2017-08-06, 17:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Undrar hur det låtit/sett ut på Tele2 om Häcken gjort mål på samma sätt i 90:e minuten. :-D
Det säger sig självt att de som drabbas reagerar starkast. Hade varit ett jävla liv om det hade varit åt motsatt håll. Lika illa för det, varken mer eller mindre. Nästan alla fattar givetvis att det är fel.

Däremot undrar jag om det verkligen inte borde blivit fler kort än två gula. Var trots allt en rejält stökig situation där Häcken-spelarna hetsade otroligt mycket. Nog för att situationen i sig var osportslig så var det inte ett regelvidrigt mål och två fel gör inte ett rätt. Men jag uppfattade själv inte om det var någon som gick klart över gränsen i tumultet som bröt ut.
Citera
2017-08-06, 17:28
Avslutad
Var det någon mer spelare än Kennedy som inte firade Hammarbys äckliga mål? I nuläget är han den enda jag har den minsta respekt för i Hammarby.

edit. Såg nu att han var högst delaktig i att fortsätta spelet. Stryk min första kommentar.
Senast redigerad av trazke 2017-08-06 kl. 17:30.
Citera
2017-08-06, 17:28
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Så där skulle jag med handen på hjärtat inte ens vilja se DIF göra i ett derby om det står oavgjort i slutet t.ex. Riktigt vidrig gjort och en skam för sporten.
Citera
2017-08-06, 17:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Dagens match mot KFF hade kunnat pågå till oändligheten. Blåvitt hade ändå inte gjort mål.

Så tafatt idag så jag tror jag storknar.
Citera
2017-08-06, 17:29
Medlem
simonvps avatar
Vidrigt mål, vidriga konsekvenser. Vi torskar matchen och kommer förmodligen bemötas likadant nu av motståndare.

Värst: vi spelar uselt, gör ett galet osportsligt mål och torskar ändå. Pinsamt.
Citera
2017-08-06, 17:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Var det någon mer spelare än Kennedy som inte firade Hammarbys äckliga mål? I nuläget är han den enda jag har den minsta respekt för i Hammarby.
Känns lite som att han är den enda i laget med ett äkta Bajenhjärta också, förutom Leo Bengtsson kanske. Resten är inhyrda legoknektar från Island och Danmark.
Citera
2017-08-06, 17:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vidrigt mål, vidriga konsekvenser. Vi torskar matchen och kommer förmodligen bemötas likadant nu av motståndare.

Värst: vi spelar uselt, gör ett galet osportsligt mål och torskar ändå. Pinsamt.
Nää, man har haft stoltare dagar som Bajare...

Ingen rolig läsning på svenska fans...Häcken förtjänade det för att de maskade och filmade i 90 minuter...
Senast redigerad av gato12 2017-08-06 kl. 17:34.
Citera
2017-08-06, 17:36
Medlem
Samizdats avatar
För er som inte sett Hammarbys kvitteringsmål än finns det att beskåda här: https://www.youtube.com/watch?v=SG72rcSDnqs

Riktigt skönt att Häcken fick in ett segermål. Att få med sig poäng efter sådant vidrigt beteende vore inte rättvist.
Citera
2017-08-06, 17:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
För er som inte sett Hammarbys kvitteringsmål än finns det att beskåda här: https://www.youtube.com/watch?v=SG72rcSDnqs

Riktigt skönt att Häcken fick in ett segermål. Att få med sig poäng efter sådant vidrigt beteende vore inte rättvist.
Vad är det där för länk...?

Vissa hävdar ju att Fenger och Wiland bjöd tillbaka till 1-2 målet, och nog såg det lite taffligt ut. Men det kan de väl inte gärna gå ut med offentligt...

Men det hade ju varit mycket värre om det slutat 1-1. Eller om Bajen skyfflat in ett mål till...
Senast redigerad av gato12 2017-08-06 kl. 17:41.
Citera
2017-08-06, 17:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nää, man har haft stoltare dagar som Bajare...

Ingen rolig läsning på svenska fans...Häcken förtjänade det för att de maskade och filmade i 90 minuter...

Mycket skrivs nog i stridens hetta också. Visst, givetvis överdriver ju Häckenspelaren men det är fortfarande sunt jävla förnuft som gäller.

Sen är ju inte Häckenspelarnas firande vid 2-1 särskilt snyggt, men är ju en konsekvens av stridens hetta det också.
Citera
2017-08-06, 17:42
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad är det där för länk...?

Vissa hävdar ju att Fenger och Wiland bjöd tillbaka till 1-2 målet, och nog såg det lite taffligt ut. Men det kan de väl inte gärna gå ut med offentligt...
Ett annat exempel på ett osportsligt (men ej regelvidrigt) mål. Ett av få som jag kan komma på, faktiskt, där laget som ska ge tillbaka bollen i stället väljer att göra mål.

Ja, Wilands agerande vid frisparken ser lite halvdant ut.
Citera
2017-08-06, 17:54
Avslutad
Även om jag är äcklad över så många spelare i Hammarby just nu så får man ändå ge heder till er Hammarbyare härinne som är minst lika upprörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in