Citat:
Ursprungligen postat av
remixutoheaven
Fast vi har ju ingen aning om hur mycket han drack eller hur? Sen är ju även normalt drickande väldigt individuellt. Jag tror mer att det lutar åt någon medicin om han drack normalt. Det som talar emot är att han inte har berättat något om det, ifall jag var Borg så skulle jag påpekat medicinen redan i Facebook-inlägget.
Alkohol kan orsaka urspårning/minneslucka vid typ mindre än dubbel normal dos.
Så här super man på sig en minneslucka som föredetta minister (helt hypotetisk):
Vi kan leka med tanken att AB grundar med 18 cl fin whisky innan ankomst för att bli lite bekväm. Sen blir det fördrinkar innan maten. Till den goda och väl tilltagna förrätten dricker AB 2 Skåne och 2 OP som han sköljer ned med två trapistöl på 9%. Eftersom maten är så god så bromsar den upptaget och Anders slås av tanken "Fan va spriten är dyr och svag i det här jävla sosselandet, man känner knappt av det".
Till huvudrätten sjunker det 1 l Amarone och till efterrätten en 0,3 tokaij. Kaffe på det med lite sötsliskig punch (för det är lite ironiskt kul att dricka sånt i en svensk skärgårdsidyll) och Anders känner sig "typ nykter" trots att han har druckit motsvarande mer än en hel flaska sprit på några timmar, hälften ligger dock lömskt uppblandat med en massa fet fisk och flottig mat i Anders magsäck i väntan på att slå till.
När groggen/spriten självserveras är Anders precis lagom full och kaxig och snål för att fastna för "Blubblubbargh Single Malt Cask Strength" (60%), och eftersom han har lite tråkigt så tar han tre väl tilltagna (1dl) inom 30 minuter. Whiskyn är förvisso god, men sällskapet för jävla tråkigt så ungefär 10 minuter senare åker snoppen ur Anders brallor och in i historieböckerna, och det blir en oförglömlig kväll för alla utom Anders som inte minns ett skit mer än att han drack typ lika mycket som alla andra.