2017-08-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeofml
Finns bara en person med initialerna GS som är mellan 60-61 år som är folkbokförd i Mariestads kommun och det är en Gö*ran Sa*ndstedt.

Tror jag absolut inte är rätt person!
Inte speciellt långt till kommungränserna.
Töreboda
Skövde
Götene
Prova att söka vidare där.
Citera
2017-08-06, 21:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men "snälla du" exakt samma sak hände när KM "plockades". Ett tips och man kollade vidare på det. Vad är ditt problem egentligen? Du får kolla hur mycket du vill på de personer du finner intressanta men ge fan i att försöka styra tråden! Vem säger att man inte kan fortsätta kolla KM samtidigt som man kollar GS??

Det var precis det som jag skrev.

Men NEJ: KM kom upp i samband med Radio Skaraborgs programserie och Helenas försvinnande. KM kom upp bara någon dag efter det att Pernilla Wadebäck hade bekräftat att "pilotmannen" inte dittills inte hade nämnts. Men bara någon dag efter det att KM hade nämnts som "pilotmannen" valde Pernilla att inte längre uttala sig. Det är en jäkla skillnad.
Och visst är det fantastiskt att denna "Phena" nämner saker som han/hon vet att bara han/hon och gärningsmannen kan veta ... "Phena" hade uppenbarligen ingen tanke på att han/hon outade sig i tråden. Velandet om bilens färg gjorde inte saken bättre. Men som sagt: Vi tittar på GS med lillfingret tills vidare. Har du något emot det?
Citera
2017-08-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det var precis det som jag skrev.

Men NEJ: KM kom upp i samband med Radio Skaraborgs programserie och Helenas försvinnande. KM kom upp bara någon dag efter det att Pernilla Wadebäck hade bekräftat att "pilotmannen" inte dittills inte hade nämnts. Men bara någon dag efter det att KM hade nämnts som "pilotmannen" valde Pernilla att inte längre uttala sig. Det är en jäkla skillnad.
Och visst är det fantastiskt att denna "Phena" nämner saker som han/hon vet att bara han/hon och gärningsmannen kan veta ... "Phena" hade uppenbarligen ingen tanke på att han/hon outade sig i tråden. Velandet om bilens färg gjorde inte saken bättre. Men som sagt: Vi tittar på GS med lillfingret tills vidare. Har du något emot det?

"Vi" tittar på det vi vill! Har DU något emot det?
Citera
2017-08-06, 21:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Här kommer några klargöranden
1. G.S är inte Någon Göran Sandstedt.
2. G.S bor inte i Mariestad
3. Jag är inte KM
4. KM är inte förövaren!!

Men enligt Radio Skaraborgs ursprungliga version bor mannen kvar i Mariestad. Glömde du det?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-06 kl. 21:15.
Citera
2017-08-06, 21:14
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej det finns knappast någon offentligt fup, är intresserad av vilket grottområde de sökt i, hittar bara en liten grotta utanför stan vid googling. Nån som vet?
Qvarnstensgrottorna på Lugnåsberget.
"För närvarande genomsöks ett oländigt grottområde utanför staden. Där syntes en danskregistrerad bil med tre ungdomar samma morgon som Helena försvann."
Bilen var inte med säkerhet danskreggad utan försedd med "någon slags dekal" enligt vittnena.
Intressant dock att EA:s bil beskrivs som ljusblå i DN. Har bestämt för mig att den var ljusbrun/beige?!
Citera
2017-08-06, 21:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
"Vi" tittar på det vi vill! Har DU något emot det?

Nej, verkligen inte. Försök bara förstå varför KM kom på tal. (Du vet det där som jag skrev i svaret ovan.)
Citera
2017-08-06, 21:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja och 3 barn. Plötsligt blev det olustigt..

Nej inte alls, jag tror tvärtom att 'Phena Lilipsson' njuter av det här.
'Phena Lilipsson' har själv i lugn och ro kunnat sitta och välja ut vilket yrke den nya "pilotmannen" ska ha och eftersom Phena följer tråden mycket noggrant så har givetvis en person som "var rädd om sitt namn" valts ut. Personen ska helst ha bott så nära brottsplatsen som möjligt vid den aktuella tidpunkten, allt för att öka spekulationerna. Jag måste säga att jag tycker att 'Phena Lilipsson har lyckats väldigt bra med detta. Risken är nu stor att allt fokus flyttas över på GS i stället, sedan rullar allt på i tråden precis som vanligt och KM blir snart glömd, genialt kan tyckas. Men kommer det att lyckas?
Citera
2017-08-06, 21:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så snabbt ska vi inte avfärda honom! Om det bara finns en GS född 56 och som dessutom bodde så gott som granne med Helena och har 3 barn vilket phena påstår så är detta inte längre ointressant!

Men det är väl inget svårt att få fram en sån uppgift om man har valt ut en person, den här personen kollas givetvis upp ordentligt av Phena
Citera
2017-08-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Här kommer några klargöranden
1. G.S är inte Någon Göran Sandstedt.
2. G.S bor inte i Mariestad
3. Jag är inte KM
4. KM är inte förövaren!!

Bor han i ullervad
Citera
2017-08-06, 21:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej inte alls, jag tror tvärtom att 'Phena Lilipsson' njuter av det här.
'Phena Lilipsson' har själv i lugn och ro kunnat sitta och välja ut vilket yrke den nya "pilotmannen" ska ha och eftersom Phena följer tråden mycket noggrant så har givetvis en person som "var rädd om sitt namn" valts ut. Personen ska helst ha bott så nära brottsplatsen som möjligt vid den aktuella tidpunkten, allt för att öka spekulationerna. Jag måste säga att jag tycker att 'Phena Lilipsson har lyckats väldigt bra med detta. Risken är nu stor att allt fokus flyttas över på GS i stället, sedan rullar allt på i tråden precis som vanligt och KM blir snart glömd, genialt kan tyckas. Men kommer det att lyckas?

Ett oerhört cyniskt sätt att agera på om man bara väljer ut en person!
Citera
2017-08-06, 21:19
Medlem
Förövaren G.S har aldrig bott i Mariestad... Släpp Spekulationerna om Göran Sandstedt
det är fel gubbe..
Citera
2017-08-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men det är väl inget svårt att få fram en sån uppgift om man har valt ut en person, den här personen kollas givetvis upp ordentligt av Phena
Men givetvis KAN det vara så. Ingen som sagt något annat men att direkt avfärda för att man redan bestämt sig är det dummaste man kan göra. Men fortsätt du med din nedlåtande attityd så är det snart bara du och Ugglan kvar på tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in