2017-08-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag hävdar fortfarande att det hade varit betydligt ekonomiskt smartare för honom att stödja Hillary i valkampanjen. Nu blev han självuppoffrande USA:s 45:e president!
Kul att du har sådan koll på hans ekonomi när ingen annan har det.
2017-08-06, 10:53
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad får dig att tro att Trump talar sanning om att han gett all kontroll till sina söner?

Han låter ju inte ens sin äldsta son tala om vilka möten han varit på?
Han hade ju f.ö. inte ens några papper som kunde visa på detta!
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-press-conference-folders-business-plan-empire-blank-fake-handover-donald-jr-eric-a75234 26.html
Citat:
Donald Trump press conference: Folders 'containing his business plan' appear to be blank
The papers that Donald Trump made the centre of his first press conference in six months actually appear to have been blank. The conference also appears to have been filled with staff members who were expected to laugh and applaud throughout the event.

The President-elect claimed that the documents, which were placed next to him as he spoke, were evidence of the preparations he had made to give over control of his businesses to his sons. That move has been claimed by Mr Trump and his lawyers as a way of avoiding any conflicts of interest during his time as President, but it hs been criticised as inadequate by the Office of Government Ethics.
Fake president!
2017-08-06, 10:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kul att du har sådan koll på hans ekonomi när ingen annan har det.
Du får gärna hävda motsatsen och förklara hur du tänker.
2017-08-06, 11:10
Medlem
HelloChrists avatar
Det blir spännande att se efter renoveringen ifall läckorna fortsätter!

Clinton bytte ju ut all elektronik efter Bush Sr. jag hoppas verkligen att Trump-administrationen byter ut allt ned till minsta mutter nu!
Det oroväckande är ju att det hörs vara planerat sedan länge, men jag är säker på att Trump-administrationen har vett att kontrollera folket som gör det!

Det tragiska i samtiden är väl att det knappast går att skydda sig mot tjuvlyssning längre..

Nog för att det garanterat är akut att byta ut Obama's inrökta möbler men jag kan inte tänka mig att denna renovering enbart syftar till att rusta upp efter 8år av misskötsel.
2017-08-06, 11:34
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Det blir spännande att se efter renoveringen ifall läckorna fortsätter!

Clinton bytte ju ut all elektronik efter Bush Sr. jag hoppas verkligen att Trump-administrationen byter ut allt ned till minsta mutter nu!
Det oroväckande är ju att det hörs vara planerat sedan länge, men jag är säker på att Trump-administrationen har vett att kontrollera folket som gör det!

Det tragiska i samtiden är väl att det knappast går att skydda sig mot tjuvlyssning längre..

Nog för att det garanterat är akut att byta ut Obama's inrökta möbler men jag kan inte tänka mig att denna renovering enbart syftar till att rusta upp efter 8år av misskötsel.

Nä, han ska nog bara förgylla allt som går att förgylla. Trump gillar guldkranar och bling-bling.
Hoppas bara att han inte lägger bladguld på utsidan också och döper om hela rasket till Gyllene Palatset
2017-08-06, 12:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tarstan skrev

HAHA, demokraterna börjar inse nu, som jag skrivit tidigare:
http://www.politico.com/story/2017/0...lowback-241346
"The Russia investigation “doesn’t do anything for Democrats at all,” said California Lt. Gov. Gavin Newsom, who’s running for governor, in a recent appearance on MSNBC’s “Morning Joe.” “It’s a loser.” | Willy Sanjuan/Invision/AP"
"Fearful of alienating voters who appear more concerned about the economy and health care, Democrats campaigning in districts across the country are de-emphasizing Russia in their rhetoric — and some are warning that a persistent focus on the Russia investigation could backfire."

Som sagt, detta kan slå tillbaka. Demokraterna har allvarliga problem kan man lugnt påstå, har de svårt att rekrytera kunnigt folk eller är de elitister hela bunten tro.

Det har varit 4 special elections i ar. 4 - 0 till GOP.

I det valet som libtarderna stoppade in 30 miljoner us$ forlorade dom med betydligt storre marginal an vad som President Donald Trump vann i presidentvalet 2016, Handel - Ossoff 53 % - 47 %.

Dom har forlorat en Guvernor till GOP.

Libtardernas fundraising ar pa rekordlag niva.

Det aterstar en special election i ar om en plats i Senaten. Hur kommer det att ga dar?
2017-08-06, 12:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
PlantaGenista skrev

Ja, jag har förstått att du gillar att prata om donationerna. Återigen: vad gjorde hon? Det har du inget svar på eftersom det inte finns något som kopplar henne till beslutet.

Vad ar det for fel med det? Du ar som Mark Cuban igar:

Question for you. Why does it matter that any uranium was sold to the Russians or anyone else for that matter?

Stoppa huvudet i sanden nar det galler Haxan. Den kriminella och korrupta karringen tog emot $145,000,000.00 i samband med Uranium One affaren. Varfor inte en special counsel som utreder allt, det finns fler misstankar om pay for play nar det galler karringen.

Libtarderna kommer att gora allt for att stoppa en sadan utredning.
2017-08-06, 12:21
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva repetera det, men du är lurad av "polls". Igen. Du lär dig aldrig något, Tompa. Du inbillar dig att "media" kontrollerar saker. Som media inte gjorde sitt bästa under valkampanjen. I mellanårsvalet nästa år kommer republikanerna att utöka sina majoriteter. Inget tyder på något annat. Din analys är skräp, Tompa.

Jag är ledsen, men det här är bara dumt. "Ingenting tyder på något annat"? Tja, möjligen om du helt vägrar att beakta opinionsundersökningar. Frågan är vad det då är som du beaktar. GOP har snart fumlat bort sin möjlighet att uträtta någonting på lagstiftningsfronten trots majoritet i bägge kamrarna och en president som helt kapitulerat på veto-fronten. Han skulle skriva på ett penisfodral om det hade piskats fram av McConnell och Cornyn. Vad åtta år av opposition har dolt för väljarna är att GOP är en djupt splittrad och regeringsoduglig, vagt partliknande, amöba. Om inget uträttas före årsskiftet har lagstiftningståget i mångt och mycket gått. Tror du att detta kommer att belönas av väljarna? Knappast.
2017-08-06, 12:34
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Men herregud, Tompa...

Du vet ju ingenting om senatsvalet 2018. Låt mig berätta för dig. Det är 25 demokrater uppe för omval i senaten. Det är 8 republikaner uppe för omval. Menar du alltså att ingen av dessa 25 demokraterna kommer att förlora?

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Senate_elections,_2018

Nu har du verkligen nått botten.

Det är inte senaten som är det stora i mellanårsvalet, det är huset eftersom alla där är uppe för omval 2018.
2017-08-06, 12:38
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Det är samma dramaturgi som utspelats sig i media i över ett halvår nu. Nej, det finns ingen "konflikt", annat än att det naturligtvis finns lite olika viljor i Vita huset. Extremt konstigt vore det annars.

Det är väl ingen hemlighet att de hatar varandra, det var ju McMaster som petade Bannon från NSC:s principals conmittee det första han gjorde när han kom in.
2017-08-06, 12:41
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Ekonomin i USA har fått en rejäl kick sedan Donald Trump blev president.
Arbetslösheten sjunker och intäkterna ökar.
Det skulle förvåna mig om inte Donald Trump vinner även nästa val.

Arbetslösheten sjönk mer under de nio månader som föregick Trumps val än under de nio månader som förflutit sedan valet.
Senast redigerad av WarWarren 2017-08-06 kl. 13:04.
2017-08-06, 12:52
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
James Woods menade att Trump tar inte ut lönen för presidenter (presidential salary som är på 400.000dollar (3 235 760kr) årligen)

Och även Trump har avgått från alla sin post på hans företagen och gett all kontroll till hans söner medans han är presidenten.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-finance-idUSKBN14V21I

Men han är ju fortfarande ägare, för faan! Det är ju det som är grund för allt vad intressekonflikter heter. Tror du han glömmer vad han tjänar pengar på för att Jr och Eric blivit bulvaner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in