Grundproblemet är att pollsen tappat helt i betydelse, men är ändå det som styr våra partiers agendor. Både i vårt land och i staterna.
Självrekryterande paneler blir skevt också. För mycket bias. Personligen tror jag man måste använda sig av djupintervjuer.
I USA så har dem tappat sin trovärdighet. Här i Europa så är det fortfarande lite glöd i mätningarna. Men i framtiden släcks det också då företagen visar siffror efter pengarna.
Conservative Website Publicly Turns On President Trump
As the Trump presidency continues to sink, even conservative outlets are starting to jump ship.
The Drudge Report is the latest conservative website to turn on President Donald Trump.
The news aggregation website posted a Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Friday which shows that only 39% of Americans approve of the president's performance.
And it hasn't gone unnoticed:
Citat:
Ursprungligen postat av DRUDGE
RASMUSSEN: TRUMP DOWN TO 38% Lower than Obama received during his entire presidency...
Matt Drudge, the founder of The Drudge Report, backed Trump during the campaign, but said he has grown impatient the more the president has failed to deliver on his promises.
Drudge has even gone so far as to throw shade at the president on Twitter, recently showcasing the front page of a Daily News article from 1990 with a headline that reads "Trump in a Slump."
Drudge accompanied the photo with the caption: "Life is a circle."
Demokraterna har tjatat på Trump att han ska släppa sina skattedeklerationer.
Här har egentligen Trump inget att dölja (som jag ser det), även om han så skulle ha skattetrixat så att fru Clinton skulle skämmas (knappast troligt). Tror även att det finns "en och annan" i bägge partier som skruvar på sig om sina deklarationer..
Orsaken är, Trump skäms inte för sin förmögenhet, att han har gjort pengar. Han behöver bara säga : "alla gör det, så även jag, och därför är mitt skatteförslag bättre och enklare, så att vi får slut på oärligheten..
Inte som Mitt Romney...
Annars en sak som slog mig med Trump och ev. Rysslandskopplingar.., hur i tusan fick fru Clinton sålt igenom uran-dealen med Ryssland ?
Det är ju faktiskt fråga om 20 % utav USA`s kapacitet..
Samma sak som Blernald_Lag, Zergrursh, mek0nomen eller vad han heter och övriga liberaler har förtroende för Deep State. De bryr sä int!
Jag tänker ej peka på några enskilda skribenter, men endel borde rannsaka sig själva.
Trump junior träffar en rysk advokat : Skandal och man vässer giljotinen för ett förräderi utav historiska proportioner i modern tid..
Fru Clinton säljer ut 20 % utav egna energioberoendet utav uran till f-n själv, dvs Putin.. : Nej, här finns inget att se eller tänka på..(och nej, ser ej Putin på personligen som f-n själv)
Tjaa.., det påminner om det Grekiska ordspråket : En sten faller på ett krus.., kruset går sönder. Ett krus faller på en sten.., kruset går sönder. Alltid ve kruset..
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-04 kl. 23:43.
Här har egentligen Trump inget att dölja (som jag ser det), även om han så skulle ha skattetrixat så att fru Clinton skulle skämmas (knappast troligt). Tror även att det finns "en och annan" i bägge partier som skruvar på sig om sina deklarationer..
Orsaken är, Trump skäms inte för sin förmögenhet, att han har gjort pengar. Han behöver bara säga : "alla gör det, så även jag, och därför är mitt skatteförslag bättre och enklare, så att vi får slut på oärligheten..
Inte som Mitt Romney...
Annars en sak som slog mig med Trump och ev. Rysslandskopplingar.., hur i tusan fick fru Clinton sålt igenom uran-dealen med Ryssland ?
Det är ju faktiskt fråga om 20 % utav USA`s kapacitet..
Jag bara inte förstår det.., helt ärligt.
Det sista är till er Trump-bashers..
Vad är det här med Clinton och uran? Vad hände där egentligen?
McCain har alltid setts som en korrupt skitstövel. Samma orsak varför han förlorade emot Obama 2008.
Att han röstade för att ObamaCare ska vara kvar är att ObamCare är en ekonomisk motor i USA. Att göra vinst på sjuk befolkning är som att stoppa en 1 kr i en tuggummiautomat och tuggummin sprutar ut, så länge kronan sitter kvar.
Jag vet inte om jag håller med dig där. Det har väl mer med att göra ifall sjukvården ska vara privat eller offentlig i USA, om jag förstått det rätt.
Clinton was one of nine cabinet members and department heads that sit on the CFIUS, and the secretary of the treasury is its chairperson. [...] Then-Assistant Secretary of State Jose Fernandez, whose job it was to represent the State Dept. on CFIUS, said Clinton herself “never intervened” in committee matters.
Clinton was secretary of state at the time, but she didn’t have the power to approve or reject the deal. The State Department was only one of nine federal agencies that signed off on the deal, and only Obama had the power to veto it.
For a statement that contains only an element of truth, our rating is Mostly False.
För det är en lögn, och det har förklarats tusen gånger.
Återigen då: Ryska Rosatom köpte 51% av det Kanadensiska Uranium One, och för att köpet skulle kunna godkännas krävdes att bland annat Clinton skrev på det hela. Uraniumet får dock inte exporteras ut från USA, så hela historien är helt absurd.
En god amerikansk senator vänder om ifrån ondskan (demorkaterna) till ljuset (GOP). Således fortsätter Trumps eviga segertåg. Detta är gott. Jag förstår inte hur någon kan sympatisera med demokraterna. Kan någon vilsen själ förklara hur ni kan stödja de smutsiga demokraterna?