2017-08-08, 20:54
Medlem
Mice.eagles avatar
Något speciellt nr man ringer till för att ge polisen info?
Upptäckte precis att jag & mina två barn såg honom i Juli.
Har ej läst om detta förens nu men blev förbluffad när jag insåg att det var han.
Citera
2017-08-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Kan dom ha hittat honom på MPS söket?
Dålig stil om de inte meddelar då det säkert fortfarande finns folk som letar efter honom.
Borde inte någon tidning skrivit att död person påträffats ?
Citera
2017-08-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför blir det ett helvete?
P har all rätt att försvinna om han vill, han kan ha haft skäl till det.
Kanske för att föräldrarna iaf i början gick ut med att P var försvunnen ofrivilligt och fått runt 20000 personer att mer eller mindre, på olika sätt engagera sig.
Visar det sig att han sa till mamman att han skulle dra och föräldrarna hittat på massa annat är det klart att folk blir förbannade. Pappan är dessutom tränare, vilken borde vilja behålla sitt förtroende hos andra föräldrar...
Om föräldrarna hittat på saker för att folk ska leta efter P när han gömt sig för dom faller nog inte gott hos folk...
Citera
2017-08-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mice.eagle
Har ej läst om detta förens nu men blev förbluffad när jag insåg att det var han.
Var såg ni honom?
Citera
2017-08-08, 20:58
Medlem
CallePhilles avatar
De lovade att byta namn på gruppen till "Patrik är funnen" eller något liknande om/när han blir funnen. De skulle informera medlemmarna. Så hette det när gruppen var öppen och aktiv. Tror det var pappan som skrev det.
Det kan mycket väl ha ändrats. Ledningen kanske sitter i krismöte?

Hur gick det med redovisningen av Swish? Har de något överskott så att de kan skicka dit fler sökare med hyrbilar om det är aktuellt?

Drog FIKK sig ur samarbetet med gruppen när den blev sluten? "Dottergruppen" där de försökte ordna samordning till FIKK-söken försvann i samband med att Hitta Patrik ändrades till sluten.
Citera
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Borde inte någon tidning skrivit att död person påträffats ?
Vet inte om dom gör det om han påträffas vid ett sök.
Det kanske kommer sen
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-08-08 kl. 21:03.
Citera
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

114 14 eftersom det inte är akut!
Citera
2017-08-08, 20:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Oj vart?
Citera
2017-08-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det verkar, som om polisen kan ge tillstånd!
Vi har diskuterat det en del!
I sekten stod det, att en av Patriks kamrater blivit kontaktad så de har valt, att stänga av funktionen, som visar hans vänlista....
Det har inte stått, vad jag vet, vilka ändringar, som gjorts.
Vi har upptäckt det...helt apropos.
Tror inte polisen gett tillåtelse
Kan polisen ge tillåtelse till
Sådant ? Det är ju grovt övertramp i en myndig persons privatliv?
När jag tog upp det med i en HP o
Frågade hur han-pappan kommit in i datorn och om det var okej att göra så mot P så fick jag till svar att nöden hade ingen lag
Känns som om pappan lyckas med det han vill typ 🙄
Citera
2017-08-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vet inte om dom gör det om han påträffas vid ett sök.
Det kanske kommer sen
Ja men söket var väl i söndags?
Citera
2017-08-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
De lovade att byta namn på gruppen till "Patrik är funnen" eller något liknande om/när han blir funnen. De skulle informera medlemmarna. Så hette det när gruppen var öppen och aktiv. Tror det var pappan som skrev det.
Det kan mycket väl ha ändrats. Ledningen kanske sitter i krismöte?

Hur gick det med redovisningen av Swish? Har de något överskott så att de kan skicka dit fler sökare med hyrbilar om det är aktuellt?

Drog FIKK sig ur samarbetet med gruppen när den blev sluten? "Dottergruppen" där de försökte ordna samordning till FIKK-söken försvann i samband med att Hitta Patrik ändrades till sluten.

De har fotat en lista där det står hur många som swishat in (en har tydligen bidragit med TIO TUSEN KRONOR?). Sammanlagt har de fått in 23 602 kr och betalat ut 21 483:20 kr. De pengar som finns kvar ska delas ut till MPS och FIKK.

De tar inte emot mer pengar nu, och de har rensat bland inläggen i HP. De har plockat bort några admin, nu är de 6 st kvar (inkl mamma och pappa).

Skumt är väl också att MPS plockat bort sina SÖK, så frågan är om de blivit skrämda av trollen eller om det är nåt annat som hänt...?
Citera
2017-08-08, 21:07
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Var såg ni honom?

Han kom gående & trummade med händerna i luften på Linköpings resecentrum på tågperrongen.
Skulle vilje be dom kolla Övervakningskamerorna därifrån under Juli månad.
Mitt minne gällande datum är inte det bästa men troligtvis 7:e eller 18:e. Det var då jag pendlade via Linköping 👌🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in