Citat:
Ursprungligen postat av
Realism2000
Det där borde nyanseras, att svensken ska gå man ur huse och slåss fysiskt med inkräktare låter extremt. Även om jag förstår dina argument mot "cuckmentaliteten".
Jag menar att de minsta man borde kräva av det svenska folket är att de röstar fram rätt politik med stenhårda nypor eftersom svensken inte vill ta i skitet själv.
Stenhårda nypor är en del, men det räcker inte, massrepatriering är den viktigaste komponenten. Kriminalitet, välfärdsmotiv och asylfusk är grunden för repatrieringen. Alla afghaner i bråket borde exempelvis repatrieras omgående då de är enbart är här för att få det bekvämare i livet.
Om 500k fridstörare och välfärdsmigranter kastas ut så behöver inte svensken slåss man mot man. Men (där har du rätt) svensken gör inget åt det (dvs röstar fel) och får därmed skylla sig själv.
Ett vettigt inlägg, och jag håller med dig i det mesta. Jag har varit ironisk i mina inlägg för att uppröra internet krigarna på det här forumet som gör INGET annat än att skriva här och tror att det kommer ordna sig av sig självt. Att gå man ur huse, bilda upp en mobb och ge sig på människor är kanske inte det mest optimala man kan göra. Men samtidigt måste du förstå att när samhället inte ställer upp, människor tar till desperata metoder för att lösa sina egna problem.
Så, vad kommer att ske? Som du påpekar, svensken röstar inte ens för sitt egna bästa, hur ska man förvänta sig att saker kommer förändras? Flashbacks krigare kan fortsätta kriga här hur mycket de än vill, men det kommer inte leda till ett piss..
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Det där får du nog revidera, om du tänker efter. Det är absolut inte irrelevant varför en utlänning bor i Sverige. "Desertering" och välfärdsturism är inget som inger respekt direkt.
Jag har vare sig ''deserterat'' eller kommit hit pga. välfärdsturism. Jag och min familj kommer från Albanien, INTE från Kosovo, och som sagt, jag var barn när jag kom till Sverige.
För mig och min familj var det rätt snabb assimilering, och mina föräldrar hade jobb sen dag 1 här i Sverige, tack vore deras högskoleutbildning och flytande engelska. De jobbade för ett svenskt företag i Albanien, så de var redan bekanta lite hur saker skulle fungera här, och de hade svenska vänner som hjälpte till med allt möjligt.