2017-08-03, 11:09
  #33445
Medlem
Är inte alls insatt i detta och finner ingen njutning i att slåss men går väldigt mycket på fotboll och tycker det är trevligt.

Min uppfattning är att framför allt Stockholmslagen har stora problem med pojkar i ålder 16-23 som får adrenalinkickar av att stå bakom stängsel och polis och skrika "horungar" åt folk för det ger dem en sorts känsla av makt och bekräftelse. Och när det kommer till kritan är man inte alls lika intresserad av att komma till handling såvida man inte är i numerärt överläge eller kan gömma sig i en större grupp.

Det jag tycker är anmärkningsvärt med det hela är att de "riktiga" grabbarna som faktiskt vill slåss låter dessa småpojkar springa runt i lagets färger(och under dess firmas flagg) och bete sig hur som helst? Finns det ingen sorts värdighet i hur man representerar sitt lags färger, eller är det bara den som är mest mongo som får respekt?

Jag har inget emot människor som vill mötas upp och slåss på ett industriområde, tror snarare det är bra att de får utlopp för sin vilja att slåss där snarare än på krogen och andra publika ställen där oskyldiga drabbas. Men enligt mig så är de inte dessa personer som är fotbollens största problem, utan alla små fanboys som tillåts bete sig hur fan som helst på matcherna. Alla här känner säkerligen igen pojkarna som klär sig som någon ur Green Street Hooligans och vevar med fingret åt varje domslut oavsett om det var korrekt eller inte.

Förstår verkligen inte vad det är som driver dessa människor? Förstår man inte att man bara gör bort sig?
Citera
2017-08-03, 11:46
  #33446
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarren92
Bajens propagandasida? hahaha så du påstår att grindifs "historia" stämmer eller?
Jag baserar mina inlägg på vad som hände min polare på matchen. Han fick en rejäl smäll trots att han är så långt ifrån allt vad fotbollssupporter heter. Han har aldrig några attribut eller färger på sig och han vet förmodligen inte ens vad en firma är.
Att det har hänt något och att det har drabbat oskyldiga är utom diskussion. Omfånget vet jag inget om.
Citera
2017-08-03, 15:02
  #33447
Medlem
Problemet är att det inte går att dra iväg med 70 man till Eskilstuna och sen dra i handbromsen.
Nu har jag ingen aning om vad som hände eller inte hände, men ingen kan väl på allvar tro att Bajen åker ner för att sopa julgranar? Däremot har det hänt fler än en gång tidigare att en liga ska överraska en annan, där ultras och/eller granar får ta smällen om de är de enda närvarande.

På samma sätt djurgårn var på Medis, det blir följderna av att man inte lyfter på luren och kör uppstyrt.
Citera
2017-08-05, 07:50
  #33448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Problemet är att det inte går att dra iväg med 70 man till Eskilstuna och sen dra i handbromsen.
Nu har jag ingen aning om vad som hände eller inte hände, men ingen kan väl på allvar tro att Bajen åker ner för att sopa julgranar? Däremot har det hänt fler än en gång tidigare att en liga ska överraska en annan, där ultras och/eller granar får ta smällen om de är de enda närvarande.

På samma sätt djurgårn var på Medis, det blir följderna av att man inte lyfter på luren och kör uppstyrt.

Varför kan ingen på allvar tro det? Horungarna är ju kända för att defenda genom att åka runt i bilar och hoppa på ensamma julgranar.

Låter rätt mycket hittebarn att bete dig lika fittigt i Eskilstuna så, ja. Helt logiskt.
Citera
2017-08-05, 12:16
  #33449
Medlem
Kan ju förstå att man inte styr upp. Ingen av firmorna är ju stabila direkt. när körde kgb uppstyrt i större skala och segrade. jag har aldrig hört om det.
Citera
2017-08-05, 22:27
  #33450
Medlem
Glöm aldrig att Bajen tar med tyskar och gaisare i sina 25-25 fighter, haha.. Sthlms skräpliga nr1.
Citera
2017-08-05, 23:00
  #33451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmatiska
Glöm aldrig att Bajen tar med tyskar och gaisare i sina 25-25 fighter, haha.. Sthlms skräpliga nr1.

Bajen har iaf en liga som gör nåt, till skillnad från dif som inte ens vågar svara i telefonen längre....
Citera
2017-08-05, 23:04
  #33452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Bajen har iaf en liga som gör nåt, till skillnad från dif som inte ens vågar svara i telefonen längre....

Sant!
Citera
2017-08-06, 00:41
  #33453
Medlem
STHLMisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Bajen har iaf en liga som gör nåt, till skillnad från dif som inte ens vågar svara i telefonen längre....

Och vad exakt gör ni? Och visst,du har helt rätt.. DIF svarar inte längre för dom är livrädda för er tuffa zigenarliga!
F.ö. har du ens varit i Hackney? Det är tufft och dynamiskt där va? Du passar nog in där iofs, där det är tufft att råna och hoppa på folk bakifrån med en stor mon bakom sig. Jag gissar personligen att du skulle inte klara en helg där själv, men så tuff som du är så är det nog inga problem. Du är ju hardcore!
Citera
2017-08-06, 00:47
  #33454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
Och vad exakt gör ni? Och visst,du har helt rätt.. DIF svarar inte längre för dom är livrädda för er tuffa zigenarliga!
F.ö. har du ens varit i Hackney? Det är tufft och dynamiskt där va? Du passar nog in där iofs, där det är tufft att råna och hoppa på folk bakifrån med en stor mon bakom sig. Jag gissar personligen att du skulle inte klara en helg där själv, men så tuff som du är så är det nog inga problem. Du är ju hardcore!

Har bott där! Det står torsk på menyn för dif mot bajen då skiter man hellre i att äta, enda problemet för dif är att man blir smalare för varje dag som går...
Citera
2017-08-06, 00:56
  #33455
Medlem
STHLMisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Har bott där! Det står torsk på menyn för dif mot bajen då skiter man hellre i att äta, enda problemet för dif är att man blir smalare för varje dag som går...

Haha! Självklart har du det, exakt var bodde du då? En weekend då eller? En gata tack!
För er som inte vet var Hackney ligger så är det i nordöstra London.. I Sverige så det motsvarigheten till Rissne,tensta,rinkeby osv.. dvs SLÖDDER
Torsk på menyn? Vi får väl se, hoppas du klarar av efterrätten.
Citera
2017-08-06, 04:08
  #33456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
Och vad exakt gör ni? Och visst,du har helt rätt.. DIF svarar inte längre för dom är livrädda för er tuffa zigenarliga!
F.ö. har du ens varit i Hackney? Det är tufft och dynamiskt där va? Du passar nog in där iofs, där det är tufft att råna och hoppa på folk bakifrån med en stor mon bakom sig. Jag gissar personligen att du skulle inte klara en helg där själv, men så tuff som du är så är det nog inga problem. Du är ju hardcore!
WoW du är så ball med ditt internetkrigande! alla ser upp till dig verkligen. Om det är nåt som lilldif är bra på så är det att vara störst på nätet! det är ju alltid nåt när man är minst i stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in