Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det går att göra som du efterfrågar i en polisstat eller i allvarliga brottmål, där man pressar fram sanningar under tuffa förhör. Men nu är rättsstaten under bevakning då detta är ett fall där man inte kan göra annat än det polisen gör, och det är att lägga ner utredningen tills någon vill träda in i den solkiga saken offentligt.
Detta är brott, men inte den sorts brott där man använder hårdhandskar för att få fram målsägare och vittnen bara för att åtala ett fyllesvin.
Polisstat, är det där man inte kan göra brott ostraffat?
Här finns ju ett spår att jobba med. Finns dubbla skäl för rättsväsendet att driva detta.
Dels att brott kan vara begånget och att det finns folk att höra.
Dels att inte media eller de som manipulerar media ska indirekt få använda rättsväsendet som verktyg för att skada näringslivet, och därmed landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Visst är media manipulerat, men det är inte av ondo, som du tycker det är. Vi har rätt att veta hur offerliga personer missköter sig, då det är av intresse beträffande sånt som omdöme och trovärdighet..
Där har vi helt olika uppfattning. Du vill ha ett samhälle baserat på lögner. Jag vill att det skall vara baserat på fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det intressanta är att du har likheter med Anders Borg då du räknar dig till den tänkande delen av befolkningen. I ett tänk där den icketänkande delen av befolkningen snällt ska jobba och betala skatt, avstå från inarbetad skälig pension, utan att ifrågasätta de personer som kommer med alla påhitt och politiska beslut.
Vet du, att högmod kommer före fall?
Vad Borg räknar sig som har du väl ingen kunskap om.
Men du har rätt i att jag söker efter fakta och slår ned på lögner och fantasier. (Därav att så många här "hatar" mig, då de vill frossa i sina vanföreställningar).