2017-08-08, 11:52
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja den anhöriga som källa A syftar på kan mycket väl vara KB. Har KB några syskon?
Inget av manligt kön som går att hitta...
Citera
2017-08-08, 11:55
Medlem
Ankias avatar
Nu är det dags för ett nytt drev i tråden. Nu är det KM som är i fokus. Tidigare var det PU och dessförinnan PR.
Inte en enda person har tänkt tanken att det möjligen kan vara en "tillfällig" våldsman som utfört dådet, en person som tillfälligt vistats i Mariestad eller kanske en kort tid varit där.
Häpnadsväckande, men så består ju också denna tråd av en handfull trångsynta, korkade och egofixerade individer.
Citera
2017-08-08, 12:02
Medlem
Citat:

Ja den anhöriga som källa A syftar på kan mycket väl vara KB. Har KB några syskon?
Vad spelar det för roll om KB har några syskon? Ska ännu fler ovetande/oskyldiga människor bli omtalade här i tråden, utan någon riktig anledning?
Citera
2017-08-08, 12:05
Medlem
[quote=Harley70|61434408]
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det kan ju vara så att det är detta KB valt att göra. Någon ny information verkar ju polisen fått då han nu är misstänkt på sannolika skäl..
Kan mycket väl vara så. När KB släpper detta och KM är på förhör igen - så väljer han inte inte komma ihåg något - lättar även sitt hjärta till PW och radio när han inte har "stöd" hos KB. Hans sätt att "klara" vardagen är att på något sätt rättfärdig sig själv inför sin omgivning. Han saknar verkligen empati för andra - tex HA's föräldrar.
Citera
2017-08-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det stämmer Polisen frågade alla som hade tagit kort och bad att få deras filmer ifrån kameran, jag vet att de inte har fått tillbaka fotona ännu..
Sen så kanske det finns någon som av någon anledning inte vill hjälpa polisen med att lämna in sin filmrullen, jag tror dock att de flesta ville hjälpa till.

Behöver ju inte ha varit shorts av längre modell det var ju många som hade vita uppvikta byxor på den tiden och vit skjorta det är väl inte heller av så stor vikt om han hade en vit kavaj över så kan det ju vara någon annan färg på tröjan eller skjortan.

Lång tid att behålla foton....

Menar du att det inte behöver betyda att KM inte är pilot om det framkommer att han inte hade liknande klädsel som mannen på bron?
KM kanske hade en färgad överdel och vita uppvikta långbyxor den kvällen inne på statt,
en vit kavaj som han tog på sej på väg ut?
Då är samman kopplingen när det gäller klädseln under kvällen på KM och pilot inte relevant?
Citera
2017-08-08, 12:16
Medlem
[quote=Hardbeck|61434646]
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Kan mycket väl vara så. När KB släpper detta och KM är på förhör igen - så väljer han inte inte komma ihåg något - lättar även sitt hjärta till PW och radio när han inte har "stöd" hos KB. Hans sätt att "klara" vardagen är att på något sätt rättfärdig sig själv inför sin omgivning. Han saknar verkligen empati för andra - tex HA's föräldrar.
Det måste ju enligt min mening finnas ett syfte med att han tar upp att han ringde sin flickvän mitt i natten i intervjun.. jag tror att han ville förekomma det som redan PW visste. Han har säkert fått frågan om telefonsamtalet när han var inne på sista förhöret och vill lämna samma svar i intervjun som han gjorde i förhöret. Han måste ju vara på det klara med att det är flickvännen som lämnat uppgiften om telefonsamtalet på natten.
Citera
2017-08-08, 12:28
Medlem
[quote=Harley70|61434728]
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det måste ju enligt min mening finnas ett syfte med att han tar upp att han ringde sin flickvän mitt i natten i intervjun.. jag tror att han ville förekomma det som redan PW visste. Han har säkert fått frågan om telefonsamtalet när han var inne på sista förhöret och vill lämna samma svar i intervjun som han gjorde i förhöret. Han måste ju vara på det klara med att det är flickvännen som lämnat uppgiften om telefonsamtalet på natten.
Helt klart - annars fanns det ju inte relevans till att nämna detta - när han påstår att han inte minns något annat.
Citera
2017-08-08, 12:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrrol1
Vad spelar det för roll om KB har några syskon? Ska ännu fler ovetande/oskyldiga människor bli omtalade här i tråden, utan någon riktig anledning?

Det är klart att det spelar roll i det här resonemanget, det är en del av pusslandet som krävs för att få ihop helheten. Vissa saker måste kollas upp, vare sig du gillar det eller inte.
Citera
2017-08-08, 12:54
Medlem
GW mord säsong 2 börjar 21 aug. 4 avsnitt kommer att sändas. Då kommer bla knutbyfallet och mordet på Engla att tas upp. Har hört att även fallet Helena kommer att tas upp...
Citera
2017-08-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
GW mord säsong 2 börjar 21 aug. 4 avsnitt kommer att sändas. Då kommer bla knutbyfallet och mordet på Engla att tas upp. Har hört att även fallet Helena kommer att tas upp...

Inget man kan läsa sej till
Citera
2017-08-08, 13:08
Medlem
Citat:
Det är klart att det spelar roll i det här resonemanget, det är en del av pusslandet som krävs för att få ihop helheten. Vissa saker måste kollas upp, vare sig du gillar det eller inte.
Hur menar du att det spelar roll om KB har några syskon eller inte?
Citera
2017-08-08, 13:20
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Inget man kan läsa sej till
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5X5k1/spelar-in-ny-sasong-av-gws-mord-i-tv4

Dock inget om Helena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in