2017-08-06, 07:10
Medlem
Om det nu var så att Borg lämnade Kinnevik frivilligt varför är han då kvar på Citibank?
Citera
2017-08-06, 07:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Sluta svamla, detta är inget normalt beteende . Har aldrig varit på fest där någon visat kuken taffsat andra män mellan benen och kallat kvinnor för horor🤑. Till på råga på allt så var detta en familjefest med barn.
Ja om man skulle köra en poll där man hade frågan om man varit på nån familjefest där någon dragit fram kuken och kallat de kvinnliga deltagarna för horor, så blev det garanterat inte så många jaröster.
Själv har jag inte äns hört talas om nån sån bravad....
Citera
2017-08-06, 07:16
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alphahona
Om det nu var så att Borg lämnade Kinnevik frivilligt varför är han då kvar på Citibank?
Givetvis var det inte frivilligt! Om han nu är kvar på Citibank är det nog bara en tidsfråga innan idioten och landsförrädaren är borta där med...
Citera
2017-08-06, 07:17
Medlem
Apologists avatar
Citat:

Korrekt. Det finns inget bolag som egentligen vill kicka Borg för han har för bra kontakter, kunnande o inflytande. Man ska nog vända på det, de som kickar honom är idioter.
Nu tror jag dock bara Kinnevik o Borg gjorde en deal för att båda parter kan behålla sina ansikten utåt. De anlitar honom nog som konsult i enskilda ärenden framöver eller något.
Citera
2017-08-06, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Dessutom verkar han vara en jubelidiot. Bekvämt att skylla på en blackout. Givetvis vet stollen vad han gjorde även om han inte mindes allt direkt på morgonen. Då man efter en sån karatefylla blir påmind så klarnar garanterat minnet. Nu då han blivit sparkad från sina jobb och uppdrag är det väl dags för hans polska Kk att lätta. AB har ju längre inget att ge henne.
Helt fel, jag har både slagits och haft sex utan att jag minns det. Jag fick det berättat för mig i efterhand, men mindes ändå inget av det.
Så visst kan man få riktiga minnesluckor.
Citera
2017-08-06, 07:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Beror helt på vilka kukar han tafsade på.
Citera
2017-08-06, 07:50
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- om någon beskyller dig för att du blottat dig på festen och dessutom tafsat oss andra i skrevet- kallat värdinnan för hora-men du själv var så packad-och vet ingenting om detta-
du inser att rykten sprids-det börjar bli riktigt svettigt nu- du är en rätt offentlig person -du förstår att mycket står på spel-
hur skulle du göra?
Det sista jag skulle göra är att skriva ett inlägg på Facebook. Det är troligare att han fick gå från Kinnevik p g a mediehanteringen än själva beteendet på festen.

Alla fattar att Borg har haft en snefylla. Det är inte det det handlar om. I alla tider har mäns misstag och snedsteg passerat obemärkt -ursäktats och slätats över - av omgivningen, framförallt kvinnor. Den tiden är förbi. Punkt.

Från och med nu kommer ingen man att komma undan med någonting. Feminister hanterar sociala medier och PK-andan till fulländning.

Dominika borde även hon hållit sig borta från Facebook. Hennes infantila inlägg för tankarna till en misshandlad kvinnas "det var inte hans fel, egentligen är han en kärleksfull och ömsint make och far". Hennes tid som PR-konsult borde rimligen vara över.

/Alplandskap
Citera
2017-08-06, 08:12
Medlem
En del i tråden förfasar sig över det låga i att visa skadeglädje över Borgs av egen förskyllan prekära och oväntade läge . Han har säkert ångest men det har miljoner svenskar också över det kaos han och hans uppenbart inte mentalt friska kumpan Reinfeldt ställde till med i 8 år. Det handlade om episk ansvarslöshet i en komplett konsekvensbefriad neoliberalism med växande klassklyftor och öppna gränser för flyktingar som strömmade hit i 100 000 per år och fler efterhand när anknytningarna fortlöpande anländer.
Inget annat än metodiskt och tanklöst folkbyte sakta men säkert var parhästarnas packning.
Inga tankar alls på vad alla nyanlända skall jobba med, var de skall bo. Hur skola, sjukvård, polis, socialtjänst etc skall kunna mäkta med den enorma samhällsförändringen. Bara köra på i galet oansvar. Montera ned Försvaret för att få loss pengar till mega-experimentet.

Sen lämna den färdlösa skutan och gå till näringsliv och tjäna miljoner och bosätta sig och leva i annan värld långt ifrån kaoset som de båda vettvillingarna skapat.
Men ödet sluter kanske cirkeln så att Borg till sist hamnar mitt i det samhälle han orsakat, en hyrestvåa i Vårby och med kronkalle i hälarna.
Ansluter hans olycksbroder som trapphusgranne inom något år har full rättvisa skipats.
Citera
2017-08-06, 08:14
Medlem
Black.waters avatar
Men hallå

Det här är en före detta minister, innehar ingen styrande ämbete.

Tacka vet jag under tsunami i Thailand, då Göran Persson & hans vän Lars Danielsson ligger på golvet stupfulla i Sagerska huset här hemma i Sverige, personalen i Sagerska huset vågade inte väcka dom. Det är nog närmare sanningen än vad som är officiellt känt. Denna inofficiella historia är känd i det högsta nivån, anledningen till att detta inte har kommit fram är just att misstron till politiker skulle öka & skadar alla politiker. (det håller varandra om ryggen). Det är bara fråga Eva Hamilton om historian stämmer eller inte!

Officiella (ingen direkt klarhet vad som hände, allt har sopas under mattan)
((Uppgifter till katastrofkommisionen sade att Lars Danielsson kontaktat Hans Dahlgren tre gånger den 26 december, vilket förnekades av den senare.[4] Lars Danielsson sade sig tidigt vara informerad, såg nyheter 07.00 svensk tid och informerade Göran Persson cirka 07.45 den 26 december.[2]. Konstitutionsutskottet begärde i sin granskning ett stort antal telefonloggar, e-post, in- och utpasseringsuppgifter et cetera, men dessa frågor blev i stor utsträckning obesvarade då Regeringskansliet hävdade att något material av detta slag inte fanns att tillgå. Utredningarna tvingades därför lita till de inblandades egna utsagor i stor utsträckning.[2] Den 1 december 2005 överlämnades (SOU 2005:104) Sverige och tsunamin – granskning och förslag.))
Citera
2017-08-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Peter Springare anser att den anmälande polis begår rättsövergrepp.

https://nyheteridag.se/polisanmalan-mot-anders-borg-ett-rattsovergrepp/

Vem är stationsbefälet på Norrmalmspolisens Krisstoffer Samsing för en typ? Han som gjorde anmälan efter blott rykte och påstående på sociala medier.

En vänsterpolis som hatar borgare? Ett hjärntvättat cuck till hen?
Tydligen har den en massa tid över på polisen när det gäller att lägga sig i vad som pågår på privata fester efter vad de har hört på nätet dessutom.
Citera
2017-08-06, 08:21
Medlem
Joe Blows avatar
Det har blivit alltför många sidor för att jag skall ha möjlighet att gå igenom allt. Därför önskar jag att någon som vet bättre kan svara på om det är känt vilka fler som var med på festen och om någon av dessa har uttalat sig om vad som hänt. Alla som har en åsikt i frågan förefaller hänvisa till Aftonbladet som om det är sanningens innersta källa. Ja, jag vet vad Borg och hans vämjeliga kärring skrivit och gjort men fanns det någon nykter på plats som gett en mer tillförlitlig redogörelse?
Citera
2017-08-06, 08:29
Medlem
Green-Spirits avatar
Trots alla fördömanden av Borgs eskapader är det slående vilken acceptans det ändå finns för ”fyllegrejor” i svensk kultur. Ett slags skönt undantagstillstånd där man kan beté sig lite hur som helst och hänvisa till just fyllan om folk misstycker. Pinsamt, visst, men ”det var ju på fyllan…”

Egentligen är alltså Borg feminist, stark förespråkare av det multikulturella samhället, rådgör över stora summor pengar och tycker folk ska arbeta istället för att supa. Och det var alltså parodiskt nog just alkoholen som förvandlade denne Dr Jekyll till en neanderthalande Mr Hyde.

Men alkoholen i sig skapar inga handlingar. Däremot släpper den hämningar. Och tydligen fanns det någonstans i Borgs mentala källare just där och då en önskan om att dick-pica live, tafsa på andras och förolämpa kvinnor. För att förbjuden frukt smakar bäst? Latent tourettes?

Själv tröttnade jag på alkoholkulturen i trettioårsäldern. Bevistar aldrig en tillställning där alkoholberusning är det bärande temat. Tycker det är helt jävla patetiskt när vuxna människor blir personlighetsförändrade, beter sig som idioter, blir våldsamma, sentimentala, tappar kroppskontrollen, tappar känslan för andra människors integritet och allt annat som tillhör denna skitdrogs karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in