2017-08-07, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Om intresset för att diskutera diverse judefrågor faller på att trådarna i olika ämnen är gamla, så kan inte intresset vara så jävla stort. Vad är ni för sneknullade byfånar egentligen som inte kan posta i en existerande tråd oavsett ålder?

Att inte tillåta nya trådar utan bara hänvisa till gamla trådar är en ganska tydlig censur. Istället för ett forum i frågan vilket lätt hade fyllts så får man bara skriva i gamla trådar. Att man försöker minimera spridandet av denna information är tydlig och det är i princip omöjligt att diskutera judefrågan vilket är censur.
Citera
2017-08-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Gamla trådar är inaktiva eftersom ingen vill diskutera i gamla trådar. Så att bli hänvisad till gamla trådar är censur.
On dem är inaktiva verkar det inte direkt finnas så stort intresse som du hävdar?
Citat:
Att inte tillåta nya trådar utan bara hänvisa till gamla trådar är en ganska tydlig censur. Istället för ett forum i frågan vilket lätt hade fyllts så får man bara skriva i gamla trådar. Att man försöker minimera spridandet av denna information är tydlig och det är i princip omöjligt att diskutera judefrågan vilket är censur.
Fast så funkar det i alla forum, om det finns lämpliga trådar så ska man inte starta nya.
Citera
2017-08-07, 22:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag tror att i den tråd du menar avses med högerextrem SD:are eller rasister som hatar muslimer. Detta är en del av den judiska agendan för söndra och härska så det styrker bara teorin att modsen är judar.

Nej jag menade tråden inne här.
"Är flashback en högerextrem sajt"

På samma sida.
" Driver Flashback en Judisk agenda"

Lite roligt tycker jag 😂
Senast redigerad av goran744 2017-08-07 kl. 23:04.
Citera
2017-08-08, 06:32
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Haha, nej. Det är inte censur. Jag tror att det är dags för dig att börja studera enskilda ord och uttryck, och deras betydelser.

najas ställde en väldigt berättigad fråga där, som du inte svarade på. Vi tar den igen:

Vad är problemet med att posta sina teorier i en existerande tråd?
Citera
2017-08-08, 09:49
Medlem
Gammal och lång tråd. Misstänker att detta inlägg försvinner i flödet.
Men, oavsett om Fb är ett judeforum eller inte så....

Jag ser Fb som ett företag pga dess storlek samt den stora grupp som arbetar med att moderera denna sida.
Högst upp sitter Admins. Om det är fler likvärdiga eller om en är chef där vet jag inte. Men även Fb har en chef/grundare. Det är DEN chefen som genom tillsättning av underställda även sätter sidans agenda.
Även om just den specifika personen vill ha ett öppet opolitiskt forum så har han oavsett en livsåskådning som påverkar allt i hans liv.
Ex så leker vi med tanken att han är fanatiskt, frireligiös. Då skulle han, indirekt välja admins/moderatorer som är vänligt inställda till just frireligiösa samfund samtidigt som vi inte skulle få se en radikaliserad muslim som moderator.
Nu gick jag till ytterligheter. Men vi människor fungerar just på det sättet. Vi väljer att arbeta med människor som är lika oss själva.

Detta med företag.
Att jag tog upp det är just för att frågan faktiskt kan appliceras just på ett företag där chefen anställer en viss grupp av människor.
Företaget Fb fungerar så här.
Någon/några tjänar pengar på detta. Visst, reklamen betalar driften. Men man får vara bra blåögd om man tror att någon i toppen inte tjänar pengar på detta, även om det kanske bara blir en låg extrainkomst.
Denna någon har då anställt några mellanchefer som vi kallar Admins. Deras uppgift är att leda och fördela arbetet samt ha ett övergripande ansvar.
För att få produktionen att fungera så behöver dessa admins sina arbetare som har titeln Moderatorer.
Alla dessa människor tillverkar en produkt till sina kunder som här kallas för Användare.

Självklart är att människan i toppen av vår näringskedja har sina åsikter. Och dessa åsikter kommer, mer eller mindre till oss kunder när vi köper deras produkt.
Sedan är frågan om chefen i toppen ens förstår detta själv eller ens vet att den påverkar oss konsumenter på detta sätt?
Citera
2017-08-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier

Jag ser Fb som ett företag pga dess storlek samt den stora grupp som arbetar med att moderera denna sida.
Högst upp sitter Admins. Om det är fler likvärdiga eller om en är chef där vet jag inte. Men även Fb har en chef/grundare. Det är DEN chefen som genom tillsättning av underställda även sätter sidans agenda.
Även om just den specifika personen vill ha ett öppet opolitiskt forum så har han oavsett en livsåskådning som påverkar allt i hans liv.
Ex så leker vi med tanken att han är fanatiskt, frireligiös. Då skulle han, indirekt välja admins/moderatorer som är vänligt inställda till just frireligiösa samfund samtidigt som vi inte skulle få se en radikaliserad muslim som moderator.
Nu gick jag till ytterligheter. Men vi människor fungerar just på det sättet. Vi väljer att arbeta med människor som är lika oss själva.

Detta med företag.
Att jag tog upp det är just för att frågan faktiskt kan appliceras just på ett företag där chefen anställer en viss grupp av människor.
Någon/några tjänar pengar på detta. Visst, reklamen betalar driften. Men man får vara bra blåögd om man tror att någon i toppen inte tjänar pengar på detta, även om det kanske bara blir en låg extrainkomst.
Denna någon har då anställt några mellanchefer som vi kallar Admins. Deras uppgift är att leda och fördela arbetet samt ha ett övergripande ansvar.
För att få produktionen att fungera så behöver dessa admins sina arbetare som har titeln Moderatorer.
Alla dessa människor tillverkar en produkt till sina kunder som här kallas för Användare.

Självklart är att människan i toppen av vår näringskedja har sina åsikter. Och dessa åsikter kommer, mer eller mindre till oss kunder när vi köper deras produkt.
Sedan är frågan om chefen i toppen ens förstår detta själv eller ens vet att den påverkar oss konsumenter på detta sätt?
Fast moderatorer väljs inte pga åsikter utan pga att de har hållt sig till regelverket, varit relativt aktiva samt verkat lämpliga och allt detta under lång tid.

Sen är det väl en större del moderatorer som är höger/konservativa, men det är inte så konstigt då fördelningen speglar användarbasen.
Det finns helt enkelt fler såna att välja mellan och då finns det även fler som passar in.

Med det sagt har det ju iaf funnits moderatorer som varit vänster, t.ex arbetarbroder och varulv för att nämna några.
Citera
2017-08-08, 11:29
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier

Detta med företag.

Gissningsvis en rätt så hyfsat korrekt analys. Förutom att modsen inte får betalt och s a s arbetar ideellt.

Och så har du fel om att medlemmarna är kunder. Vi är varan. Det är annonsörerna som är kunder. Samma gäller allt på nätet som är "gratis". Kunden är den som betalar.

Relevansen till Topic är att detta nog är en troligare förklaring till hur FB bedrivs, än den som TS föreslår.
Senast redigerad av nerdnerd 2017-08-08 kl. 11:45.
Citera
2017-08-08, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Haha, nej. Det är inte censur. Jag tror att det är dags för dig att börja studera enskilda ord och uttryck, och deras betydelser.

najas ställde en väldigt berättigad fråga där, som du inte svarade på. Vi tar den igen:

Vad är problemet med att posta sina teorier i en existerande tråd?

Att kalla allt om handlar om judar för "teorier" och mena att de ska buntas ihop i ett fåtal trådar och inte tillåta nya trådar är att förstöra diskussionen vilket är censur.
Alla forum har nya trådar som skapas. Om nån vill diskutera riksbanken och nån annan vill diskutera judiska kändisar är det att förstöra två ämnen om man buntar ihop dem i en tråd om ett judiskt nätverk, vilket ingen av dem ville diskutera.
Censuren är tydlig.
Citera
2017-08-08, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej jag menade tråden inne här.
"Är flashback en högerextrem sajt"

På samma sida.
" Driver Flashback en Judisk agenda"

Lite roligt tycker jag 😂

Jag menade också den tråden. Högerextrem kan betyda SD:are som älskar israel och betyder det i den tråden.
Citera
2017-08-08, 13:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag menade också den tråden. Högerextrem kan betyda SD:are som älskar israel och betyder det i den tråden.
Är de som stödjer Israel högerextremister?
Senast redigerad av Denom 2017-08-08 kl. 13:37.
Citera
2017-08-08, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är de som stödjer Israel högerextremister?

Ja.
Citera
2017-08-08, 19:51
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja.
För att judarna infiltrerat alla grupper av opponerande åsikter eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in