Anders Borg betedde sig som skit och en skribent på AB anser att häxjakten måste fortsätta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...a-far-han-stod
Jag gillar inte Borg. Men jag förstår inte kritiken hon framför. Anders egna vänner väljer att förlåta honom, hur är det ett problem för dig, Frida Söderlund? Väljer inte folk själva vilka de vill förlåta och inte?
Anders Borg bör dömas i domstol om det är så att han begått brott. Varför anser du att man ska bli socialt utfryst för att man betett sig illa?
Det är ett av många exempel på hur den här "godhetsrörelsen" tacklar problem i samhället. Man vill att folk som använder fula ord ska få sparken, bort, aldrig förlåtas. Ett annat exempel var Tenstas uttåg från studion.
Min kränkthet KRÄVER oerhörda konsekvenser. Det är fjantigt att alla ska känna sig som offer idag. Det är vuxna människor vi talar om, som inte kan ta att folk beter sig illa emellanåt. Blir man sedan inte också kränkt så ska man skämmas.
Det är inte Frida som ska känna sig kränkt över detta. Det är de som blev sexuellt ofredade och kallade för fula tillmälen. Men idag ska alla grupper som upplever att de diskrimineras i samhället gå ihop som en och känna sig diskriminerade tillsammans.