2017-08-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Det är ju det de inte har. Utom möjligen Dagens Opinion och Aftonbladet, och där råder osäkerhet om källorna själva sett något eller bara fått det beskrivet.
Övriga medier hänvisar till Aftonbladet.

Polisen säger ungefär samma som du. Allting dom har fått att gå på är media ingen har trätt fram och velat prata eller anmäla. Svårt att göra en utredning då.
Citera
2017-08-07, 15:41
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Man kan väl för fan inte anta att en människas syn på något grundas på vad den sagt när den är så full att den springer och visar kuken och härjar.

Häng honom gärna men inte pga att han kallat någon slampa när han var stupfull. Han har uppenbarligen alkoholproblem. Det kan man förstå med det samvetet.

Nja, personligen skulle jag inte dra alltför hårda växlar åt något håll. När jag var yngre, och då i första hand i tonåren, så drack jag hela tiden, samt dessutom drack jag ofta kopiösa mängder (ofta flera gånger dödlig dos, om man ska tro vissa läkare) och inte sällan kombinerat med droger. Visst är det sant att jag ibland sa något korkat som jag normalt varken anser eller skulle säga, för att nu inte nämna att jag någon enstaka gång även betedde mig korkat. Men...samtidigt kallade jag t.ex. aldrig någon kvinna för "hora" eller "slampa" och jag skulle nog påstå att den enklaste förklaringen är att jag även i övrigt inte brukade tänka eller säga sådant om kvinnor. Nog ligger det man vanligtvis tänker närmare till i hjärnan även när man är berusad. Men - återigen - så har det ibland även ploppat upp saker som jag faktiskt inte normalt brukar tycka och tänka.

Jag är inte heller säker på det där med alkoholproblem, om det nu inte har framkommit annat än själva händelsen (jag har inte följt det hela värst noga). För mig personligen är det tvärtom, d.v.s. jag har just ballat ur lite någon gång när jag har druckit just när jag har varit i perioder då jag inte dessförinnan har druckit något alls på några månader eller år, medan när jag som ung drack hela tiden kunde folk uppfatta mig som relativt nykter och redlig, trots att jag var helt väck i huvudet (och många gånger inte ens mindes något efteråt, så jag fick höra att jag hade verkat klar och redlig i efterhand). Jag har faktiskt ballat ur i första hand när jag inte vanligtvis dricker och när jag har varit trött och känt mig generellt stressad (med tanke på Borgs post om att han har varit under en hel del press). Jag har dock inte ballat ur så pass att jag skulle ha gjort något lika pinsamt som Borg. Det hör kanske till saken att det krävs inte mycket för att jag ska skämmas efteråt, t.ex. att jag bara har betett mig klumpigt eller sagt något korkat (men inte nödvändigtvis elakt eller förolämpande). Vid sidan av att jag har generellt tappat suget att dricka och inte njuter lika mycket av det längre, så är det just skammen och skamkänslorna inför enbart misstanken att jag har sagt eller gjort något dumt på fyllan kvällen innan, som i hög grad är orsaken till att jag nästan aldrig dricker nuförtiden och att det är många år sedan jag senast ens var mer berusad.

Men visst, jag håller med om att man utifrån en liknande händelse inte kan dra några självklara slutsatser om personens allmänna uppfattning om olika saker.
Senast redigerad av Europe 2017-08-07 kl. 15:44.
Citera
2017-08-07, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag kan förstå att vissa blivit kränkta om Borg vräkt ur sig oförskämdheter och betedde sig svinigt på fyllan. Men att polisanmäla, seriöst alltså? Har inte polis och åklagare viktigare saker att göra än att utreda dumma fyllekommentarer när misshandel, rån och inbrott räknas som "mängdbrott" och utredningen läggs ner direkt? En utskällning och i värsta fall säga upp bekantskapen hade väl räckt?
Skall din åsikt gälla alla som kränker kvinnor? Eller bara Kuk Anders övertramp. Varför isåfall skall han särbehandlas.
Citera
2017-08-07, 15:48
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skall din åsikt gälla alla som kränker kvinnor? Eller bara Kuk Anders övertramp. Varför isåfall skall han särbehandlas.

Självfallet ingen. Så in i h-te löjligt att polisutreda fyllesnack samtidigt som grova brottsutredningar åker i papperskorgen direkt. Spelar ingen roll om det är kul att garva åt Anders Borgs fyllebravader.
Citera
2017-08-07, 15:55
Bannlyst
Borta från Citigroup
http://nordic.businessinsider.com/swedens-former-finance-minister-investigated-for-inappropriate-behaviour-2017-8?r=US&IR=T
'Borg also resigned his post at investment bank Citi.
"Anders Borg has informed us that he is resigning from his role as a senior advisor to Citi," a spokesperson for the bank said in an email.'
Citera
2017-08-07, 15:56
Medlem
Nu handlar hans fylla mer om själva varumärket "Anders Borg" – och framför allt – hur gångbart det kommer att vara för hans framtida uppdrag. Ett varumärke som förknippas med badwill tar lång tid att tvätta rent även om det som verkligen har hänt saknar grund.
Citera
2017-08-07, 16:04
Medlem
FarbrorAgges avatar
Nu ska Anders Borg diskuteras i P1, Studio Ett.
Citera
2017-08-07, 16:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu handlar hans fylla mer om själva varumärket "Anders Borg" – och framför allt – hur gångbart det kommer att vara för hans framtida uppdrag. Ett varumärke som förknippas med badwill tar lång tid att tvätta rent även om det som verkligen har hänt saknar grund.
Littorin har väl börjat komma tillbaka så smått efter luder-affärerna. Men det tar ett antal år.
Citera
2017-08-07, 16:07
Medlem
Filthgrinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Ja Filthgrinder nu har jag läst ditt inlägg flera gånger och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det förstnämnda är nog att föredra. Så om någon bär sig svinaktigt åt och bor ihop med en judinna så är allt judarnas fel. Vari ligger det perversa i hans sambos leverne ? Att hon var med i en mycket framgångsrik popgrupp. Har du förläst dig på Zion vises protokoll ? Det var länge sen jag läste ett sånt hatiskt påstående. Snacka om Jude noja.
Jag skulle kunna säga samma sak om ditt inlägg men nöjer mig med att konstatera att din hjärnas beräkningskraft inte överstiger din hjärnas hårdkodade pk-programmering. DP är ju vida känd för sitt gränslösa sexuella beteende och ligger dessutom bakom en datingsida ämnad för otrohetsaffärer.

Det är ju knappast ett nytt fenomen att nyuppkomna goyims blir kontrollerade via judinnor som taktiskt placerats vid deras sida. Det är inte heller ett nytt fenomen att höga fall sker via smutskastningskampanjer via medierna. De judekontrollerade medierna. Att AB dessutom befann sig på fest hos en jude med breda bekantskaper och dunkla motiv förstärker bara känslan av det uppenbara.

Men visst, lev du i din lilla bubbla där judar är eviga offer och den vite mannen är onskan själv.
Citera
2017-08-07, 16:10
Medlem
GyllenePeniss avatar
Pinsamt att en 50-årig imbecill beteer sig så här.

Det här bevisar bara vilka jävla drägg och pajasar medelklass moderater är.
Citera
2017-08-07, 16:16
Bannlyst
Jag har varit med om ganska många alkoholstinna fester. Men aldrig varit med om en deltagare som tatt fram kuken för en mätning.

Där leder Anders Borg givetvis!
Citera
2017-08-07, 16:17
Medlem
Browndawgs avatar
Kanske lite väl drastiskt att även sluta som senior advisor åt citigroup. Förstår att han hoppade av svenska kinnevik men hade han verkligen behövt hoppa av citi också? Nu står han ju snart utan uppdrag helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in