2017-08-05, 19:17
Medlem
Honan6s avatar
Någon som är duktig på musik kanske kan tonsätta nedan text?

DET FINNS INGA BEVIS

Intro liknande musiken i Hajen

Kvinnlig släpande röst:
Det är mord, det är mord. Ok?

Dramatiskt sound, tempot växlar upp
Du ska bara vara tyst, vara tyst. Ok?

Tempoväxling nedåt/ lugnare
Det finns inga bevis, inga bevis. Ok?

Jag var hemma, hemma. Ok?

Du ska bara säga, säga det var nån annan. Ok

Manlig röst
Du arg på mig, du arg på mig

Stråkar tillkommer, uppväxling i tempot och Refräng med barnkör
Mamma, mamma….. Pappa simmar med lungorna
Mamma, mamma….. När kommer pappaaa

Kvinnlig röst

Du har sjabblat till det, du har sjabblat till det
Rejält, ska jag säga…. Rejält, ska jag säga

Manlig röst
Jag förstår inte svenska, förstår inte svenska
Du är en fitta, en fitta

Stråkar tillkommer, uppväxling i tempot och Refräng med barnkör
Mamma, mamma… Du har tagit familjen
Mamma, mamma… Du har tagit familjen

Kvinnlig röst

Du finns i mitt hjärta för alltid, du finns i mitt hjärta för alltid
Du är en idiot, en idiot

Manlig röst
Du är en fitta, en fitta
Jag ska skära dina pattar, dina pattaaar

Kvinnlig röst
Det finns inga bevis, det finns inga bevis...

Stråkar tillkommer, uppväxling i tempot och avslutande Refräng med blandad kör med musik som tonar ut
Mamma, mamma….. När kommer pappaaa
Mamma, mamma… Jag längtar efter morfaaar
Vi vill ha våra pengar, våra pengaaar
Citera
2017-08-05, 19:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tidigare i tråden? Vad var detaljerna kring detta då?

I media och från Leif GW's mun om jag minns rätt. Jag har inte möjlighet att kolla kust nu.

I korthet innebar uppgifterna att det funnits minst två till personer där och att det pågått aktiviteter "framåt småtimmarna", tror jag var Leif GW's ordval.

Citera
2017-08-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I media och från Leif GW's mun om jag minns rätt. Jag har inte möjlighet att kolla kust nu.

I korthet innebar uppgifterna att det funnits minst två till personer där och att det pågått aktiviteter "framåt småtimmarna", tror jag var Leif GW's ordval.

Fast GW har ju inte haft någon vidare insyn, han trodde ju att hennes bil INTE var vid Granliden. Från bblat:

Detaljen som kvinnan ännu inte kunnat ge någon rimlig förklaring till är att när räddningstjänsten kom till en ensligt belägna sommarstugan sedan kvinnan larmat om att hon hittat sin make livlös i vattnet – så fanns inga bilar vid sommarstugan.
Kvinnan hade sagt att hon, maken och barnen åkte ut till sommarstugan för att umgås. Inga andra personer ska ha varit där. Men hur kunde det då komma sig att ingen bil fanns vid stugan?
Kvinnan har inte kunnat ge en rimlig förklaring. Leif GW Persson anser att han vet svaret:
– Det är andra personer som stått för skjutsen och som hjälpt till att hantera mannens kropp. Brottet har inte inletts i vattnet vid bryggan utan troligen har han försatts ur stridbart skick på annan plats, sannolikt genom insulin eftersom han har stickmärken i armen. Sedan körs han till platsen och kastas i vattnet, förklarade Leif GW Persson i "Veckans Brott" på tisdagskvällen.
Citera
2017-08-05, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:

Såg det i tråden när jag kollade (veckans brott, säsong 13) men framkommer inte avsnitt, att han ska ha fått nåt special for you-tips om trafik till stugan den natten.

Btw, GW hade tipsat Västeråspolisen c:a ett år innan aktuell Fu inleds, att han tyckte de borde tänka om och granska närmre, att det var ett märklig plats att drunkna på på det sättet.
De delade inte hans uppfattning. Förutom gonggong signalerna från IF, anhöriga osv osv osv. vill säga.

Undrar vad de tycker nu då om Möllerska fritidsaktiviteterna på Granliden?
Citera
2017-08-05, 20:24
Medlem
Grandiosos avatar
Norsk press har haft artiklar om Möller och morden men utanför Norden verkar intresset
vara lika med noll om jag inte missat nåt nu.

Arbogakvinnen» funnet skyldig i drap og drapsforsøk
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/krim/arbogakvinnen-funnet-skyldig-i-drap-og-drapsforsoek/a/24084049/

Och på måndag kommer domen alltså.

Finns säkert de som hoppas på nåt annat än livstid för vederbörandes del och nu får
anledning att bli lite besvikna. Däribland en viss Dominika kanske vars fyllbult till sambo
utmärkte sig förra helgen ute i skärgården som bekant. Ansåg väl att det var dåligt drag
i festen, ja, rena jäkla pesten. Så därför drog han fram snoppen vilket nu inte alla festdeltagare tyckte var toppen. Väl ändå att inte detta hände med våran Borg på något av Stockholms
mera välbesökta torg.
Ack, ja, vilket svineri det kan vara bland även det s.k. fina folket. Spola kröken borde nog
vissa göra som inte kan hantera den.

Johanna har väl tillåtelse att ha tv där hon sitter nu?
I så fall kanske den här filmen i natt är något för henne:
Lizzie Borden Took An Ax
https://www.youtube.com/watch?v=yJBO66pNNf4

Citat:
Lizzie Borden, född Lizzie Andrew Borden den 19 juli 1860 i Fall River, Massachusetts, död 1 juni 1927 i samma stad, var en amerikansk kvinna som blev världskänd då hennes far och styvmor brutalt mördades den 4 augusti 1892 i Fall River, Massachusetts.

Händelsen har kallats[av vem?] historiens märkligaste fall och gett upphov till åtskilliga spekulationer genom årens lopp. Historieskrivarna har dömt Lizzie för de båda morden, och tveklöst pekar det mesta mot att hon hade med saken att göra.

(Känns det igen...? )
Under förhören ändrade hon åtskilliga gånger uppgiften om var hon befunnit sig vid tiden då morden begicks. Hon hade också svårt att ge konkreta svar på de lättaste frågorna.

Arvet gjorde Lizzie och hennes syster Emma till förmögna kvinnor.

Till skillnad från vad som blir fallet med Johanna Möller så gick Lizzie Borden och blev frikänd
faktiskt.

"Lizzie Borden took an axe,
Gave her mother forty whacks;
When she saw what she had done
She gave her father forty-one!"

På TV3 vid halv två i natt sänds filmen om Lizzie Borden med duktiga Christina Ricci i
huvudrollen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lizzie_Borden

Ps. Augusti verkar vara en månad då man gärna mördar sina anhöriga...
4 augusti i fallet ovan.

För de som vill se filmen men inte orkar vara uppe i natt så finns den här:
https://www.youtube.com/watch?v=P6ztctZz2DM
Senast redigerad av Grandioso 2017-08-05 kl. 20:55.
Citera
2017-08-05, 20:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fast GW har ju inte haft någon vidare insyn, han trodde ju att hennes bil INTE var vid Granliden. Från bblat:

Detaljen som kvinnan ännu inte kunnat ge någon rimlig förklaring till är att när räddningstjänsten kom till en ensligt belägna sommarstugan sedan kvinnan larmat om att hon hittat sin make livlös i vattnet – så fanns inga bilar vid sommarstugan.
Kvinnan hade sagt att hon, maken och barnen åkte ut till sommarstugan för att umgås. Inga andra personer ska ha varit där. Men hur kunde det då komma sig att ingen bil fanns vid stugan?
Kvinnan har inte kunnat ge en rimlig förklaring. Leif GW Persson anser att han vet svaret:
– Det är andra personer som stått för skjutsen och som hjälpt till att hantera mannens kropp. Brottet har inte inletts i vattnet vid bryggan utan troligen har han försatts ur stridbart skick på annan plats, sannolikt genom insulin eftersom han har stickmärken i armen. Sedan körs han till platsen och kastas i vattnet, förklarade Leif GW Persson i "Veckans Brott" på tisdagskvällen.

Uppgiften om bilen har vi i efterhand fått en förklaring till. Den hade "gömts"/placerats, av JM eller medhjälpare, inkörd bakom hönshuset, på ett sätt så att ingen av räddningspersonalen eller polisen kunde se den när dom kom till Granliden. Därav spreds missuppfattningen att det inte fanns någon bil där. Det var en felaktig tolkning av en korrekt observation. Ingen bil kunde ses.

Hur ovanlig den parkeringen var borde AB eller Anki kunna berätta.

Det är ändå riktigt att uppgifterna om vad som hände på natten bör beaktas med viss skepsis, tills vi vet mer. Som Devili skriver så tror jag att det var i ett avsnitt i veckans brott som Leif GW presenterade uppgifterna om "minst två personer till" och "aktivitet på natten". Kolla gärna hela avsnittet (om det finns kvar). Han kan vara lite otydlig ibland Leif GW, ofta inte utan orsak, men han fabulerar sällan eller aldrig. Möjligen kan han vara felinformerad, men han sprider inte skvaller.

Citera
2017-08-05, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Uppgiften om bilen har vi i efterhand fått en förklaring till. Den hade "gömts"/placerats, av JM eller medhjälpare, inkörd bakom hönshuset, på ett sätt så att ingen av räddningspersonalen eller polisen kunde se den när dom kom till Granliden. Därav spreds missuppfattningen att det inte fanns någon bil där. Det var en felaktig tolkning av en korrekt observation. Ingen bil kunde ses.

Det är ändå riktigt att uppgifterna om vad som hände på natten bör beaktas med viss skepsis, tills vi vet mer. Som Devili skriver så tror jag att det var i ett avsnitt i veckans brott som Leif GW presenterade uppgifterna om "minst två personer till" och "aktivitet på natten". Kolla gärna hela avsnittet (om det finns kvar). Han kan vara lite otydlig ibland Leif GW, ofta inte utan orsak, men han fabulerar sällan eller aldrig. Möjligen kan han vara felinformerad, men han sprider inte skvaller.
Där håller jag med dig (om nu han sagt det i veckans brott vill säga), han fladdrar nog inte med såna uppgifter. Jag gillar buttra GW, han har givetvis väldig erfarenhet, men han rör med sakfakta stundom och får backa på påståenden/teorier.
Citera
2017-08-05, 21:21
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Alltid nyktra Leffe GW - kan man lita på...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16067395.ab
Citera
2017-08-05, 22:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ursäkta ännu en sned djupledsboll men är det känt om polishundarna sniffade på bilen där och då?

Och det där hönshuset, är det redskap i det? Eller står det "orört" som hönshus?
Citera
2017-08-05, 22:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ursäkta ännu en sned djupledsboll men är det känt om polishundarna sniffade på bilen där och då?

Och det där hönshuset, är det redskap i det? Eller står det "orört" som hönshus?

FB var visst nere lite? Inte bara jag som inte kom in.
Citera
2017-08-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Var det inte det programmet som han flera gånger betonade att han inte ville förstöra en pågående polisutredning. Han säger kanske bara ett spår och nämner inga andra.
Citera
2017-08-05, 22:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

"Men enligt Leif GW Persson måste Jan Guillou ha missuppfattat."

Det ser ut som om man kan lita på Leif GW, om man läser hela artikeln du länkar till.
Däremot kan man inte lita på Jan Guillou. Han gör uttalanden om Leif GW utgående från en artikel i Aftonbladet som innehåller felaktiga uppgifter.
Han borde veta bättre, Jan, men å andra sidan har han väl alltid uppskattat att få uppmärksamhet i media? Om nu det är ett försvar?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-08-05 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in