Citat:
Ursprungligen postat av
frank-costello
Du menar att han bara var emot obamacare på Twitter för att verka som han var emot det, fast han i själva verket var för det? Han representerar Arizona har jag för mig, eller är där ifrån i vilket fall. På hans Twitter så hade han länkar till tidningsartiklar och hemsidor från Arizona där lokala människor ville upphäva obamacare.
Det finns väl ingen som menar annorlunda. Inte vad jag har sett i varje fall. Sen ska vi inte nödvändigtvis göra McCain till en unik person. Det finns gott om republikaner som mer än gärna hjälper Obama och det demokratiska partiet.
Man kan se vad McCain gjorde som en tjänst till sin kollega Dean Heller (republikan) också. När det var Hellers tur att rösta så passade han, McCain röstade nej och sedan röstade Heller ja. Det vill säga McCain tog på sig det hela. Hade McCain röstat ja hade Heller röstat nej.
Det är skillnad på att kampanja och att rösta. Att kampanja mot Obamacare är en sak, att rösta emot det är en annan.
Sedan är det dessutom så att Obamacare-reformen hörde ihop med kommande skattereform. Genom att ha kvar Obamacare så hoppas republikanerna kunna skjuta skattesänkningar i sank. Bristande skattereform gör det dessutom svårare att få igenom en infrastruktursatsning vilket de är motståndare till.