en sak att döma honom för detta i slutet av mandatperioden men att göra det redan nu är lite smått patetiskt.

Jag förstår förövrigt inte er obsession av att hävda att han spenderar dagarna framför twitter, tar väl knappt en minut för honom att göra ett inlägg där. Tror ni han sitter och rullar tummarna resten av dygnet eller?

Nej han sitter ibland även med en penna i handen och väntar på att saker ska lösa sig av sig själva. Annars blir han arg.
2017-08-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej han sitter ibland även med en penna i handen och väntar på att saker ska lösa sig av sig själva. Annars blir han arg.

Ja precis, det är så verkligheten ser ut.

Väldigt talande förövrigt att du inte hade något vettigare att skriva.
2017-08-09, 23:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad menar du? På vilket vis jobbar han inte? Tror du att processen med att bygga muren, få igenom healthcare-reform samt tax-reform är något som går i en handvändning eller? Det är en sak att döma honom för detta i slutet av mandatperioden men att göra det redan nu är lite smått patetiskt.

Jag förstår förövrigt inte er obsession av att hävda att han spenderar dagarna framför twitter, tar väl knappt en minut för honom att göra ett inlägg där. Tror ni han sitter och rullar tummarna resten av dygnet eller?
När twitterinlägget tickar in allt eftersom, och det är under ett betydande tidsspann.
Så är det inte svårt i och se han lägger för mycket tid på detta.
Och sen har han dubblat Obamas golftid, och då sa han att man inte kan sköta sitt jobb.
Och det är detta vi ser sker, dvs inte mycket och det viktiga han slängt in till omröstning har få gått igenom.
Jag misstänker han har dålig personal som inte kan lösa hans problem i lagförslagen, själv har han inte kunskaperna att göra nått, mer än ha åsikter.
Dock är hans åsikter helt meningslösa när det kommer till omröstning, då lagförslagen är undermåliga arbeten.
2017-08-09, 23:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja precis, det är så verkligheten ser ut.

Väldigt talande förövrigt att du inte hade något vettigare att skriva.
Ja, faktiskt, han fått många tantrum på twitter om saker som gått emot han.
2017-08-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När twitterinlägget tickar in allt eftersom, och det är under ett betydande tidsspann.
Så är det inte svårt i och se han lägger för mycket tid på detta.
Och sen har han dubblat Obamas golftid, och då sa han att man inte kan sköta sitt jobb.
Och det är detta vi ser sker, dvs inte mycket och det viktiga han slängt in till omröstning har få gått igenom.
Jag misstänker han har dålig personal som inte kan lösa hans problem i lagförslagen, själv har han inte kunskaperna att göra nått, mer än ha åsikter.
Dock är hans åsikter helt meningslösa när det kommer till omröstning, då lagförslagen är undermåliga arbeten.

Den 7'e gjorde Trump 15 retweets och tweets. Den 8'nde gjorde han 8 st och hittills på detta dygn har han gjort nio. Om vi nu antar att han inte har medhjälpare som tweetar/retweetar saker åt honom, vilket han mycket väl skulle kunna ha, blir det väl kanske 20-25 minuter som mest. Detta är alltså ett "betydande tidsspann" enligt dig? Intressant definition.

Trump är en framgångsrik, van affärsman. Även ifall han tillbringar mindre tid än Obama vid kontoret (troligtvis fortfarande bra mycket mer tid än vad någon här jobbar) återgäldar han detta genom att vara mycket mer effektiv.
2017-08-09, 23:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Den 7'e gjorde Trump 15 retweets och tweets. Den 8'nde gjorde han 8 st och hittills på detta dygn har han gjort nio. Om vi nu antar att han inte har medhjälpare som tweetar/retweetar saker åt honom, vilket han mycket väl skulle kunna ha, blir det väl kanske 20-25 minuter som mest. Detta är alltså ett "betydande tidsspann" enligt dig? Intressant definition.

Trump är en framgångsrik, van affärsman. Även ifall han tillbringar mindre tid än Obama vid kontoret (troligtvis fortfarande bra mycket mer tid än vad någon här jobbar) återgäldar han detta genom att vara mycket mer effektiv.
Två dagar, så har du täckt in det, ROFL

Jag tror inte han är speciellt framgångsrik, och ta ett ord från en skojare tänker jag inte göra.
Utan det bara göra som andra presidenter gjort och det är och visa deklarationen.
Först då vi kan ha en vettig diskussion där.
Men det sker inte, så gissar på att det är rätt illa.
2017-08-09, 23:50
Medlem
FlashyBears avatar
Som jag har sagt många gångar så verkar det som att man inte hittat ett skit (bevis) om att RussiaHoax is real.

Och det senaste utvecklingen - att Mueller börjar granska Trumps och Co's personliga finanser och raiden mot Manafort bara styrker det. Så inga bevis, men kanske har man hittat några indikationer.

Jag ska förklara hur jag tänker. Trodde att det var uppenbart men det är ju inte Trumphatarnas fel är ju som God Emperor Trump säger
Citat:
Sorry losers and haters, but my I.Q. is one of the highest -and you all know it! Please don't feel so stupid or insecure,it's not your fault

Det verkar alltså att FBI/CIA/etc vet ungefär lika mycket som vi, nämligen att

1) Mötet mellan Trump's närmsta krets (Kushner, Flynn, Sessions, Manafort etc) ägde rum.
2) Trump gillar Putin. Utan tvekan
3) Trump's politik i en rad frågor sammanfaller med Putin's våta drömmar å andra sidan tycker de flesta förutom neocons att det är en rimlig politik
4) Kanske suspekt timing? Jag har inte studerat timingen faktiskt.

Så punkterna 2, 3 och 4 är inga bevis utan indikationer. Så vi har kvar punkt 1. Och här är det roliga ligger - FBI/CIA/Mueller vet helt enkelt inte vad som diskuterades vid dessa möten.

Så om ett samröre verkligen ägde rum måste någon av de närvarande berätta om det. Det de har hittills berättat gillar dock inte Mueller. Därför började han granska finanserna. För att pressa ut "sanningen". Men sanningen kan mycket väl vara vad Kushner, Flynn, Sessions och Manafort etc redan berättat

Så mina gissningar:
1% att det hände något olagligt.
10% att det hände något olämpligt.

Ifall det hände något olagligt eller olämpligt så finns det
30% att man hittar några tunga indikationer på det.
5% att man hittar något bevis på det
2017-08-10, 00:27
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
De här inläggen borde ramas in! Republikanerna har haft majoritet iaf i huset de senast åren.

Allt som är fel är republikanernas fel, allt som är rätt är Obamas förtjänst.
Trots att Trump suttit i ett halvår, och republikanerna suttit vid makten i flera år.

Hur ignoranta är ni egentligen?
Republikanerna vill mest sitta på röven och gnälla, vilket åter igen bevisas av health-care fiaskot. Det är även därför de var/är så rädda för Trump.
2017-08-10, 00:31
Medlem
Rois avatar
Största som händer just nu är väl Legal Immigration Act. McFeelz jämför det med en återgång till immigrationslagarna som fanns innan 60-talet, då de i praktiken kommer att begränsa invandringen till mestadels européer.
2017-08-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Som jag har sagt många gångar så verkar det som att man inte hittat ett skit (bevis) om att RussiaHoax is real.

Och det senaste utvecklingen - att Mueller börjar granska Trumps och Co's personliga finanser och raiden mot Manafort bara styrker det. Så inga bevis, men kanske har man hittat några indikationer.

Att de granskar Trumps privata och företagsekonomi och inte bara kampanjen är logiskt.
Om det finns bevis mot Trump personligen så är det troligtvis där det kommer finnas.
Allt via kampanjen har flera lager av personer som isolerar Trump.

Det är också så att om det skett några ekonomiska oegentligheter så är det mycket troligare att detta skett just via företagen eller hans privata ekonomi än via kampanjen eftersom kampanjpengar är öppna för insyn på ett helt annat sätt.

Även om det inte kommer fram oegentligheter gällande valet så skulle det inte förvåna mig det minsta om man finner bevis för grov ekonomisk brottslighet.
Det finns en orsak till varför Trump vägrar visa upp sina deklarationer samt att han är så extremt upprörd över att utredningen börjat kolla på honom personligen.
2017-08-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Största som händer just nu är väl Legal Immigration Act. McFeelz jämför det med en återgång till immigrationslagarna som fanns innan 60-talet, då de i praktiken kommer att begränsa invandringen till mestadels européer.

Det roliga är det merit/poängsystem som föreslagits för att bedöma rätten till att immigrera till USA.
Med det systemet hade varken Trumps mor eller hans nuvarande fru fått flytta till USA.

Här är en länk där man kan testa om man själv skulle få immigrera.
2017-08-10, 01:35
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det roliga är det merit/poängsystem som föreslagits för att bedöma rätten till att immigrera till USA.
Med det systemet hade varken Trumps mor eller hans nuvarande fru fått flytta till USA.

Här är en länk där man kan testa om man själv skulle få immigrera.
Jag hade fått komma in om jag fått ett jobberbjudande med lön över $77 900. Ganska rimligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in