2017-08-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad är det här med Clinton och uran? Vad hände där egentligen?

2009 påbörjade ryska Rosatom ett köp av kanadensiska Uranium One, som kontrollerar drygt 20% av USAs uranproduktionskapacitet. På grund av detta behövde affären godkännas av USAs regering, vilket gjordes efter granskning i Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) där bland annat utrikesdepartementet ingår. Det finns inga bevis för att Clinton skulle haft åsikter om ärendet.
Senast redigerad av PlantaGenista 2017-08-04 kl. 23:55.
2017-08-04, 23:54
Medlem
bernad_laws avatar
Fortfarande handlar tråden om AMERIKANSK INRIKESPOLITIK. SD och Frankrike är OT, och varningar har utdelats.

Dags att skärpa sig. /Mod
2017-08-04, 23:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det var inget kontroversiellt ärende och godkändes av nio regeringsorgan plus fristående regulatorer.

Nej precis.., "det finns ju inget där, allt är kosher"...

Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad är det här med Clinton och uran? Vad hände där egentligen?

Den sista skriften om det hela (17 juli i år) :

Flashback: That Time Clinton Surrendered American Uranium Mines To Russia

Man hänvisar även till en NY. Times story ifrån 2016 (NY.Times är ju ej Trump vänliga) :

Beyond mines in Kazakhstan that are among the most lucrative in the world, the sale gave the Russians control of one-fifth of all uranium production capacity in the United States. Since uranium is considered a strategic asset, with implications for national security, the deal had to be approved by a committee composed of representatives from a number of United States government agencies. Among the agencies that eventually signed off was the State Department, then headed by Mr. Clinton’s wife, Hillary Rodham Clinton.

https://townhall.com/tipsheet/mattvespa/2017/07/12/flashback-that-time-clinton-surrendered-american-uranium-mines-to-russia-n2353586

Men det finns ju inget där.., ännu mindre Ryska advokater eller att Fru Clinton skulle ha tjänat en hacka..
2017-08-05, 00:10
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oj, intressanta teorier du har verkligen. Kan du förklara hur Obamas budget har styrt rörelserna på börserna? Kan du förklara hur överhuvudtaget någons budget styr dem. Fascinerande då jag i min enfald trott något annat.

1. Om du kreddar Trump för börsen och nationalekonomiska indikatorer måste du rimligen kredda Obama för en mångt mycket längre och ihållande ekonomisk uppgång. Det är i så fall ett mynt med två sidor.

2. Jag förstår din förvirring. Den Trumpbro jag replikerade på tycktes påstå att Trumps agerande (jag vet att det är ett oxymoron) på något sätt hade givit upphov till dagens ekonomiska läge. Jag ifrågasatte det påståendet. Han, och såvitt jag kan förstå dig, även du, har bevisbördan för ett sådant påstående. Som jag skrivit i tråden tidigare är det omöjligt för en president i en maktdelad federal demokrati att påverka ekonomin annat än på lång sikt.

Så, ja, Trumps eventuella policies har haft noll inverkan på nutidens amerikanska ekonomi. Om det sker en skattereform eller en ny utnämning till the Fed, eller om Trump lyckas med någon typ av stimulerande budgetproposition så visst, då kan vi snacka.

Milton Friedman har skrivit omfattande om faran med att jämställa börsen med ekonomin.

Det stora problemet med USAs ekonomi just nu är labor productivity. Om Trump lyckas med en skattereform som underlättar investeringar i små och mellanstora företag så kommer jag kredda honom.
2017-08-05, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Kommer själv ihåg valkvällen när vår Gbg-baserade statsvetarnestor Sören Holmberg stod utanför Pennsylvania avenue i D.C och fick svara på denna fråga i aktuellt 2 timmar innan vallokalerna stängde...

Sören sa ordagrant att man skall akta sig för denna siffra pga. att den bygger enbart på telefonintervjuer via landline (fast telefoni) och försökte förklara att typish 120 miljoner vita voters helt övergett både traditionell telefoni och traditionell media...
Och du tror, på fullaste allvar, inte att det är ännu fler negrer och latinos (demokratröster) i som har övergett både traditionell telefoni och traditionell media?
Senast redigerad av frapper 2017-08-05 kl. 00:21.
2017-08-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
För det är en lögn, och det har förklarats tusen gånger.

Återigen då: Ryska Rosatom köpte 51% av det Kanadensiska Uranium One, och för att köpet skulle kunna godkännas krävdes att bland annat Clinton skrev på det hela. Uraniumet får dock inte exporteras ut från USA, så hela historien är helt absurd.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Man hänvisar även till en NY. Times story ifrån 2016 (NY.Times är ju ej Trump vänliga) :

Beyond mines in Kazakhstan that are among the most lucrative in the world, the sale gave the Russians control of one-fifth of all uranium production capacity in the United States. Since uranium is considered a strategic asset, with implications for national security, the deal had to be approved by a committee composed of representatives from a number of United States government agencies. Among the agencies that eventually signed off was the State Department, then headed by Mr. Clinton’s wife, Hillary Rodham Clinton.

https://townhall.com/tipsheet/mattvespa/2017/07/12/flashback-that-time-clinton-surrendered-american-uranium-mines-to-russia-n2353586

Men det finns ju inget där.., ännu mindre Ryska advokater eller att Fru Clinton skulle ha tjänat en hacka..

Snapcount, vad är det du tror har hänt med egna ord?

Att du citerar någon text är inget att läsa, vad är det som har hänt enligt dig?
2017-08-05, 00:20
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
En god amerikansk senator vänder om ifrån ondskan (demorkaterna) till ljuset (GOP). Således fortsätter Trumps eviga segertåg. Detta är gott. Jag förstår inte hur någon kan sympatisera med demokraterna. Kan någon vilsen själ förklara hur ni kan stödja de smutsiga demokraterna?

Jag föreslår att du förflyttar till natande av hegrer till valfritt gruppboende i din avflyttningsbygd.

Vi andra nöjer oss med att konstatera att den polarisering som sliter sönder USA och som påhejas av Trump har skördat ett perifert offer i WVA.

Jag uppmanar för övrigt alla att läsa Cf. U.S. Const. 14A § 3 (det fjortonde tillägget, tredje stycket). Trumps knasläger pratar nu om alltmer om revolt om Muellers utredning leder till åtal av Trump-klanen. Kolla "judge" Jeanine på Fox i morse.
2017-08-05, 00:23
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag föreslår att du förflyttar till natande av hegrer till valfritt gruppboende i din avflyttningsbygd.

Vi andra nöjer oss med att konstatera att den polarisering som sliter sönder USA och som påhejas av Trump har skördat ett perifert offer i WVA.

Jag uppmanar för övrigt alla att läsa Cf. U.S. Const. 14A § 3 (det fjortonde tillägget, tredje stycket). Trumps knasläger pratar nu om alltmer om revolt om Muellers utredning leder till åtal av Trump-klanen. Kolla "judge" Jeanine på Fox i morse.
Men ni som gillar demokraterna gör det ju bara för att ni vill att USA ska bli en urvattnad socialdemokrati som Sverige. Om man verkligen gillar USA så måste man ju vara republikan, eller hur?
2017-08-05, 00:30
Avslutad
Republicans Are So Unpopular, They Control More Politically Than They Ever Have in American History

Trump har gett rejält med skjuts åt den moderna republikanska framgångssagan!!! MAGA

Några fakta:

The GOP controls more governorships than it ever has in history

48% of Americans now live in a state where Republicans have complete control. 17% in states with total Dem control.

Combine the above with the fact that the GOP, on a national level, controls more in Washington than it has since the Great Depression

http://ijr.com/the-declaration/2017/08/939483-republicans-unpopular-control-politically-ever-american-history/?utm_source=twitter&utm_medium=social

Är libtardsen utraderade totalt från den politiska kartan 2018 tro?
2017-08-05, 00:30
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Det finns en bra artikel i senaste Mother Jones om hur Trump och hans troll ljuger snabbare än vad faktagranskare hinner avslöja. Det är numera upphöjt till allmän lag hos knashögern att upprepa varje lögn ofta och emfatiskt, bli totalt avslöjade, och gå vidare till nästa månlandnings-konspiration.

Jeff Flake (R-AZ), som jag verkligen inte gillar, är en av få tillsynes faktadrivna republikaner. Han har just skrivit en bok som kan bli hans fall i vilken han går till storms mot hjärndöda Hillary-anklagelser. Hoppas han omvänder nån på den kanten.
2017-08-05, 00:31
Medlem
Citat:
1. Om du kreddar Trump för börsen och nationalekonomiska indikatorer måste du rimligen kredda Obama för en mångt mycket längre och ihållande ekonomisk uppgång. Det är i så fall ett mynt med två sidor.

Milton Friedman har skrivit omfattande om faran med att jämställa börsen med ekonomin.

Så hur ska du ha det? Obama har följt de råd han fått experter och han har inte ägnat sig åt några större åthävor ekonomiskt sett. Experter ger i allmänhet rådet att börsen är viktig. De har fått lära sig potemkin-ekonomi på högskolan d.v.s att i en bra ekonomi så går börsen bra, alltså ser vi till att börsen går bra.

Citat:
Det stora problemet med USAs ekonomi just nu är labor productivity. Om Trump lyckas med en skattereform som underlättar investeringar i små och mellanstora företag så kommer jag kredda honom.

Vi får se hur den striden går. Trumps motpart är republikanerna.
2017-08-05, 00:36
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Republicans Are So Unpopular, They Control More Politically Than They Ever Have in American History

Trump har gett rejält med skjuts åt den moderna republikanska framgångssagan!!! MAGA

Några fakta:

The GOP controls more governorships than it ever has in history

48% of Americans now live in a state where Republicans have complete control. 17% in states with total Dem control.

Combine the above with the fact that the GOP, on a national level, controls more in Washington than it has since the Great Depression

http://ijr.com/the-declaration/2017/08/939483-republicans-unpopular-control-politically-ever-american-history/?utm_source=twitter&utm_medium=social

Är libtardsen utraderade totalt från den politiska kartan 2018 tro?
Verkligen. Dessutom är börsen högre än aldrig förr. Egentligen helt absurdt att media väljer att förtiga denna framgångssaga. Fake news indeed!

Snart är USA en enpartistat. Förhoppningsvis

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in