2017-08-06, 11:04
Medlem
NS_14s avatar
Det är inte en dementimaskin, det verkar mer ha karaktären av en karaktärsmördarmaskin. Kuk-Anders et concortes svingar vidare i media mot allt och alla i bästa "fest i skärgården"-stil om vad man tror inte hänt. Samtidigt är sambon fullt upptagen med att "lägga pussel" om vad som KAN ha hänt. Kuk-Anders vet inte själv nämligen, förutom det han bett om ursäkt om, som är något han inte vet vad det är och som sambon försöker reda ut.

Man vet iaf vad man får med "Mafioso PR". Borgs rykte lär sova bland fiskarna efter att det här är klart.

Det är som så att synden tycks straffa sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Har på känn att ett effektivt dementimaskineri har startats. Dominika Peczynski:
”Efter det vet ingen riktigt vad som hänt utom att en enorm ryktesspridning tagit fart. Vi har på vår kant försökt lägga ett pussel och reda ut vad som skedde under kvällen. Men eftersom allt vi hört bygger på tredjehandsuppgifter
Senast redigerad av NS_14 2017-08-06 kl. 11:16.
Citera
2017-08-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Njae jag under om barnen var framme när detta skedde, men du kan ha rätt.

Man får ju hoppas att åtminstone de allra yngsta ungarna redan hade lagt sig vid 23.00-tiden.

Konstigt förresten att DP själv varken hörde eller såg något och att ALLT detta som AB beskylls för skulle ha ägt rum under 20min när DP befann sig vid bryggan. Innan och efter det kunde DP intyga att AB skötte sig..

Konstigt också att man lämnar festen utan att redan där och då be alla inblandade om ursäkt.
Citera
2017-08-06, 11:08
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför tror du det? Varför skulle man skämmas för att man har varit bjuden på samma fest med f.d. finansministern som sen har blivit anklagad för det ena o det andra?

Den som deltog kanske säger som DP själv: jag såg inget och hörde inget. Vilket är ju inget bevis varken om det ena eller det andra .

Dom, som var där och inte träder fram och vittnar är fega.

De tycker troligen att det är ok för kändisar att blotta sig och kränka folk runt omkring sig medan vanliga svennar naturligtvis ska följa lagen.
Citera
2017-08-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Dom, som var där och inte träder fram och vittnar är fega.

De tycker troligen att det är ok för kändisar att blotta sig och kränka folk runt omkring sig medan vanliga svennar naturligtvis ska följa lagen.

Eller sen tycker de tvärtom att AB (och DP) fick redan vad han förtjänade. De själva behöver inte smutsa ner sina händer i detta.

AB är ju förresten ingen "kändis" på det sättet som DP är. Han har ju trots allt och har även i dagsläget en hög position i samhället. Vilket han själv inte tycks ha fattat. Han är INTE en av Army of Lovers.. Trots att han beter sig som A.Bard..
Citera
2017-08-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför tror du det? Varför skulle man skämmas för att man har varit bjuden på samma fest med f.d. finansministern som sen har blivit anklagad för det ena o det andra?

Den som deltog kanske säger som DP själv: jag såg inget och hörde inget. Vilket är ju inget bevis varken om det ena eller det andra .
Ja det var ju knappast festdeltagarna som beredde sig illa och ska skämmas. Det är ett försök att rikta strålkastarna bort från huvudfrågan.
Citera
2017-08-06, 11:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det känns spontant som om han kanske även tagit någon form av Benzo.

Precis. Skulle också gissa på någon bensodiazepin i en högre dos än vad hans läkare förskrivit honom och allt utspätt med större mängder sprit.
Citera
2017-08-06, 11:20
Medlem
Juristen Johann Binninge har anmält polisbefälet som anmälde Anders Borg efter skandalfesten.
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/jurist-om-polisanmalan-mot-borg-rattsovergrepp/

Nu är det många som vill göra sig ett namn på Anders Borgs bekostnad.
Citera
2017-08-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det var ju knappast festdeltagarna som beredde sig illa och ska skämmas. Det är ett försök att rikta strålkastarna bort från huvudfrågan.

Jag kan tänka mig att Tjajkovski eventuellt har skämts inför sina andra gäster och därför ringt runt och bett om ursäkt för det obehag de och deras barn ev. utsattes för på HANS fest i HANS hem.

Jag kan också tänka mig att Tjajkovski kan ha hyst hämdbegär med tanke på att hans fina PR-jippo spolierades av ett fyllo.

Festen blev omdiskuterad - fast inte på det sättet som Tjajkovski hade önskat.

Nu känner snart "alla" till huset på Huraön, men man kommer ihåg det pga f.d. finansministerns helikopterövningar och tillmälen istället för den vackra naturen och det fina handarbetet..
Citera
2017-08-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Detta visar ju att Anders är som alla vi andra. Fått lite för mycket innanför västen och nånstans lite tjafs och utmaningar. Inget konstigt med det där dem flesta är påverkade. Har själv gjort bort mig ett antal gånger på fest och fått ångra det dagen efter. Men vem har inte gjort det??
Du har så rätt.
Orkar inte läsa igenom hela tråden, och hur han var som minister är egentligen ointressant i detta fall, även om han inte direkt tillhör någon favorit hos mig.
Det var en privat fest, inte statligt finansierad tillställning där jag anser allmänheten kan ha krav på ett visst uppförande, han representera inte landet med andra ord.

En fest som vi alla vart på och det är med jämna mellanrum någon som spårar ur, och så vad.
Det här säger mer om sällskapet än om han, vad är det för j..a individer som gottar sig på andras bekostnad och att någon blir överförfriskad, vilka ynkliga kräk.
Individer som dessa borde portas från privata tillställningar.

Det korrekta beteendet är att ta hand om det överförfriskade individen, få han i säng eller i alla fall få han på sidan om för tillnyktring och på morgonen tala om för han hur han beredde sig och om han borde be om ursäkt till någon, och sen var det bra med det., men är man ynkliga skvaller byttor så….
Citera
2017-08-06, 11:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Juristen Johann Binninge har anmält polisbefälet som anmälde Anders Borg efter skandalfesten.
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/jurist-om-polisanmalan-mot-borg-rattsovergrepp/

Vad är kopplingen mellan juristen och Borg ?

Varför intresserar sig juristen i en kukviftar-fest. Är det Borg`s jurist som önskar sätta locket på ?
Citera
2017-08-06, 11:26
Medlem
TigerKids avatar
Politiska konspirationsteorier*...
AKB är svag och omstridd. Kan det finnas "krafter" som önskar lansera AB som partiledarkandidat? Och OM det finns en sådan falang så antar jag att det lär finnas andra falanger som stöder AKB eller någon annan kandidat och därmed har intresse av att blockera AB politiskt.

Ett sådant scenario skulle kunna förklara både det faktum att händelsen har läckt och att han får så mycket stöd.

OBS, jag har inte den inblicken i Moderaterna att avgöra om teorin har bäring. Någon som har koll på läget inom partiet? Den som har koll på grupperingar och intriger skulle kunna läsa ev mönster i vilka som stöder AB och vilka som ligger lågt.

Även om han betett sig illa så lär de som läckt till media och anonymt tipsat polisen också ha brutit mot normer inom gruppen. Med tanke på att det, vad jag förstår, var en privat fest i skärgården bland folk från samma sociala kretsar (?) så skulle jag misstänka att det är lika uppseendeväckande att det läckte som att det faktiskt inträffade.

Vad tror ni? Någon som vet mer?

Att några personliga vänner stöttar ser jag inget konstigt i. Det är mänskligt och normalt att vara lojal mot en vän, stötta utåt men mellan fyra ögon säga att "nu får du ta itu med din livsstil, jag är orolig för din hälsa", typ. En vän kastar du inte under tåget. Men vad jag förstår av tråden så verkar stödet större (och kanske mer organiserat?) än så...
"

*Är något jag sett lite av (har inte hunnit läsa ikapp hela tråden dock - "bara" till 800+ inlägg ca.

Substanser (Spekulation):

Att spåra ur och skämma ut sig socialt och att sedan behöva påminnas om vad man ställt till med är väl ganska typiskt för någon med alkoholproblem.

Det sups en hel del inom politiken och AB startade sin karriär tidigt inom MUF. Det kan ha förekommit incidenter tidigare som inte kommit ut. Det kan ha spårat ur på senare år. Som aktiv politiker och minister antar jag att han hade tajt schema och behövde vara i form till jobbet de flesta morgnar. Men hans nuvarande uppdrag antar jag ger honom betydligt mer flexibla arbetstider? En sådan livsomställning kan göra att ett högriskbruk som grundats under åratal spårar ur. Semester är också en sådan riskperiod då helg-och kvälls-supande kan utvecklas till en flera veckors dimma.

En tuff period (mutanklagelserna) kan också bygga upp aggressivitet och psykisk labilitet som får sitt utlopp under ruset.

Kan vara andra substanser inblandade men inte nödvändigtvis tror jag.
Senast redigerad av TigerKid 2017-08-06 kl. 11:36.
Citera
2017-08-06, 11:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Ja nu har denna story verkligen fått sitt eget liv och alla försöker att på något sätt dra fördelar av den och visa sig som Bror Duktig. Nu fattas bara att någon anmäler Johann Binninges anmälan av polisbefälet som anmälde Anders Borg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in