2017-08-09, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vill bara tacka nazisterna för att de nu ger Afghanerna en anledning att stanna i Sverige istf att bli deporterade, tack så otroligt mycket, ni är verkligen riktiga Sverigevänner, tusen tack!

Hur tänker du nu? Om dom illegala människorna får stanna är en prövning som MV gör uteifrån läget i Afghistan.
Citera
2017-08-09, 14:44
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demensen
De killarna som kommer hit är fina pojkar.

Du har just gjort dig förtjänt av ett medlemskap i Sverigedemokraterna. JustZlatan blir din pojkscoutledare.

Du kommer få sitta runt en lägereld, sjunga klassiker som "Kumbaya", "We shall overcome" och diskutera hur afghaner bäst blir svenskar.

Efter det blir det workshop där du tillverkar plakat med valslogans inför nästa år.

Civiliserade samtal på era villkor 2018
Rör inte min kompis 2018
Snälla jag vill bli centerpartist 2018
F'låt för att jag sa nåt 2018

Du får lära dig allt om hur man passivt inte gör någon skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Mattias Mattias Safari

den 7 augusti kl. 11:11
..
Hej på er alla som vara på Mynttorget jag blivit så ledsen för att jag kunde inte komma med er för att jag fått utvisning😓jag kan inte göra nånting men jag kan bara säga att hoppas att ni kan hitta en lösning stora kramar till er 💗💗

Mattias har fått avslag 4 (!) ggr, men de ger sig inte. Läs kommentarerna:

4 avslag sedan 31/7 verkar dock vara övermaga för migrationsverket. Å andra sidan verkar han inte veta riktigt vad han svarar på.

Förstår inte - 4 avslag, ska utvisas och till hösten ska han börja på gymnasiet hur går det ihop???

Hur många gånger kan man överklaga ? Kostnader för detta måste vara astronomiska
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ja, för nazister har ju verkligen gjort sig kända för att hylla yttrandefriheten...

Vad vi orsakar är en piss i havet jämfört med vad vi utsätts för.
Citera
2017-08-09, 14:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Pyttsan, dessa "fredliga demonstranter" har inget i vårt land att göra - problemet är såna som du.
Du har inte rätt att bestämma vem som har rätt att vara i vårt land. Allt kretsar inte kring dig, mannen.
Citera
2017-08-09, 14:46
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Tre personer skadades.

Men det är inte det som är problemet. Problemet är att dessa nazister, nationalister eller vad fan ni nu väljer att kalla dessa idioter bryter mot lagen genom att stoppa och störa fredliga demonstrationer. Med andra ord försöker dessa idioter att bryta mot yttrandefrihetsgrundlagen, vilket ironiskt nog, är den lag som ger dessa organisationer rätten att uttrycka sig.

Inte alls.
NU har rätt att göra en motdemonstartion. Bengalen var naturligtvis inte tillåten men Afghanerna har tillstånd att sitta på röven på mynttorget en hel månad. Att skandera ramsor 5 minuter hotar knappast demonstrationen menligt.
Inte som när SD tvingas avbryta sina möten när vänstern ostört får härja.
Citera
2017-08-09, 14:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Att sittstrejka fredligt på ett torg skulle jag knappast kalla för ett hot. Det nazisterna/nationalisterna gjorde var att skada tre personer och bryta mot yttrandefrihetsgrundlagen. Nazister/nationalister är inte bara ett hot mot individuell säkerhet, utan demokratin också.
Fast man kan ju se det så att vi inte har någon riktig demokrati i Sverige, då man inte öppet kan diskutera invandrings och asylfrågan, utan att omgående bli hånad och beskylld för rasism, naszism etc. Det är i dessa lägen dessa yttringar (tyvärr) uppstår.

Jag försvarar inte NU:s aktion (om det nu var de), men jag menar att det yttersta ansvaret för polariseringen och aggressionerna i debattklimatet ligger på det styrande etablissemanget inom media och politik.
Citera
2017-08-09, 14:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Vad vi orsakar är en piss i havet jämfört med vad vi utsätts för.
Spelar ingen roll. Bara för att nazister utsätts för hot så betyder det inte att ni har rätt att hota andra människor.
Citera
2017-08-09, 14:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Bra att de är ett hot mot demokratin, det är ett system som sedan länge passerat bäst-före datum.
Jo, men istället vill de införa någon form att diktatur eller tyranni.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Det ser ut som om de ska flytta till Medborgarplatsen efter 17:30 - Mynttorget börjar bli för litet och det kommer fler så polisen bad de flytta på sig.

Känner inte till Stockholm vet ej var Medborgarplatsen ligger någonstans.

Kampen fortsätter säger dem - javisst vi också måste kämpa för att fortsätta ge dem ett bättre liv

Myttinge övningsfält är bättre, ligger ute Värmdö landet , då slipper det bli bråk mellan illegala människor och oss Svenskar om man lägger det där.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hur tänker du nu? Om dom illegala människorna får stanna är en prövning som MV gör uteifrån läget i Afghistan.
Tyvärr påverkar dumma tilltag som detta politiker och tjänstemän som blir blöta i ögat. Dessa kan i sin tur dra i trådar som gör att de får stanna, det är så det funkar.
Citera
2017-08-09, 14:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Du har inte rätt att bestämma vem som har rätt att vara i vårt land. Allt kretsar inte kring dig, mannen.
Tramsigt och odemokratiskt svar. Man kan också tolka svaret som att att allt kretsar kring dig i stället?

Det finns fortfarande ett demokratiskt underskott i invandrings och asylfrågan, då folkets verkliga mening i frågan fortfarande undertrycks av etablissemanget, trots SD:s framgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in