2017-08-09, 18:56
Medlem
Ska in på behandling nu snart.

Eftersom ja har grov Adhd så bör jag få Elvanse utskrivet på hemmet (läkaren ja har här i mitt län har sagt att ja ska få det förutsatt att ja är ren)

Så borde väl inte vara några problem att få på ett behandlingshem? (ska tydligen inte gå att missbruka Elvanse enligt läkarna vilket ja vet inte stämmer dirrekt hehe men är en annan femma)

Poblemet är att ja brukar få en jävla ångest och sömnproblem på alla stimulanter.
Fick tips om pargitan.. men undrar vad de finns mer för mediciner mot ångest/sömn som är LÄTTA att få utskrivet i samband med Elvanse på ett behandlingshem?.

Lergigan
Nozinan
Mirtazapin
Quatepin (stavning)
Atarax
Theralen
Zyprexa osv
Dessa har ja redan provat o de funkar ej.
Hade imovane på förra stället men idiot läkarna där skrev aldrig ut det när ja kommit från hemmet. Och inte dirrekt sugen på att få gå igenom dessa igen.

Skulle igentligen behöva lyrica mot Gad men vet att dom aldrig kommer ge mig något sådant. För dom ser hellre att man lider än få de mediciner man vet fungerar på en..

Tacksam för svar
Senast redigerad av Scoones 2017-08-09 kl. 19:12.
Citera
2017-08-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones

Eftersom ja har grov Adhd så bör jag få Elvanse utskrivet på hemmet (läkaren ja har här i mitt län har sagt att ja ska få det förutsatt att ja är ren)

Så borde väl inte vara några problem att få på ett behandlingshem? (ska tydligen inte gå att missbruka Elvanse enligt läkarna vilket ja vet inte stämmer dirrekt hehe men är en annan femma)

Poblemet är att ja brukar få en jävla ångest och sömnproblem på alla stimulanter.
Fick tips om pargitan.. men undrar vad de finns mer för mediciner mot ångest/sömn som är LÄTTA att få utskrivet i samband med Elvanse på ett behandlingshem?.

Lergigan
Nozinan
Mirtazapin
Quatepin (stavning)
Atarax
Theralen
Zyprexa osv
Hade imovane på förra stället men idiot läkarna där skrev aldrig ut det när ja kommit från hemmet. Och inte dirrekt sugen på att få gå igenom dessa igen.

Skulle igentligen behöva lyrica mot Gad men vet att dom aldrig kommer ge mig något sådant. För dom ser hellre att man lider än få de mediciner man vet fungerar på en..

Tacksam för svar

Får gärna rätta mig om jag har fel men när jag läser ditt inlägg så får jag vibbar av att du lägger mycket fokus på mediciner.

Befinner mig själv på ett behandlingshem sedan ca 5månader tillbaka pga missbruk och dåligt mående. Det bästa tipset jag kan ge dig är att släpp fokusera på att mediciner ska lösa problemen. Det kommer aldrig funka, utan gå till botten med det du har problem med och fejsa det. Lycka till
Citera
2017-08-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBenny
Får gärna rätta mig om jag har fel men när jag läser ditt inlägg så får jag vibbar av att du lägger mycket fokus på mediciner.

Befinner mig själv på ett behandlingshem sedan ca 5månader tillbaka pga missbruk och dåligt mående. Det bästa tipset jag kan ge dig är att släpp fokusera på att mediciner ska lösa problemen. Det kommer aldrig funka, utan gå till botten med det du har problem med och fejsa det. Lycka till

Mina problem är just att ja ej får den medicinering jag behöver.

Har 2 diskbråck, ischias. Hppd, panikångest och Adhd.
Har fått självmedicinera pga att beroendeenheten vägrat att hjälpa mig.
Inte så jävla lätt när man ligger o skriker Av smärta bland annat.

Det är inte just biten att tända av som ja oroar mig för, snarare att ja ej kommer få den hjälp jag behöver.

Eftersom som man missbrukat innan så har man ju inte rätt till någon hjälp alls. Man ska få lida istället
Citera
2017-08-11, 09:05
Medlem
Nu har jag gått in mig på 70mg elvanse morgon 70mg lunch och 70mg till eftermiddag, har tappat ruskänslan nu, men vakenheten består, lite tråkigt men det var den effekten jag mest var ute efter.
Citera
2017-08-15, 02:46
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Nu har jag gått in mig på 70mg elvanse morgon 70mg lunch och 70mg till eftermiddag, har tappat ruskänslan nu, men vakenheten består, lite tråkigt men det var den effekten jag mest var ute efter.

1+
Så det ska låta. Käkar själv ritalin\dex samt lisdexamfetamin ofta det bara går. Får snart själv ut denna igen men är rädd för eftermidags mega dipp jag får som tesulterar oftast i en deprimerande fas som håller i sig tills det e dags för sängen. Pratar om läkarnas doseringar och inte mina egna utan läkare. Hue ska jag lägga upp det på bra sätt för att få dexamfetamin på bästa sätt? Dom drar åt tyglarna håtdare mot dexamfetaminet än lisdex ..
Citera
2017-08-15, 02:47
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta

Får du nå biverkningar som vägrar släppa än?
Citera
2017-08-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Får du nå biverkningar som vägrar släppa än?

Kan inte säga att någonting är en bieffekt för allt är så mycket sämre utan, så denna hjälper mig verkligen
Citera
2017-08-15, 20:38
Medlem
Forsberg21s avatar
Lite frågor om elvanse...

Började igår med 30mg, tog kl 08:00 och mådde kanon fram till 14:00. ångestfri och glad och full av koncentration MEN vid 14:00 skönk jag som en sten och ångest och mådde dåligt så gick emot ordinationen direkt tyvärr och tog 30mg till kl 16:00 och mår nu lika bra som på förmiddagen.

Kan jag dela min dos på 30mg så jag tar 15mg på morgonen och 15mg runt klockan 13 för att ha effekt hela dagen? Läste att man kan blanda med vatten i ett glas och ta halva men kan man spara den andra halvan i tex kylen eller blir den förstörd och effektlös om den ligger i vatten 6 timmar?

Gärna nåt annat tips annars hur jag ska dela dosen för kommer inte få höjning på 2 veckor skulle jag tro...
Senast redigerad av Forsberg21 2017-08-15 kl. 21:00.
Citera
2017-08-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Lite frågor om elvanse...

Började igår med 30mg, tog kl 08:00 och mådde kanon fram till 14:00. ångestfri och glad och full av koncentration MEN vid 14:00 skönk jag som en sten och ångest och mådde dåligt så gick emot ordinationen direkt tyvärr och tog 30mg till kl 16:00 och mår nu lika bra som på förmiddagen.

Kan jag dela min dos på 30mg så jag tar 15mg på morgonen och 15mg runt klockan 13 för att ha effekt hela dagen? Läste att man kan blanda med vatten i ett glas och ta halva men kan man spara den andra halvan i tex kylen eller blir den förstörd och effektlös om den ligger i vatten 6 timmar?

Gärna nåt annat tips annars hur jag ska dela dosen för kommer inte få höjning på 2 veckor skulle jag tro...

Bättre att du ber din läkare om en eftermiddagsdos istället för att börja pillra själv, för det slutar aldrig bra!
Citera
2017-08-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones

Lergigan
Nozinan
Mirtazapin
Quatepin (stavning)
Atarax
Theralen
Zyprexa osv

Tacksam för svar

Det är inte helt ovanligt att man tar en förebyggande dos Zyprexa a 10mg till natten. Enligt min erfarenhet tar den bort mycket av sömnlöshet-ångest.
Citera
2017-08-17, 23:23
Medlem
T-L-Ks avatar
Fick i mig 1500mg på två dagar, tappade omdömet helt i någon sorts manisk halvpsykos. Otroligt obehagligt, nu ger jag fan i denna medicinen då jag uppenbarligen inte hanterar den.
Citera
2017-08-18, 09:33
Medlem
Shit det lät kraftigt OD. Har mådde du i början, och sen mot slutet?

Tänkte precis skriva själv att jag har sparat ett par st 70mg som jag tänkte spetsa dagen lite med, blir nog dock bara 5-6st 70mg totalt idag, ska på party!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in