2017-08-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
lite nyfiken är man ju på hans tidigare liv. Jag menar man gör inte bort sig så där om man inte har problem. Han lär ju ha gjort bort sig tidigare eller haft värsta fylleslagen. Eller var han nykterist tidigare, typ gick aldrig ut utan satt bara hemma och pluggade. Någon som vet? Är det en ovana att dricka som skapat problemet eller en vana?

Han hade tydligen en sne fylla. (Karatefylla) kan väl hända vem som helst om personen får i sig för mkt på kort tid. Eller om nån la något i hand glas! Varför måste det alltid finnas en bakom historia?
Citera
2017-08-08, 11:48
Medlem
Konstigt att alla klagar på att polisen lägger ner förundersökningen. Som jag ser det pågår rättegången här och nu as we speak.

Den tilltalade har redan dömts för blottande, förargelseväckande beteende samt för att ha agerat som "Förintelsens Bokhållare" 2006-2014. Påföljden blev allmänt spott och spe samt dryga böter i form av indragna arvoden från Kinnevik och Citibank.

Jag och många med mig går nu vidare med överklaganden. Vi anser att straffen ska skärpas. Folkets Domstol ger sig inte förrän vi har dömt Borg till evig parkbänkskarriär med utfordring på den lokala förortspizzerian med Cappriciosa och hinkvis med Spendrups Export.
Citera
2017-08-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Konstigt att alla klagar på att polisen lägger ner förundersökningen. Som jag ser det pågår rättegången här och nu as we speak.

Den började redan vid första ryktesspridningen.
Citera
2017-08-08, 11:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Inte alls. Det kan visa sig enkelt att hitta vittnen till brotten.

Men din åsna... om människorna på festen verkligen ansåg att Borg gjort sig skyldig till brott värt att prövas i domstol så hade en eller flera givit sig till känna.

Det har gått två veckor sen händelsen, att inget vittne besvärat sig med att träda fram (eller bistå polisen i tysthet) visar att festdeltagarna tar händelsen med ro.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de går i så fall till åtal för att det finns vittnen = förstahandsuppgift.
Finns inga vittnen och inget offer som vill samarbeta så kan man inte driva målet.

Okey! Jag gick för att förstahandsuppgifter var de inblandade själva och att ev. vittnen var andrahandsuppgift - fel av mig då, tänkte fel...

Vilka brott menar du då? För ex. misstänkta mord och/eller kidnappningar kan drivas utan varken vittnen och/eller offer - svårutrett, ja! Men att det görs, det gör det...
Citera
Medlem
Citat:
Finns inga vittnen och inget offer som vill samarbeta så kan man inte driva målet.

Så polisen skulle inte utreda misstänkt hustrumisshandel där hustrun påstår sig ha snubblat och slagit sig. Klart de utreder om de kan se att de med forensic kan få fram material för åtal. Vittnen är inte så mycket att lita på och vad gäller privata situationer, så kan man inte lita på brottsoffer heller. De kan vara beroende av gärningsmannen eller någon annan makthavare över deras liv och vill inte gå vidare.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Polisen kan iaf tala med de som varit på plats. Exempelvis värden.

Kent Ekertoth misstänktes för ringa misshandel. Ett lindrigt brott, men vars utredning ändå fick ganska mycket resurser i form av polisförhör och annat.

Det Borg anklagas för är inte heller något grövre, fast jag tycker åtminstone att polisen kunde bemödat sig att ringa till värden och kanske några andra som var på plats. Men det kanske redan gjorts, jag vet inte.
Citera
2017-08-08, 11:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Okey! Jag gick för att förstahandsuppgifter var de inblandade själva och att ev. vittnen var andrahandsuppgift - fel av mig då, tänkte fel...

Vilka brott menar du då? För ex. misstänkta mord och/eller kidnappningar kan drivas utan varken vittnen och/eller offer - svårutrett, ja! Men att det görs, det gör det...
Ja, det görs därför att de brotten är så allvarliga att det kan motivera olika utredningsåtgärder på ett sätt som brott av mer ringa karaktär inte kan.
Citera
2017-08-08, 11:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen kan iaf tala med de som varit på plats. Exempelvis värden.

Kent Ekertoth misstänktes för ringa misshandel. Ett lindrigt brott, men vars utredning ändå fick ganska mycket resurser i form av polisförhör och annat.

Det Borg anklagas för är inte heller något grövre, fast jag tycker åtminstone att polisen kunde bemödat sig att ringa till värden och kanske några andra som var på plats. Men det kanske redan gjorts, jag vet inte.
Där fanns det vittnen och målsägande. Det saknas i det här fallet - och polisens bedömning att de som varit på plats är vuxna och själva väljer om de träda fram är fullt skäligt/korrekt.

Om däremot en av de utsatta träder fram ensam, då finns det skäl för polisen att söka stöd för dennes version genom förhör med övriga på platsen, annars gör det inte det eftersom målet handlar om ringa brott.
Citera
2017-08-08, 11:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men din åsna... om människorna på festen verkligen ansåg att Borg gjort sig skyldig till brott värt att prövas i domstol så hade en eller flera givit sig till känna.

Det har gått två veckor sen händelsen, att inget vittne besvärat sig med att träda fram (eller bistå polisen i tysthet) visar att festdeltagarna tar händelsen med ro.

Den som eventuellt skulle gå till polisen i egenskap av målsägande har antagligen en hel del att förlora. Skulle tro att den absoluta majoriteten av de som var på festen inte anser det värt att ta ärenden till polisen, och den som gör det riskerar högst sannolikt att frysas ut. Man måste komma ihåg att det rörde sig om en privat tillställning, där deltagarna kände varandra.
Citera
2017-08-08, 11:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så polisen skulle inte utreda misstänkt hustrumisshandel där hustrun påstår sig ha snubblat och slagit sig. Klart de utreder om de kan se att de med forensic kan få fram material för åtal. Vittnen är inte så mycket att lita på och vad gäller privata situationer, så kan man inte lita på brottsoffer heller. De kan vara beroende av gärningsmannen eller någon annan makthavare över deras liv och vill inte gå vidare.
Nej, vill inte kvinnan samarbeta och det inte finns några vittnen så läggs sådana fall ner, för de går helt enkelt inte att driva vidare.
Citera
2017-08-08, 12:00
Medlem
En stor och viktig fråga:

Fanns det barn på festen och tvingades dom bevittna Borgs Penis?
Om så var fallet så är det faktiskt väldigt allvarligt, på gränsen till pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in