2017-08-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Krisexpert: Kinberg Batra hanterade skandalen bäst
Anders Borgs krishantering har både hyllats och sågats efter fylleskandalen. Men den som skött sig bäst i svallvågorna av ”Borggate” är moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra, anser Pär Daléus, krisexpert vid pr-byrån Westander.

Källa: https://www.dagensmedia.se/medier/krisexpert-kinberg-batra-hanterade-skandalen-bast-6863805

Nu har vi en krisexpert som plockar poäng från Anders Borgs fylla och snart är väl alla yrkesgrupper representerade i uttalanden om hans fylla.

Man kan kanske säga att Borggate har haft en upplyftande effekt för mångas karriärer - förutom huvudrollsinnehavaren..
Citera
2017-08-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det är väl klart att Tomas Tobe, gift med Marcus Tobe, inte ser så allvarligt på män som blottar sig.
Han önskar såklart att han fått vara där och hjälpa Borg med att hålla dasen i styr.

AKB tog ju honom i örat och han blev tvungen att backa lite..
Citera
2017-08-07, 20:34
Medlem
negrofobens avatar
Det var ju jävligt listigt att först be om ursäkt och säga att han inte mindes något och några dar senare tvärsäkert påstå att han i alla fall inte gjort nåt olagligt! Blottning, hot, förolämpning samt tafsande är väl i allra högsta grad olagligt!
Killen verkar ju helt desperat och håller på och strular till det ännu värre varje gång han öppnar käften i ärendet. Han borde tagit hjälp av nåt proffs på skademinimering....
Citera
2017-08-07, 20:35
Medlem
superkorvens avatar
Nu kallar man det för "Alkoholskandalen" i Aftonbladet. Man ska väl hantera det på samma sätt som om det inte varit alkohol inblandat.
Citera
2017-08-07, 20:35
Medlem
Utredare utsett. Verkar som att han är angelägen att lägga ned utredningen.
När SVT Nyheter når Magnus Berntsen lite senare under måndag eftermiddag har han hunnit sätta sig in i ärendet mer.

– Det jag kan säga är att det är en anonym anmälan som gjorts baserat på händelser som beskrivs i media. Det finns inga kända vittnen och inga kända målsägare, alltså någon som kommit till skada säger Berntse

Finns det någon brottsrubricering?

– Det vill jag inte gå in på nu.

Kommer utredningen att fortsätta?

– Jag tänker avvakta och vänta och se till att börja med. Se om det är någon som hör av sig. Jag kan inte säga hur länge det kommer att pågå, säger Berntsen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisutredaren-om-anmalan-mot-borg
Citera
2017-08-07, 20:38
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad sägs om Anders Borg? Känns som han blivit personlighetsförändrad sedan han blev ihop med Dominika. Kanske han släppt alla hämningar nu?

Han och Dominika är dessutom frekvent förekommande på kändisfester.

Han kändes och såg alltid ut som sämre wt, så han visade kanske sitt rätta jag där på festen. Fattade inte vilka krav som ställs här, och viftade kuk som han alltid växt upp med.
Domika försökte aldrig bli riksdagskvinna.
Citera
2017-08-07, 20:40
Medlem
mazdarikards avatar
Vad tror ni föranledde Borgs kuk-bärsärk?

Jag har svårt att tro att man i finans- och konservativa kretsar vid trevliga familjefester snackar om kukstorlekar. Luktar WT mer än överklass. Varför tog Kuk-Anders upp samtalsämnet öht? För att sedan köra helikoptern och utmana de andra festdeltagarna i kukmätartävling. Blev Kuk-Anders provocerad på något sätt?
Citera
2017-08-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det räcker med att du hamnar i en måttlig ansvarsställning för att du ska bli inbjuden (och förväntas komma) till fester och sammankomster med människor du aldrig ens i normala fall skulle vilja befatta dig med privat. Det handlar om att expandera kontaktnätet, bibehålla nämnda nät ex du kanske inte vill träffa värden men du vill träffa x antal andra personer som kommer alt nämnda värd är kanske någon företaget vill stifta närmare bekantskap med.

I det här fallet verkar det troligt att det rör sig om något sådant, han drack för mycket för att stå ut med sällskapet och så rämnade fasaden, kanske något som legat och grott ett tag.
Kanske bäst att hans inneboende frustration dök upp så här istället för att han skulle dyka upp vid ett senare tillfälle med en pistol citerande bibelverser

Det håller jag med om. :-)

Om jag hade varit i Anders ställe (lätt att vara efterklok) då skulle jag ha sett till att jag kommer från ön inom rimlig tid och slipper övernatta och även äta frukost med packet.

Det måste ju finns gränser för hur mycket plåga man ska gå igenom under en helg. Att anstränga sig under en halv kväll och sedan tacka för sig och hoppa i sjötaxin.

Men det kanske var "den stora kärleken" som insisterade att få övernatta?

Bra också för barnet att kunna knuta viktiga framtida kontakter?

Nu kan mamman försöka förklara för det luttrade barnet vad det var som hände och som tidningarna nu skriver om när varken mamman eller styvpappakandidaten kommer ihåg något..
Citera
2017-08-07, 20:45
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är rätt lättlurad så jag tror på det här. Fan så det kan bli. Här duger förstås inga naturliga förklaringar, så han kanske borde söka upp en exorcist?

Jag är också benägen att tro på storyn. Skribenten har ingen historik av skitsnack i massa inlägg.
Vissa detaljer är också trovärdiga, sådana som man kanske inte kommer på om man hittar på: Typ att Borg fick sin necessär innan han kördes ut, att han sa slinka och inte hora etc.
Citera
2017-08-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Vad tror ni föranledde Borgs kuk-bärsärk?

Jag har svårt att tro att man i finans- och konservativa kretsar vid trevliga familjefester snackar om kukstorlekar. Luktar WT mer än överklass. Varför tog Kuk-Anders upp samtalsämnet öht? För att sedan köra helikoptern och utmana de andra festdeltagarna i kukmätartävling. Blev Kuk-Anders provocerad på något sätt?

Vad tror du själv?

Eller tog han bara fram den mitt i en middag och frågade herrarna vid bordet ifall de var ivriga på att delta i en kukmätartävling?
Citera
2017-08-07, 20:47
Medlem
Det intressanta är att ingen från festen har polisanmält Anders.
Det kan ju bara betyda att alla tyckte det var roligt och att ingen tog illa vid sig.
Aftonbladet gör dock sitt bästa för att hålla liv i det hela i syfte att Borg ska bli åtalad.
Citera
2017-08-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Även om han skulle avsäga sig alla styrelseuppdrag kan han fortfarande hålla föreläsningar. Intresset skulle säkert vara stort ;-)

Därutöver kan han skriva blogg. Följare på hans Facebook-sida har fördubblats på bara några få dagar..

Jag är inte orolig för Anders framtid. Ändå vore det intressant att få veta vad som ligger bakom allt detta. Varför var han så arg? Vem/vilka förolämpade han? Vad sa han eller gjorde han egentligen? Och varför la han sig platt istället för att försvara sig i media?

Varför deltar man i en fest om man inte gillar värden?
I vissa kretsar kan det vara oartigt att tacka nej även om man inte vill själv egentligen, kanske inte ens går att tacka nej, för att det krävdes av honom att bevista festen , genom han styrelseposter..
Oavsett om han ville eller inte ville gå så slutade allt med: Krasch, Boom, Bang!!!
Ledsamt att se en selfdestroyer in action. (svengelska).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in