Citat:
Ursprungligen postat av
ForzaLeon
Vinst och invandring?
Beror på vilken invandring vi pratar om helt enkelt.
Den bidrags/välfärdsinvandring som har skett nu under lång tid kommer aldrig visa positivt resultat.
Ja, beror såklart på vilken invandring man talar om. Det finns dock andra vinster som inte är ekonomiska. Samhället utvecklas ständigt och positiva kulturella förändringar kan komma tack vare invandring. För att inte tala om den svenska alkoholkulturen, där har vi något att lära oss av muslimerna.
Citat:
Hur skadade, allvarligt?
Var det den maskerade AFA bruden som stukade handleden när hon på dem i NU?
Ja eller trampade ett av "barnen" snett när han sprang iväg efter i ett utfall.
Kanske var något av "barnen" som såg sin chans att kunna få någon krona samt trösta
sig till ett medborgarskap. Hur skadade blev de egentligen?
Det spelar ingen större roll. Om någon kastar en bengal så är
avsikten att skada den personen. Om jag kastar in en bengal i ditt hus så är det fel, oavsett om du skadade dig eller inte.
Citat:
Inte en aning vad kostnaden för de som super är och om den ligger på 60 miljarder/år.
Lät mycket men är säkert rätt.
De flesta av dessa har då även betalt skatt för att "täcka upp" deras sjukvård
Ja om det är tillräckligt nej de som lever osunt ska även få betala mera anser jag.
Ännu värre med rökare, där kan de höja skatterna rejält mycket mera.
Ja, rökare! Tack för påminnelsen. Jag varken dricker eller röker, och ändå måste jag betala för oansvariga personer som medvetet förstör sina lungor och lever. Nej, tack.
Citat:
Dessa grupper har de flesta betalat skatt i Sverige till skillnad då från andra grupper som
då har "flytt" till Sverige. Varför ska dessa kunna ta del av våran välfärd?
Jag är emot välfärdsstaten.
Citat:
Hur kommer det sig att fattig pensionär ska få sälja allt var de har för att kunna laga sina tänder.
När samtidigt dessa nya "medborgare" betalar 50 kr för samma sak.
Ja inte 50 kr av deras pengar utan 50 kr vilket de har fått av oss skattebetalare i bidrag.
Även de gömda i landet och de utan tillstånd har samma förmån.
Din lokala tiggare från Rumänien/Bulgarien har även de samma rätt till sjuk- och tandvård.
Sjukt. Vill man ha tandvård så bör man själv betala för den, anser jag. Oavsett om man är pensionär eller invandrare.
Citat:
Du skrev att du inte vill betala för den sjukvårdskostnad som de som super tillför.
Vill du betala för dessa nya medborgare, papperslösa och tiggare?
Nej. Synd bara att staten tvingar mig.
Citat:
Såg att du skrivit mycket om hockey och fotboll VM/EM tidigare.
Vad kostar sjukvården för alla idrottsskador?
Vill du betala för dessa?
Nej. Jag tror att deras miljonlöner täcker upp sjukvårdkostnaderna.
Citat:
Jag håller med dig angående välfärdsstat att du inte vill ha det.
Vill inte heller ha det och det beror på att vi inte kan ha ett system där vissa missbrukar systemet.
Ska det fungera måste alla bidra till välfärden men fungerar inte när vissa bara tar från den.
Trevligt.
Citat:
Fredliga ungdomar och barn?
Jo de har verkligen bevisat under alla dessa år hur fredliga dessa "barn" är.
Visst nu ska jag inte dra alla över en kam. Finns verkligen de som försöker att bli en del
av det svenska samhället och därmed också integrera sig i hur vi lever i Sverige.
Sen har vi då en ganska stor klick som har ljugit från dag 1.
Dessa "barn" ja eller då vuxna män vad de gör är att de medför stora kostnader för hela
samhället och kommer mer eller mindre inte tillföra mycket.
De pengar som har lagts på denna grupp kunde ha gått till oerhört bättre insatser runt om i världen.
Vad de har gjort är att de knuffat sig fram från ett sjunkande skepp och kastat barn och kvinnor
från livbåten och snabbt tagit sig därifrån. Kvinnor och barn först? Knappast!
Jag vet inte hur gamla dessa afghaner är. Men att sittstrejka är för mig inget hot. Jag tänker inte dra alla afghaner över en och samma kam och påstå att dessa afghaner vid Mynttorget är våldtäktsmän. Det vet jag ingenting om.