2017-08-08, 01:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
...och därigenom är INGET bekräftat! Inte TS. Inte PU. Inte KM o.s.v.

Du har inte fått det bekräftat. Om jag idag fick KM bekräftad som "pilotmannen", hur ska jag kunna "bevisa" det? Jag kan ju hitta på vad som helst - som att Ulrika eller Pernilla/Radio Skaraborg har bekräftat det - men till vilken nytta? Försök att ta in helheten sedan mitten av juni.

För övrigt är det bra att du läste och tänkte efter för en gångs skull. Gör gärna om det!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-08 kl. 01:15.
Citera
2017-08-08, 01:55
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du har inte fått det bekräftat. Om jag idag fick KM bekräftad som "pilotmannen", hur ska jag kunna "bevisa" det? Jag kan ju hitta på vad som helst - som att Ulrika eller Pernilla/Radio Skaraborg har bekräftat det - men till vilken nytta? Försök att ta in helheten sedan mitten av juni.

För övrigt är det bra att du läste och tänkte efter för en gångs skull. Gör gärna om det!

Jag låser mig inte till vare sig tidsperioden "mitten av juni" och framåt eller några initialer som dyker upp från noll. Jag försöker se just HELHETEN.
Citera
2017-08-08, 07:22
Medlem
Rudges avatar
Kan vi inte återgå till att man "bollar med varandra" istället för, det som nu pågår, kasta "bollen" rakt i nyllet på varandra.....

Bekräftat kan man få saker och ting genom att det ex kommer fram detaljer i polisutredningen och de delar med sig.
Här håller vi oss till att spekulera, i fallet Helena är det tänkt. Vi VET inte mer än vad som delas av polisen, men vi kan som sagt spekulera.

Den här sammanställningen med omständigheter kring KM, den kanske någon kan ta sig an att skriva, utan "bollande i ansiktet" på andra.
Rena spekulationer behöver man ju inte härleda, utan kör bara den som känner sig manad.

Att "Bickan" ex skulle ha läst en polisrapport, det väger knappast mer än någonting annat för "Bickan" har väl knappast hållt sig till sitt ord i övrigt, så släpp sånt. Det är inte FAKTA utan en utsago av en anonym användare på FB.

Vad har sagts i olika nyanser?

Ex KM antas av vissa ha klängt på Helena inne på Stath. Det finns inga vittnesuppgifter på det men jag tycker att det är rimligt för att....

Vad andra spekulerat får ju stå för den, vad tror du och varför?

Själv får jag inget grepp om KM i tanken alls och vill inte dra in fler namn och förvirra om det nu när det är KM man vill spekulera i för stunden.

Freija, dina tankar kring detta känns väldigt intressanta. Mycket har försvunnit i annat den senaste tiden då man inte orkar läsa. Kan inte du leda oss tillbaka till ämnet genom att berätta om din syn på KM som gärningsman?

God morgon på er!
Citera
2017-08-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Kan vi inte återgå till att man "bollar med varandra" istället för, det som nu pågår, kasta "bollen" rakt i nyllet på varandra.....

Bekräftat kan man få saker och ting genom att det ex kommer fram detaljer i polisutredningen och de delar med sig.
Här håller vi oss till att spekulera, i fallet Helena är det tänkt. Vi VET inte mer än vad som delas av polisen, men vi kan som sagt spekulera.

Den här sammanställningen med omständigheter kring KM, den kanske någon kan ta sig an att skriva, utan "bollande i ansiktet" på andra.
Rena spekulationer behöver man ju inte härleda, utan kör bara den som känner sig manad.

Att "Bickan" ex skulle ha läst en polisrapport, det väger knappast mer än någonting annat för "Bickan" har väl knappast hållt sig till sitt ord i övrigt, så släpp sånt. Det är inte FAKTA utan en utsago av en anonym användare på FB.

Vad har sagts i olika nyanser?

Ex KM antas av vissa ha klängt på Helena inne på Stath. Det finns inga vittnesuppgifter på det men jag tycker att det är rimligt för att....

Vad andra spekulerat får ju stå för den, vad tror du och varför?

Själv får jag inget grepp om KM i tanken alls och vill inte dra in fler namn och förvirra om det nu när det är KM man vill spekulera i för stunden.

Freija, dina tankar kring detta känns väldigt intressanta. Mycket har försvunnit i annat den senaste tiden då man inte orkar läsa. Kan inte du leda oss tillbaka till ämnet genom att berätta om din syn på KM som gärningsman?

God morgon på er!
Bra sammanfattat Rudge
Citera
2017-08-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamense
Har fått info från två oberoende källor, A och B.

1. En nära anhörig till källa A har alltid misstänkt en bekant för inblandning i försvinnandet och som skulle ha uppträtt skumt efter att Helena försvann. Det ska ha handlat om att mgm var rädd att någon hemlighet om honom skulle komma ut och att något därför gick galet på natten. OBS! detta är bara en spekulation som den anhörige har. Denna personen ska ha varit smal, haft blont hår och alltid haft på sig pilotglasögon. Namnet ska börja på K. Mer info vill källa A ej ge.

2. Källa B fick se foto på KM, men kände inte igen honom. När därefter namnet KM nämndes så sa han direkt att KM är väl från Hassle och att förr var KM smal och hade pilotglasögon.

Vet inte om det ger nått, men lite intressant ändå: smal, pilotglasögon, namn som börjar på K och den nu mycket diskuterade KM.
Spekulation från källa A. Jag tänker att det ligger nära till hands att KM klängt på Helena under kvällen och kanske även gett henne kärleksförklaringar. Under promenaden tröttnar Helena på hans tjat och säger till honom att hon kommer berätta för KB. KM blir livrädd och får panik och katastrofen är ett faktum. Det som skulle stärka denna idé är att KM i intervjuen själv berättar att han ringer hem för att "höra vad han har där hemma" han borde ju må dåligt och ha ångest.. Kan denne källa A mena att det är KB som är den närstående?
Citera
2017-08-08, 10:08
Medlem
ja nu är det länge sedan allt hände, men tyvärr så har ingen av er haft rätt en enda gång i era vilda spekulationer. De flesta av er här inne är en hög med mindre begåvade lantisar utan självinsikt, vilket gör mig ganska arg. Jag kan erkänna att jag följt tråden sedan dag ett, man vill ju veta om några kommit när min person någon gång.
Citera
2017-08-08, 10:20
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobotomist
ja nu är det länge sedan allt hände, men tyvärr så har ingen av er haft rätt en enda gång i era vilda spekulationer. De flesta av er här inne är en hög med mindre begåvade lantisar utan självinsikt, vilket gör mig ganska arg. Jag kan erkänna att jag följt tråden sedan dag ett, man vill ju veta om några kommit när min person någon gång.
Vilken tur att du kommit på din ädle springare ända från storstan för att ställa allt till rätta nu då!
Citera
2017-08-08, 10:21
Medlem
Citat:
Jaha, så nu är det du då som mördat Helena, och vem är i så fall du? Förutom ett troll och ett villospår?
Citera
2017-08-08, 10:30
Medlem
Citat:
Okej, då hugger jag direkt.

Efter så många år registrerar du dig och skriver först nu. Har du varit delaktig i tråden under annat namn tidigare? Eller bara läst?

Antar att du förstår att ingen köper det du säger rakt av. Många härinne kommer att se ditt inlägg som ett slags avledningsmanöver.

Berätta vad som hände.
Citera
2017-08-08, 11:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Spekulation från källa A. Jag tänker att det ligger nära till hands att KM klängt på Helena under kvällen och kanske även gett henne kärleksförklaringar. Under promenaden tröttnar Helena på hans tjat och säger till honom att hon kommer berätta för KB. KM blir livrädd och får panik och katastrofen är ett faktum. Det som skulle stärka denna idé är att KM i intervjuen själv berättar att han ringer hem för att "höra vad han har där hemma" han borde ju må dåligt och ha ångest.. Kan denne källa A mena att det är KB som är den närstående?

Intressanta tankegångar... det kan mycket väl vara något så här "enkelt" som ligger bakom det hela. I det här fallet risken att Helena skulle avslöja KM's "kärleksförklaringar" för hans sambo KB, som alltså även var Helena's väninna. Ett klassiskt triangeldrama - man ska undvika att krångla till det.

Ja den anhöriga som källa A syftar på kan mycket väl vara KB. Har KB några syskon?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-08 kl. 11:16.
Citera
2017-08-08, 11:18
Medlem
[quote=Pudelfrillan|61434230]Intressanta tankegångar... det kan mycket väl vara något så här "enkelt" som ligger bakom det hela. I det här fallet risken att Helena skulle avslöja KM's "kärleksförklaringar" för hans sambo KB, som alltså även var Helena's väninna. Ett klassiskt triangeldrama - man ska undvika att krångla till det.

Ja den anhöriga som källa A syftar på kan mycket väl vara KB.
Så då är frågan, har KB några syskon?[/QUOTE
Ja då finns det ju en ömsesidig anledning till att även KB är tyst. Usch vad hemskt om det vore så "enkelt" - KB ett råd - tala ut om detta är fallet.
Citera
2017-08-08, 11:32
Medlem
[quote=Hardbeck|61434295]
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Intressanta tankegångar... det kan mycket väl vara något så här "enkelt" som ligger bakom det hela. I det här fallet risken att Helena skulle avslöja KM's "kärleksförklaringar" för hans sambo KB, som alltså även var Helena's väninna. Ett klassiskt triangeldrama - man ska undvika att krångla till det.

Ja den anhöriga som källa A syftar på kan mycket väl vara KB.
Så då är frågan, har KB några syskon?[/QUOTE
Ja då finns det ju en ömsesidig anledning till att även KB är tyst. Usch vad hemskt om det vore så "enkelt" - KB ett råd - tala ut om detta är fallet.
Det kan ju vara så att det är detta KB valt att göra. Någon ny information verkar ju polisen fått då han nu är misstänkt på sannolika skäl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in