2017-08-09, 16:12
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Svår fråga.

I dagens Sverige är du nazist om du uttrycker att du vill stoppa invandringen. Du riskerar för mycket då, ditt arbete, vänner, familj och ditt anseende, trots att det enda du vill är att Sverige ska vara enhälligt, tryggt, rikt, modernt välmående land med en hoppfull framtid.

Det stämmer inte. Det är några ur den kommunistiska massmördarsekten ANTIFA, fake news media som Aftonbladet, samt politiker som sätter epitet: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/021/818/hitlerbook.JPG

Ja...sedan har vi på Flashback vår alldeles egna Libertarismus också. Som skriker: https://www.youtube.com/watch?v=FHjfC780Mm4
Till alla höger om Ingvar Carlsson.

Citat:
Jag har tyvärr inget svar då PK-etablissemanget håller oss fast i sin rävsax.

Nej, dem håller att på förlora slaget.
Därav allt hårdare motstånd från kulturmarxisterna.
Ta Youtubes allt hårdare motstånd mot oliktänkande som ett bra exempel.
Citat:
Klart är att NUs metoder är urdåliga och ger en motsatt effekt, vilket bevisas just i skrivande stund.

Vilka bevis, för vad?

Citat:
Det finns kanske svar över vad man skulle kunna göra?

Jag känner att vi är i en hopplös situation.

Defeaitism...
Citat:
Regeringen kommer låta de flesta stanna av dem som kommer.

Det stämmer.

Citat:
Så vad gör man?

Ja, jag ställer samma fråga till dig. Du tycker NUs senaste manifestationer är dåliga, så vad föreslår du istället?
Du kan inte säga att något är dåligt utan att komma med annat förslag.
det här är ett debattforum.

Jag förstår att du vill ha ändring Singoalla. Men någon måste säga nog är nog.

Dessutom så förstår även NU att deras manifestationer inte kommer få Svenska regeringen att stänga sina gränser imorgon.
Men om några, några få vågar visa vad de flesta andra tycker, så kommer fler våga säga ifrån.
Elementär psykologi.
Alternativet är att alla sänker huvudet på stan med nedstämd blick och låter de onda fortsätta sin destruktion av Sverige och slå ner på alla som inte tycker som dem. Fortsätta med åsiktsförtrycket.
Tystnadens skräck.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-08-09 kl. 16:27.
Citera
2017-08-09, 16:12
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, juridiskt sett. Men jag talar om mark som ingen använder.
Finns ingen mark som ingen använder, du förefaller vara extremt naiv eller möjligen troll.

OnT: Funderar över om det hela kan ha sina positiva sidor. Vore t.ex. intressant att veta om brottsligheten sjunkit under tiden demonstrationen hållit på. En annan positiv effekt bör komma av alla bilder på "barnen" som visas i media, bara en blind kan tro på att de är under 30 år.
Citera
2017-08-09, 16:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nej, det är inte ditt land, din maktgalning. Du kan inte äga geografiska områden som ingen använder.
Du lever i en fantasivärld. Alla länder tillhör respektive länders folk. Åk till Saudiarabien och säg att deras öken tillhör alla i hela världen så får du se hur bra det går. De kommer skratta åt dig.
Citera
2017-08-09, 16:14
Medlem
Citat:
Du undrar varför jag inte bryr mig om fredliga ungdomar som sittstrejkar på ett torg? Ja, gissa varför, Sherlock.
Jag är nog lite mer oroad över nazister och huliganer som kastar bengaler och skadar människor. Förstår du det resonemanget, eller?

Fredliga? Vart var dessa fredliga demonstranter på väg att göra innan deras egna vakter grep in och stoppade deras framfart, Sherlock?
Hypocrite much?

Nej, jag förstår inte ditt resonemang då jag anser att våldtäkt och diverse andra sexuella övergrepp trumfar en kastad bengal. Det borde du också göra, men du har kanske svårt att tänka ett steg längre. Du vet, grejer som orsak och verkan, Sherlock

Jag undrade några fler saker i mitt förra inlägg, men eftersom att du inte låtsades om dom så antar jag att du inte gillar svaren på dom frågorna.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Jo, men istället vill de införa någon form att diktatur eller tyranni.
Tyranni för liberaler och deras omhuldade flyktingbarn kanske, frihet för oss andra.
Citera
Medlem
Badios avatar
Helt sinnessjukt detta. På stockholmdirekt är det gulliga intervjuer med batikhäxor och MP-politiker (surprise).
Citat:
Malin Nordkvist, 37, servitris från Värmdö kom hit direkt efter jobbet igår kväll.

– Det kändes förjävligt att det får hända. Men det var fantastiskt på plats, massor av folk hade slutit upp. Det var helt proppfullt och en bra stämning, säger hon.

Nu är hon tillbaka på onsdagsmorgonen.

– Jag är här för att det behövdes folk som stöttar. Det räckte inte att trycka på en gilla-knapp. Tänker att jag ska sitta och snacka med dom. Om jag jag har något att säga till folk? Kom hit! Det är inte mer komplicerat än så, säger hon.
Malin ser ut som Malena Ernman.
http://www.stockholmdirekt.se/_internal/cimg!0/bcjgqdnod3g2zjvmyzj2dk33kdjw95h
Citat:
Stockholms socialborgarråd Åsa Lindhagen (mp) befann sig i morse på Mynttorget för att visa sitt stöd.

Vad där din känsla en morgon som denna?

– Jag känner ju stor ilska över den här attacken och att vi har ungdomar som inte vill göra något annat än att helt enkelt visa vad de tycker och göra sin röst hörd. Att de i Sverige 2017 inte för göra det utan att bli attackerade av nazister tycker jag är fruktansvärt, säger hon.

Vad kan du som socialborgarråd göra åt situationen?

– Vi jobbar i Stockholm på olika sätt med de ensamkommande barn som bor i vår stad. Och samarbete med civilsamhället är en viktigt del för de ungdomar som kommer hit. Vii ska på kommunal nivå göra det bästa vi kan för att ge stöd åt de ungdomar som finns i vår stad. Men de frågor som är här är nationella frågor som handlar om människor ska få stanna i Sverige eller inte.
Gammal batikhäxa sitter och klappar ett baarn:
http://www.stockholmdirekt.se/_internal/cimg!0/guqodt3vypnqzkzhakdf4jmlni5mjdv

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sittstrejkarna-pa-mynttorget-efter-attacken-vi-reagerade-med-karlek/repqhi!dNtSnt3m1TFobQR47UEfOA/
Citera
2017-08-09, 16:18
Medlem
Citat:
Varken du, jag eller polisen har rätt att tvångsförflytta fredliga människor. Juridiskt sett, ja. Men det är ej moraliskt korrekt att göra det.

OK; du är mot beslut nu också. Låt dem stanna på Mynttorget.
För mig får dem gärna svälta ihjäl där.
Citera
2017-08-09, 16:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad tycker du om mitt förslag att skicka dom till öknen istället? Där kan dom få varsin kamel att mjölka och rida på? Skulle till och med kunna avvara ett litet bidrag till detta. Skogen behöver vi ha kvar även om det vore passande att skicka in dom djupt in så ingen behöver se dom.
Du har inte rätt att bestämma över andra människors liv. Var dessa afghaner vill leva är upp till dem själva, vare sig det är öknen eller skogen.
Citera
2017-08-09, 16:19
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Japp, även i Afghanistan. Dit dem ska sändas.
Problemen med de här hazarerna är mer komplicerade än så.

Inga länder i mellanöstern, inklusive Iran, ger medborgarskap till män. Medborgarskap kan endast ges till kvinnor som gifter sig med en man med medborgarskap.

De här hazarerna kommer till största delen från Iran, de flesta är födda där av afghanska föräldrar. De nekas alltså medborgarskap av Iran eftersom deras pappor är afghaner. De flesta av dem är alltså inte ens registrerade i afghansk folkbokföring och det är tveksamt om de kan betraktas som afghanska medborgare, det är i vart fall inte fastställt.

Lägg därtill att Afghanistan inte tar emot utvisade medborgare (precis som länder i mellanöstern som just Iran men även Nordafrika). Förvisso har Afghanistan sagt att de kan visa god vilja och ta emot en del om Sverige fortsätter pumpa in miljarder till Afghanistans ledning men problemet är alltså två:

1) Hazarerna är möjligen inte afghanska medborgare, kanske är de statslösa.
2) De som är medborgare finns inte i afghansk folkbokföring eftersom de aldrig bott i Afghanistan
3) Afghanistan tar i vilket fall som helst inte eller ogärna emot sina egna utvisade medborgare
Citera
2017-08-09, 16:23
Medlem
Citat:
Du har inte rätt att bestämma över andra människors liv. Var dessa afghaner vill leva är upp till dem själva, vare sig det är öknen eller skogen.
Är du på riktigt eller bara ett batikhäxetroll? Du kan skriva vilket skit du vill här och det kommer inte förändra någons inställning. Skriv en rad på er Facebook att du vill skicka in dom i skogen. Är dom vana att klättra i träd? Ska tanterna komma dit med välling och nallebjörnar eller vill dom vara ifred från tafs och kladd?
Citera
2017-08-09, 16:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Stockholms socialborgarråd Åsa Lindhagen (mp) befann sig i morse på Mynttorget för att visa sitt stöd.

Att miljöpartisten Åsa Lindhagen är där förvånar mig inte alls. Hon är politikern som vill ge de marockanska kriminella "gatubarnen" en egen lokal/mötesplats där de kan "pusta ut" mellan brotten:

(FB) “Mötesplats” för gatubarnen ska lösa problematiken

Och här kan ni se henne nästan gråta, när hon pratar om invandrarbarn:
https://www.youtube.com/watch?v=lZmTM2jWnfM&feature=youtu.be&t=2213
Citera
2017-08-09, 16:24
Avslutad
Citat:
De verkar inte vilja bo i varken skogen eller öknen.
Vad gör vi då? Flyttar på oss? Du först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in