2017-08-06, 18:46
Medlem
Personligen tror jag att anledningen att Borg så snabbt gick ut med offentlig ursäkt är att han vet att han gjort bort sig rejält. Det handlar inte om taskig krishantering utan att helt enkelt förekomma drevet genom en kungspudel. Det är så mycket som tyder på att det var ett rejält snedsteg, yrandet om "blackout" t ex. Tror jag inte ett dugg på. Dessutom den "spända" stämningen till frukosten. För mig är det ett kodord för att bråket och de hårda ordväxlingarna kanske t.o.m. fortsatte över morgonkaffet.

En detalj jag noterade när jag såg bilder från villan är hur öppen planlösningen är. Sovrummen ligger nästan öppet mot andra rum och med glasrutor mot omgivningen. Borg&polskan kanske drömde om en gruppsexorgie men blev besvikna när de kommenderades bort till snickerboa'.
Citera
2017-08-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.dagensopinion.se/ex-ministern-blottade-sitt-k%C3%B6n-barnfamiljsfesten

Åhh, fan SAAB/Bofors chef var på barnfamiljefesten. Det kan betyda att topparna inom näringslivet inte bjuder AB på fler fester.
I den riktiga världen så ser vi hur han skitar ner landet med att skämma ut sig det grövsta.
Är barnen med när det sups till ordentligt kl 01:10 på natten, i din riktiga värld?
Citera
2017-08-06, 18:50
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.dagensopinion.se/ex-ministern-blottade-sitt-k%C3%B6n-barnfamiljsfesten

Åhh, fan SAAB/Bofors chef var på barnfamiljefesten. Det kan betyda att topparna inom näringslivet inte bjuder AB på fler fester.
I den riktiga världen så ser vi hur han skitar ner landet med att skämma ut sig det grövsta.

Tänk att du är en tidningsredaktör, precis fått in uppgifter om att en f.d. minister gått banans på en fest. Din tidning, du och minister är inte i samma läger politisk. Du har en hört att barn var med på festen. Vad väljer du för rubrik i din artikel för att få x-antal klicks och så stor spridning som möjligt?

"Ex-minstern blottade sig på en vuxentillställning"

"Ex-minstern blottade sig på en familjefest"

Medieutbildning 101.
Citera
2017-08-06, 18:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Är barnen med när det sups till ordentligt kl 01:10 på natten, i din riktiga värld?

Barn är du fram till 18 år, så vilken värld befinner du dig i? Klockan då AB beter sig högst olämpligt och misstänkt brottsligt är runt 23. Så du får tänka lite till och återkomma.
Citera
2017-08-06, 18:55
Medlem
Tsarevitjs avatar
Om man är på en privat fest och någon spårar ur, vilket händer, så springer man inte till media och skvallrar om det. Vad var det för ynkliga kräk som inte kunde motstå frestelsen att läcka till massmedia bara för att Anders Borg är en s k kändis? Ingen vågar ju stå upp och göra en polisanmälan, för då blir deras namn kända. Ännu ynkligare är den polischef som ser en chans att få komma i rampljuset genom att själv göra en polisanmälan. Eftersom ingen målsägande hört av sig och anmälan bara bygger på rykten i massmedia kommer detta att rinna ut i sanden.
Citera
2017-08-06, 18:56
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag har varken hört eller läst att Borg skulle ha tafsat på ett barn. En vuxnare tillställning betyder inte att det är helt barnfritt däremot tvivlar jag på att det skulle vara en stor familjefest med en massa ungar springandes. Nej, jag tycker inte att händelsen är vardag eller normalt däremot är allt bara uppseendeväckande stort för en sådan här bagatell. Självklart skall det skrivas om det men i den här graden blir det bara löjligt.

I den riktiga världen bryr man sig knappast över vad en avdankad politiker gjort på en privatfest istället fokuserar man på viktiga saker och händelser. Men vi lever i märkliga tider där vissa saker prioriteras över andra.

Kan garantera att väldigt få tycker som du

Detta är riktigt roligt.
Citera
2017-08-06, 19:00
Medlem
Husaröhuset har fyra sovrum ett allrum och ett vardagsrum.
oc
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det fanns inga sovrum utom värdparets, vilket man ser på filmen . Och min bild av händelseföloppet är inte mer osann än bilder som andra har förmedlat.
Citera
2017-08-06, 19:00
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Om man är på en privat fest och någon spårar ur, vilket händer, så springer man inte till media och skvallrar om det. Vad var det för ynkliga kräk som inte kunde motstå frestelsen att läcka till massmedia bara för att Anders Borg är en s k kändis? Ingen vågar ju stå upp och göra en polisanmälan, för då blir deras namn kända. Ännu ynkligare är den polischef som ser en chans att få komma i rampljuset genom att själv göra en polisanmälan. Eftersom ingen målsägande hört av sig och anmälan bara bygger på rykten i massmedia kommer detta att rinna ut i sanden.

Han ÄR polisanmäld av en privatperson också.

Det som är skrämmande är att förundersökningen med 99 % säkerhet kommer att läggas ner. Det är helt okej idag i Sverige att kalla kvinnor för hora och slampa och att blotta sig inför folk som inte har bett om det. Och vi är dessutom absolut inte lika inför lagen.
Citera
2017-08-06, 19:03
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det fanns inga sovrum utom värdparets, vilket man ser på filmen . Och min bild av händelseföloppet är inte mer osann än bilder som andra har förmedlat.

Om du tittar här, framgår tydligt att det finns fler bäddar än så.
Citera
2017-08-06, 19:04
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Kan garantera att väldigt få tycker som du

Detta är riktigt roligt.

Varenda person som jag har talat med så har alla ungefär samma åsikt som mig. Att hysterin kring detta är bara löjligt. Men visst om man är vänster, tror på en konspiration mot Sverige och tycker skvaller är allt så förstår jag fullt ut varför detta är så otroligt viktigt för er.

Händelsen är rolig, det håller jag med om. Men hela karusellen runtomkring är bara... Uttröttande och visar bara hur låg intelligensnivån är i detta land.
Citera
2017-08-06, 19:04
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Eftersom ingen målsägande hört av sig och anmälan bara bygger på rykten i massmedia kommer detta att rinna ut i sanden.

+ Offentliga Facebook inlägg från både Borg och hanses fästmö. Frågan är, kommer dom att radera alla sina inlägg eller låta dom stå kvar? Det är ju dom själva som har gått ut och pudlat om att något skulle ha hänt för att sedan dementera detta. Rykten i massmedia bygger ju på deras egen utsaga.
Citera
2017-08-06, 19:05
Medlem
En blackout/minnesförlust under fylla är ingen ursäkt för att bete sig som ett pucko. Hjärnan fixar bara inte att skapa minnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in