2017-08-05, 00:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Känner du både PU och KM och vet deras personligheter?

Missbrukartypen skiljer sig väl från den mer vanliga killen så att säga eller drar du ett likhetstecken mellan dessa två?
Citera
2017-08-05, 00:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Allra viktigast är nog att det heller inte stoppar upp det dr Pudelfrilla!

Du får gärna delge oss dina teorier om BB, det stoppar inte upp något... Vad väntar du på? skriv ner det du tror på, låt oss få veta, sitt inte bara och gnäll..
Citera
2017-08-05, 00:15
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag vet inte men om du går tillbaka på tråden för ca tre veckor sedan kan vara mer eller mindre då var det I alla fall för några av oss tre fyra dagar som var väldigt intensiva med mycket arbete.
Jag och ugglan arbetade parallellt under en dag med att jämföra i från olika källor information utan att avslöja mina källor och detsamma gällde för ugglan.
Jag vet att lubbe och pudel frillan också jobbade hårt med att få fram information.

Under dessa timmar och dagar var det mycket telefonsamtal till vänner och bekanta !! Genom att jag kände Helena mycket väl så har jag också givetvis vänner som kände Helena väl och folk som var utanför den närmsta vänkretsen.

Så får jag mycket PM här ifrån Helenas vänner! Och hur jag vet det kanske du tänker? För de berättar saker som bara vi vet.

Efter många timmar över tre dagar så hade jag också fått bekräftat ifrån " en för mig och några av våra vänner en hundraprocentigt säker källa att Klas M var pilot

Men som diskuterats förut detta är ju en anonym sida och jag kan inte röja mina källor!
Som nära vän till Helena så kanske du kam bena ut det ingen velat röra vid gällande de droger som hittades hemma hos familjen Andersson? Vem av familjemedlemmarna var kopplade till dem eller ägaren av dem? Det har släppts hela tiden av någon anledning trots att droger/brukare i samband med ett försvinnande och troligtvis mord, borde vara intressant. Tar tillfället i akt när du säger att ni stod varandra väldigt nära att fråga.....
Citera
2017-08-05, 00:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ursprungligen postat av cleolin
Tack för svar Återvändsgränd.
Känner ändå att jag har tappat bort en del som jag har läst om det har stått i tråden, vilket det kanske ha gjort och jag klarar inte att leta just nu. Skyller på att jag är sjuk (vilket är sant).
Det jag undrar är:
1. Du var på Stadt?
2. Vad gjorde du i så fall emellan Stadt och taxiresan?
3. När ungefär tog ni taxin?
4. Var PK hemma när du kom till hans lägenhet?

Ursäkta tjatet men det är mest för din egen skull och för tydlighetens.

Om du/ni först åkte taxi, du sedan var hos PK och hans tjej och därefter i UK och SB:s lägenhet (vilkas initialer inte säger mig ett dugg, jag är en utböling) - så har jag svårt att se att du skulle ha hunnit att ha något med bortforslandet av Helena att göra.

Till sist för att vara petig: Vilka var de övriga två i UK och SB:s lägenhet?

Edit: Med övriga två menar jag de två du inte nämner, ni var väl 6 pers väl?

Inlägget är 11649 på sidan 971 från i år. Läs gärna några sidor före och någon sida efter. Nu minns PU ganska exakt vad han gjorde från ca 03:00. Under 2012 - under holmgången mellan honom och PK samt i alla frågor han fick av diverse användare - mindes han i stort sett ingenting.

Ja jag kan bara konstatera att det inte går att veta vart man har PU. Han är skum, inget snack om den saken, men nu har vi KM/"pilot" som jag tror är ensam GM. Jag tror inte att PU är inblandad i HA's försvinnande, men du får givetvis tro vad du vill och alla andra likaså.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 00:49.
Citera
2017-08-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Missbrukartypen skiljer sig väl från den mer vanliga killen så att säga eller drar du ett likhetstecken mellan dessa två?
Nej jag drar inga likhetstecken. Jag frågar dig hur du kan veta att den enas minnesluckor är sanna och den andres minnesluckor är lögn?
Citera
2017-08-05, 00:22
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Du får gärna delge oss dina teorier om BB, det stoppar inte upp något... Vad väntar du på? skriv ner det du tror på, låt oss få veta, sitt inte bara och gnäll..
Du får väl vara mer nogrann i dina efterforskningar innan du sprutar eld, jag har delgivit det och ett upprepande nu är ganska oviktigt i sammanhanget. Jag är inte här för medhåll och behöver därmed inte tugga in min åsikt. Det räcker att säga det en gång. Är öppen för fler teorier då inget är spikat. Tråkigt det där med gnällandet, hemskt när man upplever människor så. Hoppas du står ut lite till!
Citera
2017-08-05, 00:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Som nära vän till Helena så kanske du kam bena ut det ingen velat röra vid gällande de droger som hittades hemma hos familjen Andersson? Vem av familjemedlemmarna var kopplade till dem eller ägaren av dem? Det har släppts hela tiden av någon anledning trots att droger/brukare i samband med ett försvinnande och troligtvis mord, borde vara intressant. Tar tillfället i akt när du säger att ni stod varandra väldigt nära att fråga.....

Förväntar du dig att Freija21 - eller någon annan - ska svara på det? Ett uteblivet svar på denna integritetskränkande fråga innebär INTE att någon eller några inte skulle veta.
Citera
2017-08-05, 00:23
Medlem
Citat:

Det enda jag tänker säga om det är att jag vet med säkerhet att systrarna Andersson inte var missbrukare av droger!!!
Citera
2017-08-05, 00:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja jag kan bara konstatera att det inte går att veta vart man har PU. Han är skum, inget snack om den saken, men nu har vi KM/"pilot" som jag tror är ensam GM. Jag tror inte att PU är inblandad i HA's försvinnande, men du får givetvis tro vad du vill, liksom alla andra för tro vad dom vill.

Jag svarade med inlägg från tidigare i tråden som klart visar att PU 2017 minns "exakt" vad han gjorde i alla fall från cirka 03:00 som ett svar på ditt resonemang om att man inte kunde begära att PU skulle minnas något mellan just 02:00 och 04:00. 2012 mindes han ingenting, så något måste ju ha hänt med PU:s minne under de senaste fem åren. Det vara bara det.
Citera
2017-08-05, 00:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du får väl vara mer nogrann i dina efterforskningar innan du sprutar eld, jag har delgivit det och ett upprepande nu är ganska oviktigt i sammanhanget. Jag är inte här för medhåll och behöver därmed inte tugga in min åsikt. Det räcker att säga det en gång. Är öppen för fler teorier då inget är spikat. Tråkigt det där med gnällandet, hemskt när man upplever människor så. Hoppas du står ut lite till!

Min fetning: Fast det är ju precis det du gör: Du tuggar om och om igen emot att KM kan vara "pilotmannen". En gång har ju inte räckt.
Citera
2017-08-05, 00:31
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Förväntar du dig att Freija21 - eller någon annan - ska svara på det? Ett uteblivet svar på denna integritetskränkande fråga innebär INTE att någon eller några inte skulle veta.
Jag är tacksam att Freija21 bemödade sig och tycker inte frågan är orimlig, uppgifterna finns. Kan man spekulera i div ganska privata saker gällande privatliv hos människor som KANSKE har med försvinnandet att göra så måste man väl kunna ifråga resten av offrets omgivning med.
Senast redigerad av Rudge 2017-08-05 kl. 00:36.
Citera
2017-08-05, 00:33
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Min fetning: Fast det är ju precis det du gör: Du tuggar om och om igen emot att KM kan vara "pilotmannen". En gång har ju inte räckt.
Det handlar ej om behov av medhåll utan jag vill be andra tänka en extra gång på vad de vet och vad de tror sig veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in