2017-08-07, 22:19
  #997
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbjork5
Håller med.
En chanslös kvinna
En gärningsman med kniv
FLERA vittnen

Vittnena kunde väl gått ihop? Skrikit på GM, skrämt och kastat sten (eller sina skor el vad som helst) om de nu inte vågade försöka övermanna GM.
Om du eller jag eller våra närstående råkar ut för sånt, får vi alltså ta för givet att evt vittnen står å glor utan att FÖRSÖKA hjälpa dig / mig / våra närstående. Kul.
Offret var kanske både Mamma, Fru,Dotter, Moster, Faster, Kusin, Arbetskollega, Kompis och Vän.
Deras liv är förstörda nu och kvinnan är död. Man skäms så förbannat över vår svenska fega mentalitet.
Gör mot andra som ni vill andra gör mot er. Allas liv är lika mycket värda. Och alla har vi hjärnor och KAN komma på smarta saker (försvara/ skräm bort) speciellt om man inte är ensam som i det här fallet med FLERA vittnen som KUNDE FÖRSÖKT NÅGOT men istället stod bredvid, ringde 112 och såg en kvinna misshandlas till döds innan polisen hann dit.
Civilkurage, finns det ?
Så jvla tragiskt.

Var du där eller? Misstänker det eftersom du är så övertygad om att vittnen inte ska ha skrikit eller kastat saker för att störa GM.
Citera
2017-08-07, 22:52
  #998
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbjork5
Håller med.
En chanslös kvinna
En gärningsman med kniv
FLERA vittnen

Vittnena kunde väl gått ihop? Skrikit på GM, skrämt och kastat sten (eller sina skor el vad som helst) om de nu inte vågade försöka övermanna GM.
Om du eller jag eller våra närstående råkar ut för sånt, får vi alltså ta för givet att evt vittnen står å glor utan att FÖRSÖKA hjälpa dig / mig / våra närstående. Kul.
Offret var kanske både Mamma, Fru,Dotter, Moster, Faster, Kusin, Arbetskollega, Kompis och Vän.
Deras liv är förstörda nu och kvinnan är död. Man skäms så förbannat över vår svenska fega mentalitet.
Gör mot andra som ni vill andra gör mot er. Allas liv är lika mycket värda. Och alla har vi hjärnor och KAN komma på smarta saker (försvara/ skräm bort) speciellt om man inte är ensam som i det här fallet med FLERA vittnen som KUNDE FÖRSÖKT NÅGOT men istället stod bredvid, ringde 112 och såg en kvinna misshandlas till döds innan polisen hann dit.
Civilkurage, finns det ?
Så jvla tragiskt.


Hur mycket hann vittnen kasta på Anna Lindhs baneman?

Har för mig att de upplevde det som att hon fick några snabba slag i magen. Kanske samma sak i detta fall.
Såg de ens vapnet?
Citera
2017-08-07, 22:53
  #999
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattalskaren1
Man får verkligen hoppas på att folk som befann sig i närheten när det fruktansvärda hände inte kunde hjälpa till pga att det inte gick. Dock, efter att ha läst vissa inlägg, tvekar man på att någon ens försökt göra något. Folk verkar ha glömt om att det hela handlar om en människas liv utan föredrar att spekulera på ett sådant sätt att man ger upp hoppet om mänskligheten.
Om du var inom ett sånt avstånd att du hade hunnit springa fram till vettvillingen med kniven och flugit på honom så hade det nog varit fråga om ett dubbelmord nu istället. På vilket sätt skulle det vara bättre?

Vad det gäller att avleda en pågående gärning genom att ropa (eller vad man nu hittar på) så tror jag faktiskt inte GM skulle ha brytt sig i detta fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Har för mig att de upplevde det som att hon fick några snabba slag i magen. Kanske samma sak i detta fall.
Såg de ens vapnet?
Många som beskriver knivvåld brukar säga att de initialt trott att GM boxar/slår offret. Kan nog mycket väl vara så det uppfattas.
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-08-07 kl. 22:55.
Citera
2017-08-08, 01:01
  #1000
Medlem
Framgaffels avatar
Det här med att vittnena inte ingrep är ju helt absurt, nu var jag ju inte där och har egentligen ingen aning om var som hände, men jag kan ju tänka mig att folk höll på med sitt, två personer börjar träta/skrika/bråka med varandra. Man slutar med det man gör och kastar en blick på "paret" som bråkar. MGM sliter upp en kniv/skruvmejsel/whatever ur fickan och hugger BO i halsen. Hon segnar ner på gatan och folk reagerar genom att gå/springa fram mot dem, men innan de hinner fram har MGM satt sig i bilen och dragit i väg som en avlöning.
Inte sjutton skulle jag gå fram till två personer som bråkar på en återvinningsstation och fråga vad dom håller på med....om det går till handgripligheter skulle jag kanske hojta till och fråga om allt är ok, men vad jag har förstått i det här fallet så var själva våldet över bara på någon sekund. Så droppa det där med att vittnena inte ingrep...
Citera
2017-08-08, 04:08
  #1001
Medlem
toby79s avatar
Mina fem öre. Ren spekulation, men trolig analys....

Jag skulle inte vara förvånad om detta falls gåta är så enkel som att rörkrökaren slängde massa företags-sopor i återvinningens behållare för konsumentförpackningar. (Minns mannen som fick böter för en stekpanna i metallbingen) BO kommer dit med sin välsorterade samling av sopor som kan källsorteras efter färg och form.
Hon konfronterar rörkrökaren med att man inte slänger kopparrör bland metallförpackningar och eftersom han uppenbarligen är labil av sig så blir han förbannad så som varenda kränkt svensk blir som blir påkommen med fingrarna i syltburken.
Försvar direkt,, käfta lite,, hon käftar högljutt emot i sann kampanda om samhällsstrukturer och han lackar ur ordentligt.

I det här fallet är hans labila psyke och tillgången till skruvmejslar och andra verktyg i snickarbrallorna orsaken till att den självutnämnda sop-polisen får sitt straff.

En snabb rispa här eller där på fel ställe gör att folk förblöder.

Han är förbannad när han åker, säkert samma väg han kom från eftersom folk såg bilen. Tack vare psyket, så inser han inte att han gjort nåt fel.



Platsen är inte i direkt centrum av centrum och ser man något så har man inte en direkt väg rakt fram att bara hjälpa till. Det förklarar nog varför en del kanske ser, men inte kan hjälpa till i stundens hetta. Var det en närboende så som såg allt från andra våningen så är det inte bara att hoppa ut från fönstret och hjälpa till.
Citera
2017-08-08, 09:12
  #1002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Mina fem öre. Ren spekulation, men trolig analys....

Jag skulle inte vara förvånad om detta falls gåta är så enkel som att rörkrökaren slängde massa företags-sopor i återvinningens behållare för konsumentförpackningar. (Minns mannen som fick böter för en stekpanna i metallbingen) BO kommer dit med sin välsorterade samling av sopor som kan källsorteras efter färg och form.
Hon konfronterar rörkrökaren med att man inte slänger kopparrör bland metallförpackningar och eftersom han uppenbarligen är labil av sig så blir han förbannad så som varenda kränkt svensk blir som blir påkommen med fingrarna i syltburken.
Försvar direkt,, käfta lite,, hon käftar högljutt emot i sann kampanda om samhällsstrukturer och han lackar ur ordentligt.

I det här fallet är hans labila psyke och tillgången till skruvmejslar och andra verktyg i snickarbrallorna orsaken till att den självutnämnda sop-polisen får sitt straff.

En snabb rispa här eller där på fel ställe gör att folk förblöder.

Han är förbannad när han åker, säkert samma väg han kom från eftersom folk såg bilen. Tack vare psyket, så inser han inte att han gjort nåt fel.



Platsen är inte i direkt centrum av centrum och ser man något så har man inte en direkt väg rakt fram att bara hjälpa till. Det förklarar nog varför en del kanske ser, men inte kan hjälpa till i stundens hetta. Var det en närboende så som såg allt från andra våningen så är det inte bara att hoppa ut från fönstret och hjälpa till.

Verkar vara så det har gått till, går även rykten om att han satt kvar och rökte innan han lämna platsen.

Finns massor med uppgifter både gällande offer och gärningsman som jag tyvärr inte kan ta upp här av olika anledningar. Men du är oerhört nära i din bedömning.
Citera
2017-08-08, 10:32
  #1003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Mina fem öre. Ren spekulation, men trolig analys....

Jag skulle inte vara förvånad om detta falls gåta är så enkel som att rörkrökaren slängde massa företags-sopor i återvinningens behållare för konsumentförpackningar. (Minns mannen som fick böter för en stekpanna i metallbingen) BO kommer dit med sin välsorterade samling av sopor som kan källsorteras efter färg och form.
Hon konfronterar rörkrökaren med att man inte slänger kopparrör bland metallförpackningar och eftersom han uppenbarligen är labil av sig så blir han förbannad så som varenda kränkt svensk blir som blir påkommen med fingrarna i syltburken.
Försvar direkt,, käfta lite,, hon käftar högljutt emot i sann kampanda om samhällsstrukturer och han lackar ur ordentligt.

I det här fallet är hans labila psyke och tillgången till skruvmejslar och andra verktyg i snickarbrallorna orsaken till att den självutnämnda sop-polisen får sitt straff.

En snabb rispa här eller där på fel ställe gör att folk förblöder.

Han är förbannad när han åker, säkert samma väg han kom från eftersom folk såg bilen. Tack vare psyket, så inser han inte att han gjort nåt fel.



Platsen är inte i direkt centrum av centrum och ser man något så har man inte en direkt väg rakt fram att bara hjälpa till. Det förklarar nog varför en del kanske ser, men inte kan hjälpa till i stundens hetta. Var det en närboende så som såg allt från andra våningen så är det inte bara att hoppa ut från fönstret och hjälpa till.
Jag har väldigt svårt att tro att hon kunde agera som sop-polis och inte heller att hon började "käfta högljutt" så han kände sig kränkt och blev "förbannad så som varenda kränkt svensk blir".
"förbannad så som varenda kränkt svensk blir"??? Herregud!
Citera
2017-08-08, 10:35
  #1004
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Mina fem öre. Ren spekulation, men trolig analys....

Jag skulle inte vara förvånad om detta falls gåta är så enkel som att rörkrökaren slängde massa företags-sopor i återvinningens behållare för konsumentförpackningar. (Minns mannen som fick böter för en stekpanna i metallbingen) BO kommer dit med sin välsorterade samling av sopor som kan källsorteras efter färg och form.
Hon konfronterar rörkrökaren med att man inte slänger kopparrör bland metallförpackningar och eftersom han uppenbarligen är labil av sig så blir han förbannad så som varenda kränkt svensk blir som blir påkommen med fingrarna i syltburken.
Försvar direkt,, käfta lite,, hon käftar högljutt emot i sann kampanda om samhällsstrukturer och han lackar ur ordentligt.

I det här fallet är hans labila psyke och tillgången till skruvmejslar och andra verktyg i snickarbrallorna orsaken till att den självutnämnda sop-polisen får sitt straff.

En snabb rispa här eller där på fel ställe gör att folk förblöder.

Han är förbannad när han åker, säkert samma väg han kom från eftersom folk såg bilen. Tack vare psyket, så inser han inte att han gjort nåt fel.



Platsen är inte i direkt centrum av centrum och ser man något så har man inte en direkt väg rakt fram att bara hjälpa till. Det förklarar nog varför en del kanske ser, men inte kan hjälpa till i stundens hetta. Var det en närboende så som såg allt från andra våningen så är det inte bara att hoppa ut från fönstret och hjälpa till.

Han skulle vara i Västerås på ett jobb och inte i Surahammar. Detta faktum tycker jag gör att det verkar vara ett planerat mord. Det kan ju också vara så att han är psyksjuk och åker dit för att ha ihjäl första kvinna som kommer i hans väg.

Vad gör han i Surahammar?
Citera
2017-08-08, 11:29
  #1005
Medlem
Såg en bild på AKs fb från när hon var liten. Hon satt på en mans axlar där en viss A*ders A*dersson har kommenterat och skrivit "det VAR min tjej då" (antar att han menar typ pappas flicka) varpå AK skrivit: "Man måste vårda det man har om man vill ha kvar det". Jag misstänker att denne A*ders Anderss*n kan vara fadern till systern och MGM. När man sedan går in på denne A*ders fb så står det "till minne av" vilket då betyder att A*ders är avliden? Är detta pappan till MGM och dog han i sjukdom eller hur dog han isåfall?
Citera
2017-08-08, 12:46
  #1006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milossse
Såg en bild på AKs fb från när hon var liten. Hon satt på en mans axlar där en viss A*ders A*dersson har kommenterat och skrivit "det VAR min tjej då" (antar att han menar typ pappas flicka) varpå AK skrivit: "Man måste vårda det man har om man vill ha kvar det". Jag misstänker att denne A*ders Anderss*n kan vara fadern till systern och MGM. När man sedan går in på denne A*ders fb så står det "till minne av" vilket då betyder att A*ders är avliden? Är detta pappan till MGM och dog han i sjukdom eller hur dog han isåfall?


Nej o det kan inte vara mamman heller. Jag har förstått att nån skrivit att systern är gruppchef på SOS alarm i Västerås o då har vissa plockat första bästa gruppchef. Jag läste att det finns 15 stycken gruppchefer i Västerås. Tror man måste vara mer försiktig , när man lägger ut namn hursomhelst.
Citera
2017-08-08, 13:29
  #1007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nej o det kan inte vara mamman heller. Jag har förstått att nån skrivit att systern är gruppchef på SOS alarm i Västerås o då har vissa plockat första bästa gruppchef. Jag läste att det finns 15 stycken gruppchefer i Västerås. Tror man måste vara mer försiktig , när man lägger ut namn hursomhelst.


Så AK är inte hans syster överhuvudtaget?
Citera
2017-08-08, 13:38
  #1008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milossse
Så AK är inte hans syster överhuvudtaget?


Nej, jag tror inte det ...vet ju inte varför just hon skulle vara hans syster? Finns ju fler gruppchefer på SOS alarm i Västerås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in