2017-08-06, 11:48
Medlem
TigerKids avatar
Psykologiserande...
AB skulle jag misstänka har ett hyfsat stort ego och han gjorde en rätt snabb karriär till politikens och samhällets topp. Redan som ung student och MUF:are skrev han (anonymt) SVD ledare exempelvis så han verkar ha varit en påläggskalv från start, och har under ett antal år varit i rampjluset, haft en massa makt, blivit fjäskad för etc.

Även om han har en del hyfsat tunga uppdrag så är han inte i maktens och uppmärksamhetens centrum på samma sätt. Det kan kännas tomt och tära på egot... Som finansminister slapp han nog sova i gäststugan om man säger så.

Ordvalen tyder också på en viss arrogans.
Citera
2017-08-06, 11:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ett 60-tal gäster så det där med intimt och privar kan du glömma. Självklart har festprissen blandat alkohol och droger - hade varit kul att veta vilka, men kokain är väl inte långsökt, kanske en spliff. Kanske mediciner av diverse slag är en annan möjlighet.
- - -

Tror AB inte var upplagd för något festande och därför bensade på mer än vanligt, med tanken att vara "representativ, respektabel och trevlig" och ta det ganska lugnt med sponken. Sedan tar törsten överhanden och allt går överstyr...

MEN! Det är en förklaring, ingen ursäkt. Det krävs alltid en gris för att producera ett svinaktigt beteende, kopiösa mängder flödder och sponken till trots.
Citera
2017-08-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag kan tänka mig att Tjajkovski eventuellt har skämts inför sina andra gäster och därför ringt runt och bett om ursäkt för det obehag de och deras barn ev. utsattes för på HANS fest i HANS hem.

Jag kan också tänka mig att Tjajkovski kan ha hyst hämdbegär med tanke på att hans fina PR-jippo spolierades av ett fyllo.

Festen blev omdiskuterad - fast inte på det sättet som Tjajkovski hade önskat.

Nu känner snart "alla" till huset på Huraön, men man kommer ihåg det pga f.d. finansministerns helikopterövningar och tillmälen istället för den vackra naturen och det fina handarbetet..
Och vart vill du komma? Du vill lägga skulden på offret? Du verkar i sanningens namn lite sjuk i huvudet.
Citera
2017-08-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ja nu har denna story verkligen fått sitt eget liv och alla försöker att på något sätt dra fördelar av den och visa sig som Bror Duktig. Nu fattas bara att någon anmäler Johann Binninges anmälan av polisbefälet som anmälde Anders Borg

Haha, vilken cirkus:

"– Man får inte springa runt och anmäla folk hursomhelst om man inte har belägg eller en målsägande i fallet, säger juristen Johann Binninge vid Juridikkonsulterna som nu anmält polisen för så kallad falsk tillvitelse eller falsk anklagelse."

http://www.expressen.se/nyheter/jurist-om-polisanmalan-mot-borg-rattsovergrepp/
Citera
2017-08-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Psykologiserande...
AB skulle jag misstänka har ett hyfsat stort ego och han gjorde en rätt snabb karriär till politikens och samhällets topp. Redan som ung student och MUF:are skrev han (anonymt) SVD ledare exempelvis så han verkar ha varit en påläggskalv från start, och har under ett antal år varit i rampjluset, haft en massa makt, blivit fjäskad för etc.

Även om han har en del hyfsat tunga uppdrag så är han inte i maktens och uppmärksamhetens centrum på samma sätt. Det kan kännas tomt och tära på egot... Som finansminister slapp han nog sova i gäststugan om man säger så.

Timbro-liberaler har liksom inte behövt anstränga sig över hövan, det finns pengar i den kretsen om man säger så, och det tillsammans med den arrogans som kommer, samt bristfällig utbildning ..ja då kan det sluta så här.
Citera
2017-08-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja vilka var där?
Husarö är inget jet-set ställe. Ordinär medelklass, mestadels. En vit oas dock, som resten av skärgården.
Citera
2017-08-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och vart vill du komma? Du vill lägga skulden på offret? Du verkar i sanningens namn lite sjuk i huvudet.

Vem är offret?
Citera
2017-08-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Psykologiserande...

Ytterst småsint att börja tjafsa om sängplatsen. Alla kan ju inte sova i det stora huset. Borde kvinnor och barn ha placerats där medan de "viktiga männen" hade fått sova i gäststugan? Är det så den jämställda mannen tänker?
Citera
2017-08-06, 12:02
Medlem
Någon som vet om Anders har några spännande piercingar? Han kanske var så full att han i det tillståndet ville visa att trots han inte bär tofs längre fortfarande är en rebellisktonåring och vill visa upp dessa. Det här är bara spekulationer utifrån trådtopic. Känns som något enriktigt full Anders kan göra.
Citera
2017-08-06, 12:03
Medlem
Citat:
Som sagt, du är inte helt frisk, eller hur? En hint: det är inte Borg.

Du svarade inte på frågan. Bara en anklagelse om att JAG ville lägga skulden på offret. Hur kan du påstå det om du inte samtidigt säger vem som jag försöker lägga skulden på = offret?
Citera
2017-08-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Haha, vilken cirkus:

"– Man får inte springa runt och anmäla folk hursomhelst om man inte har belägg eller en målsägande i fallet, säger juristen Johann Binninge vid Juridikkonsulterna som nu anmält polisen för så kallad falsk tillvitelse eller falsk anklagelse."

http://www.expressen.se/nyheter/jurist-om-polisanmalan-mot-borg-rattsovergrepp/

Man får inte jaga folk med sin penis hur som helst heller.
Citera
2017-08-06, 12:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Husarö är inget jet-set ställe. Ordinär medelklass, mestadels. En vit oas dock, som resten av skärgården.
Min sambo kläckte ur sig " bara sociteten var där". Det tar man väl för givet då kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in