2017-08-06, 16:10
Avslutad
Han har antagligen fått nån medicin, typ Stesolid, som är olämpligt att blanda med alkohol.
Citera
2017-08-06, 16:20
Medlem
Vilken sinnessjukt stor stor sak det blev av detta, han är inget mer än en människa, som du och jag.
Citera
2017-08-06, 16:22
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Vilken sinnessjukt stor stor sak det blev av detta, han är inget mer än en människa, som du och jag.

Han cashar in på sin koppling till det politiska Sverige.
Därför är han inte längre bara en människa som du och jag.
Citera
2017-08-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Exakt. Hyckleriet är fan enormt. Jag citerade tidigare i tråden en rubrik från Expressen (eller om det var Aftonbladet) som löd ungefär "Ja, den häxjakten tog slut snabbt." Media vill alltså både kölhala honom och klaga på att han inte blir kölhalad, att han kommer undan. Både slamma honom för att han är en "vit man med makt", och hävda att han kan göra vad han vill utan konsekvenser för att han är en "vit man med makt". Den selektiva blindheten är fan rent otrolig.

Nu har jag inte orkat följa mediernas reaktion i detalj, men mitt intryck är att det egentligen inte finns någon avvikande röst i denna kör av fördömanden. Inte en som säger att detta börjar bli lite överdrivet, att han trots allt inte skadat eller trakasserat någon (give me a fucking break om ni tror att en vuxen man blir ett traumatiserat "offer" för att någon i fyllan greppat honom i skrevet), och att man fan borde klara av att förlåta någon som spårat ut lite på en blöt fest.

Alkohol, föresten: gör en snubbe något dumt på fyllan är alkoholen aldrig en "ursäkt", och inte ens flashbackintelligentsian tror på att Borg hade en blackout. Är en kvinna däremot påverkad när hon har sex kan den hon låg med sedermera dömas för våldtäkt, även om det var hon som tog initiativet. Jag säger inte att det händer ofta, men det är ändå slående hur alkoholpåverkan kan användas på olika sätt.

Typ så.....

Men enligt Britta Svensson på Expressen så är dessa OFFER.
Citat:
Hur mår Anders Borgs offer i dag?

Något av det mest patetiska jag har läst i slaskpressen och det säger inte lite.
Citera
2017-08-06, 16:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Exakt. Hyckleriet är fan enormt. Jag citerade tidigare i tråden en rubrik från Expressen (eller om det var Aftonbladet) som löd ungefär "Ja, den häxjakten tog slut snabbt." Media vill alltså både kölhala honom och klaga på att han inte blir kölhalad, att han kommer undan. Både slamma honom för att han är en "vit man med makt", och hävda att han kan göra vad han vill utan konsekvenser för att han är en "vit man med makt". Den selektiva blindheten är fan rent otrolig.

Nu har jag inte orkat följa mediernas reaktion i detalj, men mitt intryck är att det egentligen inte finns någon avvikande röst i denna kör av fördömanden. Inte en som säger att detta börjar bli lite överdrivet, att han trots allt inte skadat eller trakasserat någon (give me a fucking break om ni tror att en vuxen man blir ett traumatiserat "offer" för att någon i fyllan greppat honom i skrevet), och att man fan borde klara av att förlåta någon som spårat ut lite på en blöt fest.

Alkohol, föresten: gör en snubbe något dumt på fyllan är alkoholen aldrig en "ursäkt", och inte ens flashbackintelligentsian tror på att Borg hade en blackout. Är en kvinna däremot påverkad när hon har sex kan den hon låg med sedermera dömas för våldtäkt, även om det var hon som tog initiativet. Jag säger inte att det händer ofta, men det är ändå slående hur alkoholpåverkan kan användas på olika sätt.

Man undrar litet vad är det som ska krävas för att de ska bli nöjda. Offentlig skampåle har han redan blivit utsatt för. Men vad är nästa grej? Offentlig piskning möjligen så att de äntligen kanske inser att även vita män med makt kan straffas. Det närmaste vore väl om han begick självmord men då skulle väl samma krönikörer som begärt att han ska straffas tycka att det var andra som begick fel med att driva en person till självmord. Hyckleri är liksom vad kvällspressen sysslar med jämnt och ständigt.

Jo detta med traumatiserat någon. Att en full man möjligt greppat andra på kuken. Det är inte som dessa män gråter sig till sömns direkt. Om någon hade upplevt det kränkande nog hade denna någon också då själv polisanmält saken.
Citera
2017-08-06, 16:31
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:

Jag har aldrig varit på fest där någon dragit fram snoppen... Händer det ofta pga alkohol? Eller tror ni att droger varit inblandade?
Senast redigerad av Hulkapulka 2017-08-06 kl. 16:33.
Citera
2017-08-06, 16:31
Medlem
Gubbmagens avatar
Anders Borg såg till att massor av människor blev utförsäkrade när han var finansminister och oavsett vad han nu gjort eller inte gjort på den här festen är tycker jag det skönt att han får känna på hur det är att bli "utförsäkrad" på det sätt han blir nu.

Det skall för övrigt bli intressant om SVT kommer att bjuda in Anders Borg till en ny säsong av programmet "Min Sanning" där han fritt får berätta vad som egentligen hände den där blöta festkvällen.
Citera
2017-08-06, 16:32
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:

Vi ska ha överseende med alla som grovt ofredar andra? Jag hoppas nästan att du själv blir utsatt så får vi se hur "mänskligt" du då tycker att det är.
Citera
2017-08-06, 16:32
Medlem
Mosbulles avatar
Jag är så förvånad att så många DETALJER har kommit fram som verkligen tar heder och ära av Anders Borg.
Att han blottat sig och tagit MÄN i skrevet och kallat kvinnor för hora mm

Är detta en hämnd eller nåt? Mannen är ju TVÄRSKÖRD efter detta.
Även om han har gjort det tror jag inte att det hade kommit fram om ingen vill sänka honom.
Vad tror ni andra?

/Mosbullen
Citera
2017-08-06, 16:39
Medlem
Haubits77Bs avatar
Mina ögon blöder -
Facist-kommunisten T. Mattson, som till vardags brukar försvara utländska våödtäktsmän håller nu bisarra moralistiska tal om Borg.
Det är förjävla pinsamt anser jag.

http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/08/anders-borg-cristina-stenbeck-och-dame-amelia-fawcett/

En tröst i eländet är att t.o.m vänsterdebattörer nu börjar att skriva mer nyktert om Borgs beteende.
Citera
2017-08-06, 16:43
Medlem
Vilket jävla trams.
Det var väl för fan en privat fest? Vem fan bryr sig om vad han gör på sina privata fester?

Black out, dom menar minneslucka. Han söp så hårt så han minns inget. Han är inte den enda som fått minneslucka över en tid eller en hel kväll.
Fyfan vilka jävla smygtroll som kryper fram och förkastar hans beteende.
Vilket beteende? Det ni läst om i tidningen? Det som journalisten har brett på av vad han hört av någon som hade en kompis som kanske kände någon som var på festen.

Sluta tramsa nu.
Citera
2017-08-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Helt fel, jag har både slagits och haft sex utan att jag minns det. Jag fick det berättat för mig i efterhand, men mindes ändå inget av det.
Så visst kan man få riktiga minnesluckor.

I femtioårsåldern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in