Är inte alls insatt i detta och finner ingen njutning i att slåss men går väldigt mycket på fotboll och tycker det är trevligt.
Min uppfattning är att framför allt Stockholmslagen har stora problem med pojkar i ålder 16-23 som får adrenalinkickar av att stå bakom stängsel och polis och skrika "horungar" åt folk för det ger dem en sorts känsla av makt och bekräftelse. Och när det kommer till kritan är man inte alls lika intresserad av att komma till handling såvida man inte är i numerärt överläge eller kan gömma sig i en större grupp.
Det jag tycker är anmärkningsvärt med det hela är att de "riktiga" grabbarna som faktiskt vill slåss låter dessa småpojkar springa runt i lagets färger(och under dess firmas flagg) och bete sig hur som helst? Finns det ingen sorts värdighet i hur man representerar sitt lags färger, eller är det bara den som är mest mongo som får respekt?
Jag har inget emot människor som vill mötas upp och slåss på ett industriområde, tror snarare det är bra att de får utlopp för sin vilja att slåss där snarare än på krogen och andra publika ställen där oskyldiga drabbas. Men enligt mig så är de inte dessa personer som är fotbollens största problem, utan alla små fanboys som tillåts bete sig hur fan som helst på matcherna. Alla här känner säkerligen igen pojkarna som klär sig som någon ur Green Street Hooligans och vevar med fingret åt varje domslut oavsett om det var korrekt eller inte.
Förstår verkligen inte vad det är som driver dessa människor? Förstår man inte att man bara gör bort sig?
Min uppfattning är att framför allt Stockholmslagen har stora problem med pojkar i ålder 16-23 som får adrenalinkickar av att stå bakom stängsel och polis och skrika "horungar" åt folk för det ger dem en sorts känsla av makt och bekräftelse. Och när det kommer till kritan är man inte alls lika intresserad av att komma till handling såvida man inte är i numerärt överläge eller kan gömma sig i en större grupp.
Det jag tycker är anmärkningsvärt med det hela är att de "riktiga" grabbarna som faktiskt vill slåss låter dessa småpojkar springa runt i lagets färger(och under dess firmas flagg) och bete sig hur som helst? Finns det ingen sorts värdighet i hur man representerar sitt lags färger, eller är det bara den som är mest mongo som får respekt?
Jag har inget emot människor som vill mötas upp och slåss på ett industriområde, tror snarare det är bra att de får utlopp för sin vilja att slåss där snarare än på krogen och andra publika ställen där oskyldiga drabbas. Men enligt mig så är de inte dessa personer som är fotbollens största problem, utan alla små fanboys som tillåts bete sig hur fan som helst på matcherna. Alla här känner säkerligen igen pojkarna som klär sig som någon ur Green Street Hooligans och vevar med fingret åt varje domslut oavsett om det var korrekt eller inte.
Förstår verkligen inte vad det är som driver dessa människor? Förstår man inte att man bara gör bort sig?