2017-08-09, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Värdelösa lagar.
Vad är det för AIDS-apa som hittat på denna smörja?
Sen att utlänningar tillåts demonstrera i Sverige är ett stort jävla skämt även det.
Utlänningar ska hålla käften.

Pajaslagar som bara hjälper kriminella mot de laglydiga.
Polisen främjar kriminalitet.

Det kan jag hålla med om.. Men allt som rör grundlagen väger oftast tyngre än andra lagar.
Citera
2017-08-09, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
En demonstation kan vara laglig även om den saknar tillstånd, eftersom rätten att demonstatera är en grundlagsskyddat. Som alltid när de gäller juridik så vikta man olika lagar emot varandra.

Tack, då förstår jag.
Citera
2017-08-09, 11:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
De bli attackerade av afghaner och vänsterextremister men det ger motsatt effekt?
Hur menar du nu?
Kika in klippen som finns i tråden.
NU blir attackerade, deras rökbomb kommer in efter att de attackerats fysiskt av minst 3 personer.

Det enda som sker här är att massmedia förlorar ännu mer trovärdighet och afghanerna framstår som de vilda bestar de är.

Det spelar ingen roll om vikingarna blir attackerade först, efter att de har stått och skrikit hejaramsor, och att smälla av rökbomber gör inte saken bättre. Allt beror på hur media framställer det och media kommer aldrig ta vikingarnas sida, inte heller polisen och normala svenskar som går till jobbet varje dag. Det är detta som vikingarna och deras supporters inte förstår, de har helt enkelt inte tillräckligt med hjärnkapacitet.
Citera
2017-08-09, 11:53
Medlem
Lagerthas avatar
Nazist istället för rasist!

I videon jag såg ser det ut som helt vanliga svenska propra killar.

Kan det vara så att svensken numera ser sig som både rasist och främlingsfientlig och att begreppen mer är tecken på sunt förnuft än något annat? Är du det minsta kritisk mot regeringen eller flyktingpolitiken så är du nazist!
Citera
2017-08-09, 11:54
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det spelar ingen roll om vikingarna blir attackerade först, efter att de har stått och skrikit hejaramsor, och att smälla av rökbomber gör inte saken bättre. Allt beror på hur media framställer det och media kommer aldrig ta vikingarnas sida, inte heller polisen och normala svenskar som går till jobbet varje dag. Det är detta som vikingarna och deras supporters inte förstår, de har helt enkelt inte tillräckligt med hjärnkapacitet.

Vem bryr sig om vad regimen säger? Det är ju ett motstånd mot regimen, hur fan tror du att de reagerar?

Din antivita hjärnkapacitet ligger på samma nivå som en somalier med öppen mun.
Citera
2017-08-09, 11:59
Medlem
Citat:

I det långa loppet tjänar man inte på att agera medietaktiskt för det slutar då bara med att man blir medieägarnas marionett. Det är ju bara att se hur det har blivit för alla etablerade politiker.
Däremot måste var och en själv bedöma om de tror att agerar taktiskt gentemot lagarna.
Citera
2017-08-09, 11:59
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Är du månne en rasist? Om en hazar kan ha fullt skägg vid 14år kan en ur nordisk ungdom ha det.

Politiska ungdomsförbund har oftast en åldersgräns på 25år ibland 30år Gratis tandvård ges upp till 23år.

Hazarer kallas unga mellan 18år till 48år.
På videon så tyckte jag min notera ett skägg på den ena polisen.....han, hon eller "det" med lång hästsvans som vid inledningen motade bort den blonda kvinnan från NU-aktivisterna.
Citera
2017-08-09, 12:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Inte bara det, det står på Polisens hemsida att man måste vara MINST en vecka i förväg, de här lallarna skickar in en dagen efter och får den beviljad direkt.

Ja, väldigt underligt detta:

Citat:
"En skriftlig ansökan om tillstånd ska skickas in till polisen på den ort där demonstrationen ska genomföras. Du måste skicka in ansökan i god tid, senast en vecka innan."

https://polisen.se/Stockholms_lan/Service/Tillstand/Demonstrationer/
Citat:
"Det har förekommit uppgifter om att ungdomarna saknar tillstånd att demonstrera, men enligt Jens Mårtensson har en sådan ansökan kommit in på tisdagen och beviljats. Den gäller en månad framåt."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6752954

Polisen ska ha en ansökan minst en vecka innan. Men afghanerna skickar in sin ansökan efter att demonstrationen har börjat och får den beviljad direkt.

Är det bara för att de är afghaner? Om NU, SD eller annan svensk "högerorganisation" gjort samma sak. Hade det gått lika fort?
Citera
2017-08-09, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, väldigt underligt detta:

Polisen ska ha en ansökan minst en vecka innan. Men afghanerna skickar in sin ansökan efter att demonstrationen har börjat och får den beviljad direkt.

Är det bara för att de är afghaner? Om NU, SD eller annan svensk "högerorganisation" gjort samma sak. Hade det gått lika fort?

Tycker det skummaste är att de beviljats tillstånd för en hel månad, men jag är inte insatt i hur det fungerar. Att de inte kan avslå begäran?

Kan jag söka demonstrationstillstånd för ett helt år? Ett årtionde?
Citera
2017-08-09, 12:04
Medlem
Pungs avatar
Citat:

Och varför vill en antivit cuckbög som du dela med dig av "tips" till dessa vikingar?
Citera
2017-08-09, 12:05
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ännu ett exempel på hur dessa kackerlackor argumenterar. Budskapet är tydligt: all kamp är lönlös, det är bara resignera och låta fienden få sin vilja. Defaitism är uteslutande att agera i fiendens intresse.

Vad sedan gäller normala svenskar som går till jobbet varje dag, så är jag en av dom. Jag går ofta förbi platsen där flyktingarna uppehåller sig, och jag stödjer Nordisk Ungdom helhjärtat i detta. Kan därtill säga att många utav mina kollegor gör detsamma.
Citera
2017-08-09, 12:07
Medlem
Hela demonstrationen gick ut på att provocera och 15 pantade nazister föll i fällan och gav vänster idioterna lite media ljus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in