2017-08-06, 10:29
Medlem
Teofrastuss avatar
Den här typen av genomklappning är en kompulsiv manifestation av det omedvetna. Det finns en omedveten motvilja mot hur det medvetna livet gestaltar sig. Det omedvetna tar då kontroll över personligheten och ställer till med skandal för att rasera det medvetna livet som utgör ett hinder för personlighetens fortsatta utveckling. Det är alltså individuationens kraft som bryter igenom. Den riktning som Borg valt i livet har lett in i en återvändsgränd och dessutom skadat Sverige oerhört, genom pervers bidrags- och massinvandringspolitik.

Endast genom att det missriktade livet förstörs kan nya insikter och ny mognad hos personligheten uppnås. Det kallas för omvändelse. Det är sällan som framgångsrika personer medvetet tar det steget. Då måste det omedvetna bryta fram och skandalisera personligheten så att denne blir tvungen att byta väg. Men det händer endast personer som har förutsättningar att uppnå en högre nivå av insikt och mognad.

Teofrastus
Citera
2017-08-06, 10:30
Medlem
xcvs avatar
AB bor ju ihop med en känd judinna. Är han själv jude ? Nu när AB är känd för att vifta med pitten inför större folksamlingar så kan det också vara av ett visst allmän intresse huruvida han är omskuren eller inte. Någon som vet... har Anders förhuden kvar. Frågan har ställts tidigare i forumet och jag ställer den igen, någon måste ju ha filmat spektaklet.
Citera
2017-08-06, 10:36
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Har inte läst hela tråden, men märkligt att inga bilder/filmer kommer fram. Är det för att det är ryktesspridning? En sak är jävligt konstig. Om nu AB tagit andra män i skrevet, så kan man ju undra varför han är oskadd? Hade jag varit på fest och en karl tafsat mig i skrevet, så hade han fått en rak höger. Därför tvivlar jag på att just det är sant. Det kan bara inte stämma.

Vet vi att han är oskadd?
Citera
2017-08-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Massor och massor av oss vanliga människor har aldrig visat snoppen offentligt för andra festdeltagare. Likaså har massor och massor ALDRIG SAGT "hora" eller "slampa" till värdinnan eller någon annan festdeltagare.

Det finns massor av folk som dricker alkohol - men aldrig till den grad att de skulle ha fått en "black out".

Och allra MINST skulle man ha gjort allt ovanstående offentligt.

Så om du och AB har gjort det då betyder inte det att ni är som "alla andra".
Och dessa påståenden har du bevis för antar jag eftersom du låter så säker. Men även om vi antar att Anders skulle ha gjort dem här sakerna som du nämner så har ju killen skött sig exemplariskt som tidigare finansminister, tom erbjuden toppjobb i Finland och aldrig tidigare "tabbat"sig vad jag vet. varför ska inte han få göra bort sig åtminstone en gång i livet?
Citera
2017-08-06, 10:37
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Har inte läst hela tråden, men märkligt att inga bilder/filmer kommer fram. Är det för att det är ryktesspridning? En sak är jävligt konstig. Om nu AB tagit andra män i skrevet, så kan man ju undra varför han är oskadd? Hade jag varit på fest och en karl tafsat mig i skrevet, så hade han fått en rak höger. Därför tvivlar jag på att just det är sant. Det kan bara inte stämma.

Alla kanske inte är grottmän som vill hamna i slagsmål. En man som skriker könsord och tar människor på könen är nog inte sen att ta till nävarna.

Han har varit med i reportage om sin träning där han berättat om sina armhävningar och bänkpress. Han har kanske i sin 50-årskris tagit anabola steroider och tappat kontrollen?
Citera
2017-08-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Anders Borg har väl inte bett "hela världen" om ursäkt. Han skrev att han ber de närvarande som tagit illa vid sig om ursäkt. Det är en väldigt stor skillnad. den så kallade "PR-konsulten" tycker det är konstigt att han gör det öppet på en öppen facebooksida.

"– Det här att Anders Borg går ut på en helt öppen Facebook-sida som vem som helst kan läsa och ber alla i hela världen om ursäkt för något han inte ens vet vad det är - det var väldigt dumt, till att börja med, säger Marianne Djudic, vd på Taste PR."

Marianne Djudic verkar tyvärr inte riktigt förstått sambanden. Det började på sajten Dagens opinion där Anders Borg inte pekades ut med namn. Rubriken var "Ex-ministern blottade sitt kön på barnfamiljsfesten". Då börjar ju ryktesspridningen och många pekas ut i skvallret (bara att läsa tråden på Flashback) och då blir det ju ett tryck för den skyldige att gå ut och ta på sig ansvaret för det hela och en kvalificerad gissning är att det var därför Anders Borg publicerade ursäkten offentligt och berättade att han uppträtt illa istället för att enbart försöka ringa upp alla och be om ursäkt lite mer diskret. Annars kunde han förstås hållit inne med det och löst det privat istället. Hans namn hade ändå varit ute ganska snart och då är det väl lika bra att ta tjuren i hornen och döda alla spekulationer.

Jag förstår inte heller sambanden. Det går rykten om att en exminister har blottat sitt kön på barnfamiljsfesten där även AB deltog och AB skyndar sig att be om ursäkt för sitt beteende trots att han inte har gjort det som han beskylls för. Eller har han gjort det?

Om han är oskyldig till det han beskylls för kunde han då inte ha skrivit att han visserligen var väldigt berusad på festen men aldrig i LIVET att han skulle ha blottat sitt kön. Varken på en barnfamiljsfest eller på någon annan fest överhuvudtaget. Han borde även ha sagt att orden ”hora” och ”slampa” inte hörde till hans vokabulär ens om han hade befunnit sig i koma..

Han skulle ha kunnat förklar att han tjafsade med värden om en skitsak – sängplatsen – och är uppriktigt ledsen för det samt har bett värden om ursäkt för det.

Men PR-konsulten hade väl givit goda rådet att skriva en generell ursäkt på AB:s facebook-sida och då skulle saken vara biff?
Citera
2017-08-06, 10:44
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
AB bor ju ihop med en känd judinna. Är han själv jude ? Nu när AB är känd för att vifta med pitten inför större folksamlingar så kan det också vara av ett visst allmän intresse huruvida han är omskuren eller inte. Någon som vet... har Anders förhuden kvar. Frågan har ställts tidigare i forumet och jag ställer den igen, någon måste ju ha filmat spektaklet.

Han är inte Jude men han har tattarblod i sig från modernssida. Så det är bäst att man håller koll på silverbesticken när man bjuder Borg på fest.
Citera
2017-08-06, 10:46
Medlem
Husarö tomtägareförenings årsmöte 2017 äger rum söndagen den 6 augusti kl. 11 i Bystugan och dom har säkert mycket att skvallra om.

Källa: http://husarotomt.se/?p=299
Citera
2017-08-06, 10:48
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Ju mer högutbildad man är desto mindre är sannolikheten att ta till nävarna. Hade han gjort samma grej bland norrländska skogsarbetare hade han blivit av med huvudet. Finnasbögar i Stockholm vevar inte lika lätt. Jag blev klämd på kuken på en fest för några år sedan. Jag knuffade bort snubben och frågade vad fan han höll på med men att ta till nävarna fanns inte på kartan då det inte riktigt står i proportion till hotnivån. En person med respektabelt anseende vill inte torska på en misshandel.
Citera
2017-08-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Och dessa påståenden har du bevis för antar jag eftersom du låter så säker. Men även om vi antar att Anders skulle ha gjort dem här sakerna som du nämner så har ju killen skött sig exemplariskt som tidigare finansminister, tom erbjuden toppjobb i Finland och aldrig tidigare "tabbat"sig vad jag vet. varför ska inte han få göra bort sig åtminstone en gång i livet?

Vilken konstig kommentar. Som om det vore helt osannolikt att "alla" inte har skrikit hora och slampa eller lekt helikopter med sitt kön på en offentlig fest någon gång under sitt liv.. :-o

Det finns otaliga andra skribenter redan här som aldrig har upplevt något liknande på sina fester - trots hög ålder. Så helt vanligt är det inte. Trots att det kanske händer titt som tätt i andra kretsar?

Jag har inte heller sagt att AB inte skulle få jobba i framtiden. Jag har alltid gillat AB - även under Reinfeldts tid. Jag anser också att han är duktig på det han gör. Sen klarar han uppenbarligen inte av representationen. Den biten måste han lämna åt andra (EJ hans sambo)..

Det finns i den finska riksdagen andra som inte heller har lyckats uppföra sig korrekt i alla lägen. De har också fått lämna och komma igen senare. Vissa har inte lärt sig en läxa så de har inte fått fler chanser..

Det går inte att bete sig som en grottmänniska trots att man är duktig på att räkna.
Citera
2017-08-06, 10:49
Medlem
Snapcounts avatar
Pressen i Norge hakar på historien :

Sveriges forrige finansminister Anders Borg skal angivelig ha vist fram penisen og brukt grove skjellsord på en fest forrige helg. Det har ført til et offentlig munnhuggeri uten like.

Til Aftonbladet skal flere kilder ha sagt at han kalte kvinner for hore og ludder og at han ville sammenligne penisstørrelser.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/rykteflom-om-sveriges-tidligere-finansminister-etter-fylleslag-jeg-kjenner-meg-dypt-sveket/a/24111664/
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-06 kl. 10:53.
Citera
2017-08-06, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Man undrar ju vad som hänt i det avseendet. Om man går fram till random par på en fest med mycket bjudsprit, tar mannen på kuken & dessutom kallar hans fru för "hora". Dessutom påstås detta ha upprepats med flera andra personer. Har kan han inte ha åkt på minst en snyting eller flat lusing?

Om han hade fått en snyting så hade detta givetvis också läckt ut.

Jag får inte riktigt ihop det.

Med tanke på antalet person som var där och att flera var ungdomar så måste det helt enkelt ha filmats av någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in