2017-08-05, 05:01
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump är inte särskilt ideologisk sett till höger vänster skala. Trump är nationalist i huvudsak.
Tydligen sa han i en intervju med Wall Street Journal i april i år att han var både nationalist och globalist.http://www.slate.com/blogs/the_slatest/2017/04/28/donald_trump_now_says_he_s_a_nationalist_and_a_glo balist.html

Vad gäller hans partitillhörighet så har han tidigare varit både demokrat och republikan. I augusti 2001 ska han visst ha registrerat sig som demokrat. http://www.thesmokinggun.com/documents/celebrity/trump-a-republican-for-now-908431
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-05 kl. 05:14.
2017-08-05, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Den svårtolkade meningen var luddig, jag har ändrat den.

Vad gäller politiker i USA så är det komplicerat tycker jag. Som du skrev tidigare så bor det 300 miljoner människor där, med olika ursprung etc. Sen är det också det att delstaterna skiljer sig åt vad gäller lagstiftning. T.e.x så läste jag häromdagen nått om att i Texas så är alla beväpnade. Jag gissar på att vapenlagstiftningen skiljer sig om man jämför med New York. Så politikerna som är utsedda av sin respektive delstat har olika sätt att se på saker och ting i mångt och mycket.

Då har du övertolkat det du läste. Alla är inte beväpnade i Texas. Jag kan inte se relevansen till Obamacare.
2017-08-05, 05:20
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Då har du övertolkat det du läste. Alla är inte beväpnade i Texas. Jag kan inte se relevansen till Obamacare.
Det var ett exempel. Huruvida alla är beväpnade i Texas vet jag inte då jag inte har varit där. Men jag uppfattade det är mer ett uttryck, med en skämtsam underton. Som att säga att göteborgare är på ett sätt, medan stockholmare är på ett annat sätt.

Vad gäller vapenlagarna i USA så skiljer de sig åt, och Texas kan jag tänka mig är en delstat som har något av de mest liberala vapenlagarna. Trump nämnde även rätten att bära vapen under talet i West Virginia. "We support the Constitution… We cherish and defend the Second Amendment". https://heavy.com/news/2017/08/donald-trump-west-virginia-rally-photos-pictures-crowd-size-supporters-how-many/
2017-08-05, 05:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
1. Om du kreddar Trump för börsen och nationalekonomiska indikatorer måste du rimligen kredda Obama för en mångt mycket längre och ihållande ekonomisk uppgång. Det är i så fall ett mynt med två sidor.

2. Jag förstår din förvirring. Den Trumpbro jag replikerade på tycktes påstå att Trumps agerande (jag vet att det är ett oxymoron) på något sätt hade givit upphov till dagens ekonomiska läge. Jag ifrågasatte det påståendet. Han, och såvitt jag kan förstå dig, även du, har bevisbördan för ett sådant påstående. Som jag skrivit i tråden tidigare är det omöjligt för en president i en maktdelad federal demokrati att påverka ekonomin annat än på lång sikt.

Så, ja, Trumps eventuella policies har haft noll inverkan på nutidens amerikanska ekonomi. Om det sker en skattereform eller en ny utnämning till the Fed, eller om Trump lyckas med någon typ av stimulerande budgetproposition så visst, då kan vi snacka.

Milton Friedman har skrivit omfattande om faran med att jämställa börsen med ekonomin.

Det stora problemet med USAs ekonomi just nu är labor productivity. Om Trump lyckas med en skattereform som underlättar investeringar i små och mellanstora företag så kommer jag kredda honom.
Stackars dig som tror att du hittar svaren i alla dina böcker. Det brukar vara så när man är utan egentliga livserfarenheter. Trolig orsak till börsuppgången: Man antar att Trump kommer att genomföra skattereformer i framtiden samtidigt som en massa regleringar tas bort.
2017-08-05, 07:49
Medlem
HelloChrists avatar
McSwampMaster

National Security Advisor H.R. McMaster is thwarting President Donald Trump’s foreign policy prescriptions, two former senior NSC officials told The Daily Caller News Foundation.

Everything the president wants to do, McMaster opposes,” a former senior official said in a wide-ranging interview. “[President] Trump wants to get us out of Afghanistan — McMaster wants to go in. Trump wants to get us out of Syria — McMaster wants to go in. Trump wants to deal with the China issue — McMaster doesn’t. Trump wants to deal with the Islam issue — McMaster doesn’t. You know, across the board, we want to get rid of the Iran deal — McMaster doesn’t. It is incredible to watch it happening right in front of your face. Absolutely stunning.”

http://www.trunews.com/article/fmr-nsc-officials-mcmaster-is-thwarting-trump-foreign-policy
2017-08-05, 08:08
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Bra att Trump har semester nu så han kan planera hur man ska slå tillbaka mot en statskupp. Allt tajmar perfekt som vanligt, utlandsbesök rallys osv.
2017-08-05, 09:48
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Bra att Trump har semester nu så han kan planera hur man ska slå tillbaka mot en statskupp. Allt tajmar perfekt som vanligt, utlandsbesök rallys osv.

Vad menar du med "statskupp"?
Att Trump möter ett ökat motstånd från allt fler republikaner i den folkvalda kongressen?
Det kallas demokrati. Den delade makten är en avgörande del i konstitutionen.
Men du vill tydligen att USA ska förvandlas till en bananrepublik styrd enbart av familjen Trump.
2017-08-05, 09:51
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump är inte särskilt ideologisk sett till höger vänster skala. Trump är nationalist i huvudsak.

Säg kapitalist så är du närmare sanningen.
Han tänker bara på egen vinning, inget annat.
2017-08-05, 10:15
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Att Trump möter ett ökat motstånd från allt fler republikaner i den folkvalda kongressen?
Men du vill tydligen att USA ska förvandlas till en bananrepublik styrd enbart av familjen Trump.
Tja... Vad lärjungarna vill råder det inga tivivel om. Lite ironiskt dock, med det här offerkoftegnället om "kupper"?
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Bästa vore om Trump fick makt över militären och tog makten via en militärkupp!

Och verkar som FAUX försöker etablera narrativet redan... Jag ska inte säga att det är en bra historia att luta sig mot men det tycks vara något som blir allt troligare ju mer tiden går, så det är väl lika bra att sekten vänjer sig vid det?
http://www.foxnews.com/politics/2017/08/04/would-even-care-if-was-guilty.html
Citat:
Would you even care if he was guilty?
The stock market is up, unemployment is down and the economy seems to be picking up some steam. The streets are mostly safe, the nation is mostly secure and the world is mostly at peace.

So does it matter to you whether or not the president is a crook? The answer for a lot of Americans may be no.

With the revelation that a grand jury is looking at evidence against members of President Trump’s 2016 campaign team, we move closer still to the possibility that someone could be in very big trouble.
2017-08-05, 10:20
Medlem
HelloChrists avatar
James Woods ✔ @RealJamesWoods
I've never witnessed such hatred for a man who is willing to work for free to make his beloved country a better place. It is pathological.

Gårdagens weekly adress var en av de bästa hitills!
https://www.youtube.com/watch?v=5ju-Qxg7dMY
2017-08-05, 10:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Säg kapitalist så är du närmare sanningen.
Han tänker bara på egen vinning, inget annat.
Märkligt att han valde att bli president då. Det hade varit bättre rent kapitalistiskt att satsa sina pengar på Hillary. Det har ju visat sig vara så tidigare för ett antal donatorer. Några dollar till Clinton Foundation, några nya hotell i MÖ. Kanske ett eller flera i Peking och Moskva också utan att få problem med CIA. För att inte tala om andra lukrativa federala kontrakt som han nu som president inte kan få.
2017-08-05, 10:50
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Det pågår ju en "soft coup" (mjuk kupp) fattas bara ett fejkat åtal och dom. När blev korruption demokratiskt? Folkets röst är demokrati.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in