2017-08-09, 15:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Och? Jag dricker inte och ändå så måste jag betala för det. Jag har aldrig legat på sjukhus och ändå så måste jag betala för det.

Du kommer med en mycket stor sannolikhet att ligga på sjukhus i framtiden. Och inte bara du utan även medlemmar i din familj och släkt mm.

Du kanske inte dricker alkohol, men du kanske har vänner, släkt mm som gör det (eller kommer att göra det) och som kanske får skador pga det i framtiden. Och behöver vård.

En bra sjukvård är som en slags försäkring. När man behöver det så behöver man det ofta fort. Det är inte läge att börja bygga upp det samma dag som man drabbas av en åkomma, utan detta måste man finansiera och bygga upp i förväg. Många decennier i förväg.

Citat:
Om det är svenskar eller "främlingar" är sak samma.

Nej. Det är inte sak samma. Det finns 7,5 miljarder människor på jorden. Ett land kan inte ta ansvar för alla människor på jorden. Ett land ska i första hand ta ansvar för sina egna medborgare.

Så att lägga 30 miljarder kr på främmande afghaner mm är att som att elda upp pengarna. Eller att kasta dem i sjön.

Så återigen. Tycker man att kostnader är ett problem så ska man börja i denna ända. För här pratar vi om pengar som eldas upp. 30 miljarder förra året.
Citera
2017-08-09, 15:41
Medlem
Tror telefonerna går varma nu på Rosenbad. Förhandlar med EU. Mycket tveksam till att de kommer våga tvångsutvisa dom från innerstan.
Citera
2017-08-09, 15:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Så de flyttar till medborgarplatsen. Där lär de dominerande populationerna av Rumänska Zigenare, marockanska gatubarn och andra bli överlyckliga över att få sällskap. Blir nog spännande.
Ja men det var väl bra! Södermalm kan göras om till fristad för alla som upphåller sig illegalt i Sverige.
Citera
2017-08-09, 15:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ser att du är aktiv i denna fråga. Du vill säkert att dem ska få stanna. Har jag rätt ?
Jag vill ingenting, jag vill inte bestämma över andra människors liv. Om det är så att dessa afghaner vill bo i det geografiska området som kallas Sverige så har jag inte rätt att stoppa dem.
Citat:
Om du ser till MIG har fattat ett nej, dem får inte stanna, visst har de rätt att demonstrera ?
Problemet är att dem vill att ingen ska sändas tillbaka till Afghanistan, varje jävel ska få PUT / stanna.
Rätt eller fel ?
Absolut har de rätt till sin yttrandefrihet, glöm inte att i Afghanistan har dem inte yttrandefrihet.

Har du satsat x antal kronor - kanske allt du äger för att komma till paradiset, gör du också vad som helst för att få stanna.

När dem får stanna, hur ska vi ta emot dem på ett värdigt sätt ? låta dem vara med sina landsmän och ge sig på oss, för det är vad som händer. Murarna blir allt högre och högre.

För sedan kommer deras familjer hit och VI - svenskar - ska försörja dem. Rätt eller fel ?
Vi ska inte göra någonting. Självfallet ska de försörja sig själva.
Citera
2017-08-09, 15:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Så de flyttar till medborgarplatsen. Där lär de dominerande populationerna av Rumänska Zigenare, marockanska gatubarn och andra bli överlyckliga över att få sällskap. Blir nog spännande.

Massor med zigenare + stora gäng med nordafrikanska "gatubarn" + ännu fler afghanska ensamkommande "barn".

Söder är inte längre vad det var en gång i tiden. Tiderna förändras. Mångkulturen har nu anlänt till Södermalm på allvar.
Citera
2017-08-09, 15:51
Medlem
Citat:
Jag vill ingenting, jag vill inte bestämma över andra människors liv. Om det är så att dessa afghaner vill bo i det geografiska området som kallas Sverige så har jag inte rätt att stoppa dem.

Kommer inte att ske, vi kommer att försörja dem, exakt som det står i koranen.
Det kommer att ta ett par år på SFI, ett par år ( mer exakt 8 år ) att få ett jobb.
Nu är vi uppe i minst 10-12 år.
12 års gratis försörjning. FY FAN!
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Aha. Du är en sådan där människa? Det ska inte få finnas några landsgränser?

Vilken afghan, arab eller afrikan som helst ska få bosätta sig i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Så vad borde man ha gjort istället?
Svår fråga.

I dagens Sverige är du nazist om du uttrycker att du vill stoppa invandringen. Du riskerar för mycket då, ditt arbete, vänner, familj och ditt anseende, trots att det enda du vill är att Sverige ska vara enhälligt, tryggt, rikt, modernt välmående land med en hoppfull framtid.

Jag har tyvärr inget svar då PK-etablissemanget håller oss fast i sin rävsax.

Klart är att NUs metoder är urdåliga och ger en motsatt effekt, vilket bevisas just i skrivande stund.

Det finns kanske svar över vad man skulle kunna göra?

Jag känner att vi är i en hopplös situation.

Regeringen kommer låta de flesta stanna av dem som kommer.

Så vad gör man?
Senast redigerad av Singoallaa 2017-08-09 kl. 15:56.
Citera
2017-08-09, 15:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Du är fruktansvärt naiv. Världen idag består av suveräna stater och det är inte fritt att flytta vart man vill. Som ett enskilt, litet land måste Sverige förhålla sig till detta, annars drar vi på oss för stora och ohanterliga problem.

Det är realiteten och den måste även du förhålla dig till.
Citera
2017-08-09, 15:54
Medlem
Smutssverige, skäms över att vara Svensk.

Att vi accepterar att de ens ska få ha en manifestation i VÅRT land.
Vi är så fruktansvärt svaga och blir rövknullade och utnyttjade av allt och alla.... ständigt.

När det kommer till dessa flyktingar, invandrare, ensamkommande flykting"barn" och blablablabla finns det ALLTID pengar. Men så fort det gäller andra saker som är relevanta för oss svenskar, är det en kostnadsfråga och ett sjuhelvetes övervägande.
Citera
2017-08-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ja, och sjukvården kostar 200 miljarder kronor per år. Kostnaden för att svenskar super är runt 60 miljarder per år. I get it, mycket pengar, bla bla bla.
Personligen vill jag inte ha en välfärdsstat.

Detsamma.
Aha! Det är för att du vill att våran välfärdsstat ska rämna samman som du vill ha hit all världens skräp. Då förstår jag lite mer varför du är ett sådant vidrigt as

Varför flyttar du inte till ett land som har ett samhälle som passar dig bättre istället för att försöka pracka på den svenska majoriteten ditt gravt underlägsna samhällsskick?
Sicken egoistisk och avskyvärd liten libbe du är.
Citera
2017-08-09, 15:55
Medlem
Citat:
Sluta dyrka staten i så fall. Sluta ge politiker rätten att beskatta/stjäla från människor.

Jag vet exakt vad jag ska rösta på nästa år. Nu ska dem UT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in