2017-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita
Man dör inte av ångorna,då gödselbrunnar är fulla av skit,men dör gör man ju,,,drunkningsdöden..

Eh, jo man dör av ångorna. Du kvävs.
Citera
2017-08-09, 21:31
Medlem
zippzons avatar
Någon som kollat på radsit idag ? Va ju någon härom dagen som sa att efter 3dagar tar dom bort avlidna personer .
Citera
2017-08-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita
Man dör inte av ångorna,då gödselbrunnar är fulla av skit,men dör gör man ju,,,drunkningsdöden..
Jodå, man dör av ångorna i brunnen också. Men oavsett så överlever man inte 2,5 månad utan mat och dryck.
Citera
2017-08-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Någon som kollat på radsit idag ? Va ju någon härom dagen som sa att efter 3dagar tar dom bort avlidna personer .
Ingen har väl konstaterat honom avliden?
Citera
2017-08-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Eh, jo man dör av ångorna. Du kvävs.
Sant. Om det ligger någon sanning i ryktet om drogerna, så tror jag att Patrik ( om han lever ) och hans familj får skyddad ID. Kanske därför det blev så tyst? Nu menar jag inte direkt att de får skyddad ID för drogerna, men HP och allt blåstes upp till något enormt stort, så halva riket vet vilka hela familjen är nu
Senast redigerad av runarviking 2017-08-09 kl. 21:39.
Citera
2017-08-09, 21:40
Medlem
Jag får dra tillbaka mina spekulationer om att EPA-killarna har med Patriks försvinnande att göra, det var en teori som väcktes när det talades om att "tältmannen" blivit misshandlad av EPA-killar i Hallsberg, men så var det ju tydligen inte.

Nyckeln till "världens story" ligger sannolikt i varför Patrik valde att gå av tåget i Hallsberg, som flera av er andra skriver.

Självklart kan "de fyras gäng" som steg på tåget i Hallsberg hotat Patrik utan att säga ett ord, det finns många appar som kan användas i det syftet. Beklagar min dåliga koll, och att jag är för lat för att söka ordentligt, men hur lång tid efter att tåget anlände till Hallsberg steg "de fyras gäng" ombord?

Frågor som väcks hos mig är följande:

1: Har detta med droger/skulder att göra? Då torde Patrik pundat på krita utan att betala för sig, och då är det ju tyvärr inte osannolikt att han fått ett straff för det. Styckmordet i Bollnäs för x antal år sedan handlade ju delvis om en påstådd skuld på ett par hundralappar, så även en hobbypundare som Patrik eventuellt var kan ju råka riktigt illa ut pga småskulder.

2: Vem/vilka ligger då bakom Patriks försvinnande? Det känns osannolikt att han dragit på sig något av de mer välorganiserade kriminella organisationernas vrede. Skulle en/några vanliga langare i Falun, eller vart han nu brukade köpa eventuella droger, resa till Hallsberg för att för att driva in skulder?

3: Finns det någon källa på att pappan blivit hotad?

Om det finns/fanns en hotbild mot Patrik så kan ju det förklara varför han lämnade Falun innan skolan var slut för terminen, samt varför han sannolikt inte dykt upp på det sommarjobb han tydligen hade fått där.
Senast redigerad av snusmoped 2017-08-09 kl. 21:43.
Citera
2017-08-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ja, han är med där.

Kan vara knarkskulder som någon sa, familjen verkar inte jättetät, en 19 år gammal Toyota kör de runt med...
Men P borde fått sitt stipendium utdelat och kunnat betala med det.

Kan han blivit hotad på stipendiepengarna av nån knarkdealare han tidigare haft kontakt med? Som höjt upp hans skuld när han fick reda på dessa pengar?

Någon nåmnde vad ett medium sa i början, en vanlig brunn i ett litet litet område ovanför sjön Tisaren minns jag, Ormhult tror jag det hette. Vore spännande om någon kunde ta sig dit o lyfta på brunnslocken - ligger garanterat ett par sommarstugor mer eller mindre öde där.
Citera
2017-08-09, 21:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Jag får dra tillbaka mina spekulationer om att EPA-killarna har med Patriks försvinnande att göra, det var en teori som väcktes när det talades om att "tältmannen" blivit misshandlad av EPA-killar i Hallsberg, men så var det ju tydligen inte.

Nyckeln till "världens story" ligger sannolikt i varför Patrik valde att gå av tåget i Hallsberg, som flera av er andra skriver.

Självklart kan "de fyras gäng" som steg på tåget i Hallsberg hotat Patrik utan att säga ett ord, det finns många appar som kan användas i det syftet. Beklagar min dåliga koll, och att jag är för lat för att söka ordentligt, men hur lång tid efter att tåget anlände till Hallsberg steg "de fyras gäng" ombord?

Frågor som väcks hos mig är följande:

1: Har detta med droger/skulder att göra? Då torde Patrik pundat på krita utan att betala för sig, och då är det ju tyvärr inte osannolikt att han fått ett straff för det. Styckmordet i Bollnäs för x antal år sedan handlade ju delvis om en påstådd skuld på ett par hundralappar, så även en hobbypundare som Patrik eventuellt var kan ju råka riktigt illa ut pga småskulder.

2: Vem/vilka ligger då bakom Patriks försvinnande? Det känns osannolikt att han dragit på sig något av de mer välorganiserade kriminella organisationernas vrede. Skulle en/några vanliga langare i Falun, eller vart han nu brukade köpa eventuella droger, resa till Hallsberg för att för att driva in skulder?

3: Finns det någon källa på att pappan blivit hotad?

Om det finns/fanns en hotbild mot Patrik så kan ju det förklara varför han lämnade Falun innan skolan var slut för terminen, samt varför han sannolikt inte dykt upp på det sommarjobb han tydligen hade fått där.

Tror inte vi har några källor på något. Vi spekulerar hej vilt. Det vi vet med säkerhet är att det finns en sanning
Citera
2017-08-09, 22:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Förövrigt har nu en till Admin lämnat HP .

Är de fyra sektledare nu???
Citera
2017-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

3 st plus 2 anhöriga
Citera
2017-08-09, 22:12
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

5 det va ju 6 igår
Citera
2017-08-09, 22:14
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
5 det va ju 6 igår

I går ja! I förmiddags var de fem.
Nu skrev Du, att en till hoppat av - då borde det vara 4 kvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in