2017-08-05, 13:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ta och kolla hur länge han låg i vattnet... räkna baklänges från det så är det troligtvis lättare att eliminera
Vad har det med saken att göra?
Citera
2017-08-05, 13:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Jag tänkte också på det. Men dom verkade så hemmastadda, fällde upp parasoll och rodde båt osv. Synd som sagt att jag inte kunde ta nån bild. Hade lämnat telefonen i land, väntade mig en ganska hetsig segling.

Det är lite instabilt väder...

Kan det inte vara folk som har AM:s uppdrag / godkännande att titta till stället så att inte något far onödigt illa? Kan ju vara lite vem som helst. Granne, svåger, nästkusin, gammal kompis och dennes barn? Måste ju AM kunna avtala med polisen -- om de tycker att de litar på henne vill säga.

Det är ju troligare att de får tillstånd än JM:s barn om man säger så.

Kan ju vara familjen till herr Blomster elelr AG:s pappa också, även om jag kan tycka att det är lite för nära.

Eller så är det någon krimare / "god man" (med sin familj) som fått i uppdrag att se till stället under avspärrningen. Med vissa förhållningsorder men inte andra.
Citera
2017-08-05, 13:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan ju vara tekniker och folk med spårhundar. Det är ju en mystifik plats som har stor betydelse i händelsedramat. Kanske man finner nya ledtrådar? Bara man inte finner spår efter flera lik - det vore ohyggligt hemskt. På något sätt känns det som att det nästan skulle kunna vara möjligt när det gäller Killer & Drama Queen Johanna.
Men det tros ju vara Dalmatiner?
Citera
2017-08-05, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan det inte vara folk som har AM:s uppdrag / godkännande att titta till stället så att inte något far onödigt illa? Kan ju vara lite vem som helst. Granne, svåger, nästkusin, gammal kompis och dennes barn? Måste ju AM kunna avtala med polisen -- om de tycker att de litar på henne vill säga.
Avspärrningarna kan kvarstå gällande fastigheter och att resten har släppt.
Citera
2017-08-05, 13:35
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är lite instabilt väder...

Det är ju troligare att de får tillstånd än JM:s barn om man säger så.

Kan ju vara familjen till herr Blomster elelr AG:s pappa också, även om jag kan tycka att det är lite för nära.

Eller så är det någon krimare / "god man" (med sin familj) som fått i uppdrag att se till stället under avspärrningen. Med vissa förhållningsorder men inte andra.

Självklart kan det vara vem som helst. Det var därför jag undrade om någon i familjen hade hundar.
Citera
2017-08-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Om jag inte minns helt fel togs det upp i rättegången. AM ville ha tillgång till huset (för sanering bl a) men fick nej på det. Så det kan vara att bara själva huset fortfarande är avspärrat.
Citera
2017-08-05, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Om jag inte minns helt fel togs det upp i rättegången. AM ville ha tillgång till huset (för sanering bl a) men fick nej på det. Så det kan vara att bara själva huset fortfarande är avspärrat.
Hade det i åtanke.
Citera
2017-08-05, 13:42
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?

Det har väl med allt att göra???? Sms, tidpunkter av färd ... allt
Citera
2017-08-05, 13:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Men det tros ju vara Dalmatiner?

Enligt Svenska Kennel klubben så tillhör Dalmatiner gruppen Spår- och sökhundar.
Citera
2017-08-05, 13:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja du menar boningshus med eller utan närmaste kringområden eller ngt sånt. Beroende på vad som anses lämpligt.

Tomten ned till sjön är ju dock sannolikt fortfarande AM:s och båten hennes (?). Så antingen har de hennes / polisens / tillsynsmans godkännande eller så inkräktar de.

Kan vara mäklare/spekulant.
Citera
2017-08-05, 13:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Det har väl med allt att göra???? Sms, tidpunkter av färd ... allt
Uppskattat dödsfall inledningsvis relaterat till dödstecken, likstelhet osv är minst 8 timmar av rättsläkare på plats. Han anländer efter räddningstjänst och polis.
Kroppstemperatur (som ger mer korrekt vägledning) är inte tagen.
Vet du när han hamnade i vattnet däremot lär du veta mer än nån annan.
Citat:
Ta och kolla hur länge han låg i vattnet... räkna baklänges (..)
Citera
2017-08-05, 13:48
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Enligt Svenska Kennel klubben så tillhör Dalmatiner gruppen Spår- och sökhundar.

Åh fan. Då kanske det är nåt på gång. Spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in