2017-08-04, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egodeus
#triggered

Du verkar ha lite för tunn hud för att hålla på med sånt här. Dumpa dina ripple nu då du slipper skiten. Do it!
Haha vem är du ens? Dök upp för bara någon månad sen. Trött på dig nu,hejdå.
Citera
2017-08-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Känns som dom borde väntat med sin brand tills 1 augusti iochmed BTC och segwit etc.

Nu ligger den på 7$

Hoppas verkligen du hopppade på, för idag så var vi över $14. Alltid kul när folk tjänar pengar =)
Citera
2017-08-05, 23:28
Avslutad
Citat:
Hoppas verkligen du hopppade på, för idag så var vi över $14. Alltid kul när folk tjänar pengar =)

Jag försökte men förstod mig inte riktigt på hur man "bytte" på bittrex mot btc och nu har min telefon kraschat och jag tog ingen backup på google authent såklart....
Citera
2017-08-09, 08:59
Medlem
19 dollar igen efter en liten konsolideringdip. Det stora som hänt nu är att GAS gått upp från 2.30-ish till strax under 12 dollar. GAS kommer hjälpa till att driva upp priset på NEO då tillgången på GAS än är rätt låg.
Senast redigerad av egodeus 2017-08-09 kl. 09:04.
Citera
2017-08-09, 09:06
Medlem
Citat:
19 dollar igen efter en liten konsolideringdip. Det stora som hänt nu är att GAS gått upp från 2.30-ish till strax under 10 dollar. GAS kommer hjälpa till att driva upp priset på NEO då tillgången på GAS än är rätt låg.

När man skickar GAS, så betalar man med GAS. Vilka är det som får denna peng?
I Ethereum är det ju miners, men man kan väl säga att 1 NEO är som en miner, så går då GAS tillbaka till NEO-holders?

Anledningen till att jag frågar är för att NEO kommer generera mindre och mindre GAS, och då är frågan om NEO även kommer tappa i värde?
Citera
2017-08-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
När man skickar GAS, så betalar man med GAS. Vilka är det som får denna peng?
I Ethereum är det ju miners, men man kan väl säga att 1 NEO är som en miner, så går då GAS tillbaka till NEO-holders?

Anledningen till att jag frågar är för att NEO kommer generera mindre och mindre GAS, och då är frågan om NEO även kommer tappa i värde?

Man betalar inte med gas för att skicka. Gas genereras 1/1 över 22 år. Gas använda för smart contracts. Sen kan real world assets användas i neo, så man kan använda fiat mot smart contracts. Neo är preminad, använder inte pow, utan dbft
Citera
2017-08-09, 17:32
Medlem
Citat:
Man betalar inte med gas för att skicka. Gas genereras 1/1 över 22 år. Gas använda för smart contracts. Sen kan real world assets användas i neo, så man kan använda fiat mot smart contracts. Neo är preminad, använder inte pow, utan dbft

Man betalar visst GAS för att skicka GAS, den saken är jag väldigt säker på. Precis som att man betalar Ether för att skicka Ether.

Jag läste vidare efter jag frågat, och jag blev inte klok på om det endast var Masternodes som gick GAS eller om det även var vi "normala" som fick ta emot GAS som spenderas vid transaktioner.
Citera
2017-08-10, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Man betalar visst GAS för att skicka GAS, den saken är jag väldigt säker på. Precis som att man betalar Ether för att skicka Ether.

Jag läste vidare efter jag frågat, och jag blev inte klok på om det endast var Masternodes som gick GAS eller om det även var vi "normala" som fick ta emot GAS som spenderas vid transaktioner.

Ursäkta för dubbelpost men hittade en grymt bra länk som svarade på alla mina frågor!

https://medium.com/@MalcolmLerider/clarification-on-neo-gas-and-consensus-nodes-aa94d4f4b09

PS. Just nu har du rätt, det kostar 0 att skicka GAS. Det är dock inte säkert att det kommer fortsätta vara så..!
Citera
2017-08-10, 13:38
Avslutad
Citat:

Lite sent kanske men tror du man kan lägga in en slant på neo eller är det dags för justering snart med tanke på den enorma ökningen?
Citera
2017-08-10, 16:43
Medlem
Damn!

Måste läsa i forumet oftare.
Missat NEO
Citera
2017-08-10, 22:41
Medlem
Haha tog ut vinst ifrån NEO när den var uppe i $10 Satsade på andra valutor jag trodde skulle växa bättre på kort sikt. Långsiktigt tror jag fortfarande NEO är ett bra köp
Citera
2017-08-10, 23:25
Medlem
32 dollar

Inte för sent att tjäna pengar dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in