2017-08-06, 19:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Det nya arbetarpartiet moderaterna kan nog hålla sig för skratt.

Nej, de tycker inte det är speciellt roligt, av att döma av mina bekanta på facebook, som sitter ganska högt upp hos societeten i Moderaterna (pk:ister av ganska stora mått tidigare håller AB om ryggen i det här fallet).

Bara det att dricka så man får blackouter i den åldern, anser jag inte anstår en korrekt politiker/person som sitter högt upp i näringslivet.
Är det vanligt att politiker lever om så,
eller är det för att han hamnat i dåligt sällskap med polskan,
som han blivit gränslös?

Någon som har koll på om det rent generellt svinas såhär på societetsfesterna, där män av hög rang håller på såhär?
Senast redigerad av dialektiker 2017-08-06 kl. 19:12.
Citera
2017-08-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Tror ni att Borg och Dominika läser i tråden?

Om inte dom själva läser den så gör nog deras respektive barn det.
Citera
2017-08-06, 19:15
Medlem
Om det var barn eller ungdomar med på festen så tror jag nog att sanningen snart är ute till allmän beskådan. Speciellt om det var tonårsflickor med. Lite svårt att hålla en "hemlis" om den där gamle gubben som hänger ihop med Army of Lovers-bruden och visar jätteballen i stugans kök.

Sådant tycker fjortisar är jätteviktigt att tissla och tassla om och lägga ut på Fejjan. Kanske har någon av de yngre förmågorna smygfotat någon incident och lägger upp på Instagram?
Citera
2017-08-06, 19:18
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Varenda person som jag har talat med så har alla ungefär samma åsikt som mig. Att hysterin kring detta är bara löjligt. Men visst om man är vänster, tror på en konspiration mot Sverige och tycker skvaller är allt så förstår jag fullt ut varför detta är så otroligt viktigt för er.

Händelsen är rolig, det håller jag med om. Men hela karusellen runtomkring är bara... Uttröttande och visar bara hur låg intelligensnivån är i detta land.
Nej, "karusellen" håller på att sätta fingret på en massa ömmande varbölder långt utanför själva händelsen. Den har så många dimensioner att det är spännande. Jag ser fram emot utvecklingen hur detta påverkar Kuk-Anders omgivning, vilka som viker sig och fortsätter som PK för att rädda sig själva eller vilka som står upp när det blåser. Hur gör partiet (M)? Har han kanske sagt något ofördelaktigt om sina partikamrater? Hur reagerar feministerna på "övergreppen"? Vad sker med hans kontakter i näringslivet, hur ska de ställa sig? Är Kuk-Anders en simpel sexualbrottsling som kommer att offras på PK-altaret? Vem håller i så fall i kniven? Eller räddas han? Av vem i så fall? Och varför?

Detta har bara börjat, det är ett avgörande vägval för många. Helikoptershowen var kanske händelsen som slog tappen ur tunnan i PK-Sverige?
Citera
2017-08-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Han ÄR polisanmäld av en privatperson också.

Det som är skrämmande är att förundersökningen med 99 % säkerhet kommer att läggas ner. Det är helt okej idag i Sverige att kalla kvinnor för hora och slampa och att blotta sig inför folk som inte har bett om det. Och vi är dessutom absolut inte lika inför lagen.

Borg är anmäld av polisen för sexuellt ofredande, olaga hot och eventuellt förolämpning. De två första brotten går under allmänt åtal, medan förolämpning kräver, med vissa undantag, att brottsoffret måste driva frågan. Så ok är det inte men bollen ligger hos brottsoffret. Nu vet vi inte mer om vilka som brottsoffren är så det är svårt att dra några slutsatser om de går vidare.

Här om förolämpning.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/
Citera
2017-08-06, 19:19
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Borg är anmäld av polisen för sexuellt ofredande, olaga hot och eventuellt förolämpning. De två första brotten går under allmänt åtal, medan förolämpning kräver, med vissa undantag, att brottsoffret måste driva frågan. Så ok är det inte men bollen ligger hos brottsoffret. Nu vet vi inte mer om vilka som brottsoffren är så det är svårt att dra några slutsatser om de går vidare.
Det krävs vittnen i vilket fall som helst.
Citera
2017-08-06, 19:20
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Historien om Anders Borg säger mycket om den usla stämningen i Moderaterna sommaren 2017.

Det är klart att hans anseende har skadats av de ytterst pinsamma uppgifter som kommit ut i medierna. Han har redan fått berättigad kritik för sin usla krishantering. Men på en punkt lyckades han avleda uppmärksamheten. Lördagens attack mot Anna Kinberg Batra tog mycket av uppmärksamheten från hans avhopp från posten som vice ordförande i Kinnevik.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/politik/karin-eriksson-borg-skadar-kinberg-batra/

Skriverierna och analyserna om Anders Borgs fylla tar aldrig slut utan återkommer med nya infallsvinklar.
Också Anne Ramberg skriver
https://annerambergs.wordpress.com

Den massmediala uppmärksamhet som vår tidigare finansminister Anders Borg givit upphov till föranleder några högst personliga reflektioner.

Alla de som nu kommenterar och ger uttryck för mer eller mindre starka och känslosamma synpunkter, var de med på skärgårdsfesten? Är det någon av alla dessa krönikörer och skribenter som har en aning om vad som ägt rum? Även, om mot förmodan så skulle vara fallet, finns det goda skäl att besinna sig.

Det smaklösa frossandet i rykten om sexuella övertoner anstår inte public service och annan seriös media. Detsamma gäller politiska särintressen. Att sociala medier frossar i vad som måste vara en djup personlig kris kanske inte är att förvånas över. Men, det är lika osmakligt. Att seriös media hänger på inger allvarliga betänkligheter.
Citera
2017-08-06, 19:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Om man är på en privat fest och någon spårar ur, vilket händer, så springer man inte till media och skvallrar om det. Vad var det för ynkliga kräk som inte kunde motstå frestelsen att läcka till massmedia bara för att Anders Borg är en s k kändis? Ingen vågar ju stå upp och göra en polisanmälan, för då blir deras namn kända. Ännu ynkligare är den polischef som ser en chans att få komma i rampljuset genom att själv göra en polisanmälan. Eftersom ingen målsägande hört av sig och anmälan bara bygger på rykten i massmedia kommer detta att rinna ut i sanden.

Någon person kan vara rejält förbannat på Borg utan att vilja springa till polisen.

Någon som blivit tafsad i skrevet. Som sedan blivit hotad med stryk av Borg när han påpekat oskicket. Strax därefter har Borg kladdat på vederbörandes dotter, 17 år, och kallat henne hora och slampa när hon försökt värja sig från den fulla, medelålders galningen.

En sådan parson kan jag tänka mig kan kontakta en tidning i all hemlighet. Jag skulle inte klandra honom.
Citera
2017-08-06, 19:24
Medlem
#fdfinansministernvinkadefarväl
Jag ser framför mig att han ställt sig och pissat lite väl öppet och vinkat hejdå under tiden.
Citera
2017-08-06, 19:24
Medlem
Anders Borgs har tjänat bra med pengar sedan han lämnade politiken. Men hans skandalartade uppträdande på en privat fest kommer kosta honom minst 1 Mkr i förlorat styrelsearvode.
Källa: http://www.di.se/nyheter/notan-for-festkvallen-minst-1-mkr/

Och därtill också en kraftig backsmälla
Citera
2017-08-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Anders Borg måste förklara sig. Och det är bråttom. I alla fall om han vill kunna agera med trovärdighet i näringslivet framöver.
Källa: https://www.svd.se/dags-att-lagga-korten-pa-bordet-borg

Det verkar som om Anders Borg har spelat bort sitt förtroendekapital inom näringslivet.

AB lade korten på bordet direkt, han sa att han hade haft en blackout i första uttalande.

AB är inte typen som umgåtts med typer som vet vad en blackout är, andra i hans nya bekantskapskrets vet.
En blackout är en OÅTERKALLERIG minneslucka.

Åtalsplikt gäller för de påstådda brotten, omvänt gäller det inte för förtal.

Ingen känner någon som var närvarande vid festen, vem var där? Ingen som du känner kan jag lova

Har AKB använt tidningsrubriker för sina uttalande om vad som hände????

Uppenbarligen, detta har inte hänt
Citera
2017-08-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det krävs vittnen i vilket fall som helst.

Det är bara att förhöra de närvarande. Vi får se om de vågar ljuga polisen rakt upp i ansiktet. Nu vet ju polisen vem som hade festen, att Borg och Dominika var där. De kan börja fråga ut dem och få namn på andra som var närvarande. Sedan är det bara att fråga ut de övriga. Går caset till domstol måste vittnen avlägga vittnesed och ljuger de då då hamnar de i finkan med stor sannolikhet. Jag tror inte att de här människorna vågar ljuga inför polisen eller domstolen. Man kan inte hålla ihop en lögn bland 50-tal vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in