2017-08-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hans namn hade ändå varit ute ganska snart och då är det väl lika bra att ta tjuren i hornen och döda alla spekulationer.

Och den PR-konsulten (Dominika?) som gav det rådet saknar fingertoppskänsla. Läser bara ur PR for Dummies första sida. Jag tror att det rådde stor panik hos familjen Borg och Peczynski. De hade supit bort hjärnan och klarade inte av att analysera situationen.
Citera
2017-08-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man undrar ju vad som hänt i det avseendet. Om man går fram till random par på en fest med mycket bjudsprit, tar mannen på kuken & dessutom kallar hans fru för "hora". Dessutom påstås detta ha upprepats med flera andra personer. Har kan han inte ha åkt på minst en snyting eller flat lusing?

Om han hade fått en snyting så hade detta givetvis också läckt ut.

Jag får inte riktigt ihop det.

Med tanke på antalet person som var där och att flera var ungdomar så måste det helt enkelt ha filmats av någon.
White Trash filmar, en vit medelklass fest filmar inte.
Citera
2017-08-06, 10:54
Medlem
rough-justices avatar
Någon har tagit upp kopplingen mellan Norrmalmspolisens stationsbefäl Kristoffer Samsing och den judiske entreprenören Tomas Tjajkovski. Bägge är homosexuella. Festinbjudan till Anders Borg torde ha gått genom sambon Dominika Peczynski som umgås i dekadenta miljöer.
Citera
2017-08-06, 10:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
White Trash filmar, en vit medelklass fest filmar inte.
Snack, en massa kids (för där fanns ju sådana) som dräller runt på en stor fest har konstant mobilen i näven, oavsett om dom är medelklass eller inte.
Citera
2017-08-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och den PR-konsulten (Dominika?) som gav det rådet saknar fingertoppskänsla. Läser bara ur PR for Dummies första sida. Jag tror att det rådde stor panik hos familjen Borg och Peczynski. De hade supit bort hjärnan och klarade inte av att analysera situationen.

Inte ens i nyktert tillstånd klarar av denna PR-geni och MENSA-medlem analysera situationen utan matar sin blivande make för vargarna..
Citera
2017-08-06, 10:58
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
På det tomtägarmötet finns det mycket att gräva..

Om ni kan få fram något om deltagarna i festen:

Jag har lagt upp en ny tråd för oss riktiga undersökande Flashbackare, där vi inte ska gotta oss i eller försvara Borgs svinerier.

Istället ska vi ta reda på vilka, som var med på festen. När vi vet det kommer alla gånger ett eller annat skamset vittne att krypa fram.

Här är tråden : "Vilka var med på Anders Borgs blottarfest i skärgården.". du hittar den bland Nya ämnen eller Kändisskvaller.
Citera
2017-08-06, 10:58
Medlem
Citat:
Snack, en massa kids (för där fanns ju sådana) som dräller runt på en stor fest har konstant mobilen i näven, oavsett om dom är medelklass eller inte.
Njae jag under om barnen var framme när detta skedde, men du kan ha rätt.
Citera
2017-08-06, 10:59
Medlem
Citat:

Inte säkert att kids skulle filma ifall de såg en farbror vifta med snorren. Särskilt kanske en farbror de känner någorlunda..

Kidsen tycker säkert att det skulle vara äckligt, men inte så att de kunde tjäna en hacka på att filma eländet.

Sen OM det ändå finns filmer då kan det hända att föräldrarna har tagit hand om dem. Eller att de sitter på dem till och ifall det blir en rättegång och det hävdas att någon viss person ljuger. Typ Tjajkovski eller någon annan lättkränkt person.
Citera
2017-08-06, 11:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Nog hade Kuk-Anders petat i sig mer än bara alkohol känner jag spontant.

Det som jag tycker är mest anmärkningsvärt dock är hur illa man skött händelsens efterdyningar trots att fru Dominika är PR-konsult.
Citera
2017-08-06, 11:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nog hade Kuk-Anders petat i sig mer än bara alkohol känner jag spontant.

Det som jag tycker är mest anmärkningsvärt dock är hur illa man skött händelsens efterdyningar trots att fru Dominika är PR-konsult.
Det känns spontant som om han kanske även tagit någon form av Benzo.
Citera
2017-08-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Om ni kan få fram något om deltagarna i festen:

Jag har lagt upp en ny tråd för oss riktiga undersökande Flashbackare, där vi inte ska gotta oss i eller försvara Borgs svinerier.

Istället ska vi ta reda på vilka, som var med på festen. När vi vet det kommer alla gånger ett eller annat skamset vittne att krypa fram.

Här är tråden : "Vilka var med på Anders Borgs blottarfest i skärgården.". du hittar den bland Nya ämnen eller Kändisskvaller.

Varför tror du det? Varför skulle man skämmas för att man har varit bjuden på samma fest med f.d. finansministern som sen har blivit anklagad för det ena o det andra?

Den som deltog kanske säger som DP själv: jag såg inget och hörde inget. Vilket är ju inget bevis varken om det ena eller det andra .
Citera
2017-08-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte heller sambanden. Det går rykten om att en exminister har blottat sitt kön på barnfamiljsfesten där även AB deltog och AB skyndar sig att be om ursäkt för sitt beteende trots att han inte har gjort det som han beskylls för. Eller har han gjort det?

Om han är oskyldig till det han beskylls för kunde han då inte ha skrivit att han visserligen var väldigt berusad på festen men aldrig i LIVET att han skulle ha blottat sitt kön. Varken på en barnfamiljsfest eller på någon annan fest överhuvudtaget. Han borde även ha sagt att orden ”hora” och ”slampa” inte hörde till hans vokabulär ens om han hade befunnit sig i koma..

Han skulle ha kunnat förklar att han tjafsade med värden om en skitsak – sängplatsen – och är uppriktigt ledsen för det samt har bett värden om ursäkt för det.

Men PR-konsulten hade väl givit goda rådet att skriva en generell ursäkt på AB:s facebook-sida och då skulle saken vara biff?

Sambanden är så enkla att vi inte ser dem. Anders Borg är en bluff som nått väldigt långt i livet. Ingen av oss vanliga medborgare lever i ett politiskt klimat där det finns en riktig offentlig debatt om politiker. Vi avfärdas som rasister, böghatare, antifeminister om vi har en åsikt om den politik vi tvingas leva med inte skulle passa oss. Att vara konservativ finns inte med på kartan längre i Sverige som ett politiskt alternativ. Alla tvångskommenderas att gå i Pride för att visa att de är frimodiga och för allt!

Det måste till en skandal och ett drev för att det ska bli en granskning av de personer som har makt i Sverige. Det är därför allt som är av intresse börjar på sociala medier, där folk som reagerar diskuterar med andra som också reagerar, och vill diskutera fritt.

Det visar sig nu att Anders och Dominika inte kan hantera sociala medier, eller se skillnad på vad som är privat och på vad som är offentligt. Det mest bestickande är att de tolkar "vänner" och stöd, i antal likes på Facebook.

Det dåliga omdöme bekräftades när Anders Borg gick till attack mot AKB. Det visade att Anders saknar insikt om sin plats på jorden, som nu den osynliga handen i marknadsekonomin ser till att han hittar.

Upp som en sol ner som en pannkaka, snipp, snapp, snut, så var sagan slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in