Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-07, 15:28
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Är det inte en fördel att vara den sista i ledet i Reinkarnationskedjan?

Jag har läst endel om detta men önskar mera information/diskussion.
Citera
2017-08-07, 15:29
  #2
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Är det inte en fördel att vara den sista i ledet i Reinkarnationskedjan?

Jag har läst endel om detta men önskar mera information/diskussion.

Du får förklara vad du menar med Reinkarnationskedjan, då det är främmande för en expert..
Citera
2017-08-07, 15:34
  #3
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Är det inte en fördel att vara den sista i ledet i Reinkarnationskedjan?

Jag har läst endel om detta men önskar mera information/diskussion.

Det beror lite på din vinkel.
Jag är det sista ledet i min reinkarnationskedja till exempel och märker att det ofta gör det svårt för mig att kommunicera med människor som inte är det. Så många insikter som finns helt naturligt för någon som mig går inte att förklara för icke upplysta.

Det påverkar inte min vandring men jag märker hur ljus tänds i andra som en effekt. Sjävklart drar sig människor ofta mot dig om du har de insikter som kommer med denna position.
Citera
2017-08-07, 15:37
  #4
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det beror lite på din vinkel.
Jag är det sista ledet i min reinkarnationskedja till exempel och märker att det ofta gör det svårt för mig att kommunicera med människor som inte är det. Så många insikter som finns helt naturligt för någon som mig går inte att förklara för icke upplysta.

Det påverkar inte min vandring men jag märker hur ljus tänds i andra som en effekt. Sjävklart drar sig människor ofta mot dig om du har de insikter som kommer med denna position.


Hänvisar ni till återfödelse? Har blivit skickade tillbaka till världen/livet av Konungars Konung?
Citera
2017-08-07, 15:42
  #5
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Hänvisar ni till återfödelse? Har blivit skickade tillbaka till världen/livet av Konungars Konung?

Vi pratar om sann satanism och hur de som WykkedWitch och jag, som närmar oss sann reinkarnation, uppfattar skiftningen i verkligheten som kommer med det.
Citera
2017-08-07, 16:06
  #6
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Vi pratar om sann satanism och hur de som WykkedWitch och jag, som närmar oss sann reinkarnation, uppfattar skiftningen i verkligheten som kommer med det.

Djinn i er närvaro men anser inte ni vore sataniska på något sätt..
Citera
2017-08-07, 22:44
  #7
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Djinn i er närvaro men anser inte ni vore sataniska på något sätt..

Som jag nämnt tidigare i tråden märker jag ofta att ni mindre upplysta människor runt mig har svårt att acceptera era tillkortakommanden och extra gärna projicerar dessa rädslor och svårigheter med att förstå på mig.

Det är förväntat och irrelevant. Kanske kommer ni i framtida liv kunna nå samma nivå av insikt.
Citera
2017-08-07, 22:56
  #8
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det är förväntat och irrelevant. Kanske kommer ni i framtida liv kunna nå samma nivå av insikt.

Din kunskap är väldigt begränsad, annars hade du väl sätt mig vandra bredvid dig..

Du måste förstå att världen över är vi i förhållande till allmänheten mycket mer intelligent!
Citera
2017-08-08, 08:32
  #9
Medlem
WykkedWitchs avatar
Lek med tanken att du återföds några eller många gånger till. Kan du då ha ett fullständigt medvetande såsom DU var nu på jorden, eller kommer endast den sista människan i ditt inkarnationsled att kunna vara som han/hon var på jorden innan hon dog?
Vinner eller förlorar din individualitet på reinkarnationen?
__________________
Senast redigerad av WykkedWitch 2017-08-08 kl. 08:47.
Citera
2017-08-08, 18:58
  #10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Lek med tanken att du återföds några eller många gånger till. Kan du då ha ett fullständigt medvetande såsom DU var nu på jorden, eller kommer endast den sista människan i ditt inkarnationsled att kunna vara som han/hon var på jorden innan hon dog?
Vinner eller förlorar din individualitet på reinkarnationen?

Om du misslyckas med att få tillträdde till himmelriket kan du få återfödas igen!

Det är ett alternativ för misslyckandet!
Citera
2017-08-08, 20:13
  #11
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du får förklara vad du menar med Reinkarnationskedjan, då det är främmande för en expert..

Vad menar du för experter? Det finns väl ingen som är expert inom reinkarnation.
Citera
2017-08-09, 02:11
  #12
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad menar du för experter? Det finns väl ingen som är expert inom reinkarnation.

Spenderar hela livet med paranormala fenomen blir väl automatiskt expert av det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback