2017-08-04, 13:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Dränkning torde sedan massor av år vara ett av de vanligaste sätten att göra sig av med en kull oönskade kattungar. Så vad svamlar du om? Sedan om finnen dränktes som en kattunge eller inte kan alla här spekulera i hur mycket som helst. Bara gärningspersonen/personerna har svaret.
Jag svamlar om att det är ett retarderat, förlegat sätt som klassas som djurplågeri idag år 2017. Varav jag nu ser dig mer pantad än ett förlegat uttryck.
Läs spoilern jävligt noga.
Citat:
Tydlig nog?
Förutom detta kommer givetvis spekulationerna fortsätta i ett debattforum oavsett vad mördare och medhjälpare vet.
Din reaktion inspirerar mig att leta potentiella medhjälpare, så tack för det.
Senast redigerad av develi 2017-08-04 kl. 13:22.
Citera
2017-08-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag svamlar om att det är ett retarderat, förlegat sätt som klassas som djurplågeri idag år 2017. Varav jag nu ser dig mer pantad än ett förlegat uttryck.
Läs spoilern jävligt noga.

Tydlig nog?
Förutom detta kommer det givetvis spekulationerna fortsätta i ett debattforum oavsett vad mördare och medhjälpare vet.
Din reaktion inspirerar mig att leta potentiella medhjälpare, så tack för det.

Visst är det djurplågeri - vem har sagt något annat? Folk gör massor av olagliga saker, t ex mördar sina ex och sina föräldrar trots att det är strängeligen förbjudet i lag.
Du borde vara mer försiktig med språket, du behärskar det inte tillräckligt bra för att försöka uttrycka dig som du gör. Nedsättande uttryck om en meningsmotståndare har t ex aldrig imponerat på intelligent folk.
Citera
2017-08-04, 13:26
Medlem
Lonnrots avatar
tillägg om MR

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Bra tankar! Ett par kommentarer.

Mord klaras ofta upp
Uppklarandefrekvensen för mord är hög. Den eller dom som ger sig in på att under dom omständigheter som omger JM "hjälpa till med" mord är, minst, klent begåvade eller effektivt manipulerade. Då ligger JJ, JB och DB illa till, mest för att dom manipulerats. Det vore intressant att veta när JJ kom till insikten om hur manipulativ och gränsöverskridande (läs "knäpp i huvudet") JM var. Jag har för mig att JJ gett uttryck för att det skurit sig mellan honom och JM redan då han jobbade på boendet i Arboga i slutet av 2015.

Många inblandade
Många inblandade ökar risken/chansen att någon pratar bredvid munnen. Samtidigt ser vi det växande fenomenet med personer som inte sett något eller hört något trots att dom uppenbarligen varit på plats. Jag hoppas att det exakta förloppet om vad som hände när Aki dog kan komma fram, antingen genom tekniska bevis eller genom att dom som varit med berättar. Helst båda. Kanske kan någon avancerad teknik ge ett bättre besked om vem blodet under Akis naglar kom från?
MR kunde ha varit en sådan person som hållit tyst. Det var han inte. Ett positivt och mänskligt drag IMO, hos en som också visat sig kunna utföra brutala mord och mordförsök.

Dimridåer
JMs dimridåer finns ju ofta. Ibland tänker jag att det är en följd av mytomanin. Ibland tror jag att hon vill vilseleda. Genom att skapa tio "sanningar" så tror hon kanske att den riktiga och för JM skadliga sanningen, försvinner i mängden? En del av hennes historier är sådana att jag nästan beundrar hennes kreativa förmåga. Tre torskar på en mack i Kungsör! I samverkan med en hallik som är inlåst! OMG! Hon vet hur hon ska få församlingens uppmärksamhet!

1. Även vid sidan av gängse "manipulerbara" så uppkommer ibland möjligheten att hitta ngn som redan lurat sig själv eller blivit av med pengar på ngt annat sätt och hamnat i skuld. Jag föreställer mig att sådana kan betala av sin skuld genom att begå mord.

2. Att somliga tiger och andra talar är till viss del en synvilla eftersom de som talar inte sällan måste göra det inofficiellt, medan de tiger officiellt. I andra fall (MR) är riktningen s.a.s. den omvända -- MR började tala officiellt för att han inte hade talat (om det) vare sig inofficiellt eller officiellt; han hade gått ut med en historia officiellt och var tvungen att ändra den officiellt.

MR "tjänade" n-vis på att komma ut, det var för hans bästa i snäv bemärkelse, men här sammanföll det också med att han kan gå vidare genom fängelsetiden med rent på kontoret, och hypotetiskt börja om när han väl frisläpps. Det är kanske inte alltid alla tjänar i dubbel bemärkelse på att "berätta" och det är inte alltid så lätt att avgöra hur det slår. Men i detta fall skulle jag tro att de skyldiga gör bäst i att sitta av den tid som ankommer dem i finkan.

Så att inte någon talar betyder bara att vi inte vet om det (än), vilket är säkrast för den som talar.
Vad gäller de vuxna barnen så får man förstå att lojaliteten sinsemellan kan vara stark.

3. Jag tror en hygglig del av JM:s dumhet och en del "gränsöverskridande" (i den tokamoraliska bemärkelsen) manövrer måste ses på med viss skepsis. Det har funnits ett behov att bli kryssad, vinna tid, skapa falska spår och resa rimligt tvivel och leda tankarna fel och dessutom underskatta de sinnesförmågor hon ändå besuttit. Hon appellerar vidare i alla sammanhang till att hon behöver hjälp för att hon råkat så illa ut, och kan inte du hugga i min make misshandlar mig och min pappa är dement och dricker etc. Allt efter situation. Finns en sådan dimension.

Och sen förstås, oj vad dum jag är som blev blåst av den och den på 100k. Dumma lilla mej.

Så det är mycket tokerier som står och puttrar på spisen.

Ibland lyckas det kanske, ibland inte.

Man får försöka se genom röken till det som betyder något.

Titta åt det håll röken kommer ifrån. Titta åt det håll den inte blåser.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-04 kl. 13:54. Anledning: tillägg om MR
Citera
2017-08-04, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst är det djurplågeri - vem har sagt något annat? Folk gör massor av olagliga saker, t ex mördar sina ex och sina föräldrar trots att det är strängeligen förbjudet i lag.
Du borde vara mer försiktig med språket, du behärskar det inte tillräckligt bra för att försöka uttrycka dig som du gör. Nedsättande uttryck om en meningsmotståndare har t ex aldrig imponerat på intelligent folk.
Ja, visst. Vad gör inte folk på en tråkig söndag? Gäsp.
En kriminell handling slätar över en annan, lägg det i generella termer, normalisera "folk gör så mycket dumt" och det legaliseras.
Mitt språk till dig gällande djurplågeri är två ord: Håll käften.

... Det är dags för dig att gå ON TOPIC.

Så vad anser du vore relevant gärningsföropp gällande Aki? Är hon ensam eller har hon medhjälpare?
Vad tror du om de barn som anhålls?
Citera
2017-08-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, visst. Vad gör inte folk på en tråkig söndag? Gäsp.
En kriminell handling slätar över en annan, lägg det i generella termer, normalisera "folk gör så mycket dumt" och det legaliseras.
Mitt språk till dig gällande djurplågeri är två ord: Håll käften.

... Det är dags för dig att gå ON TOPIC.

Så vad anser du vore relevant gärningsföropp gällande Aki? Är hon ensam eller har hon medhjälpare?
Vad tror du om de barn som anhålls?

1. Det var du som gick OT när du började tjafsa om dränkning av katter.
2. Jag vet lika lite om omständigheterna kring Akis frånfälle som någon annan här. Som jag skrev: bara gärningspersonen/personerna har facit.
3. Gäspa inte käken ur led. Gå ut i stället och få lite frisk luft, det ska jag göra nu. Ha en bra dag.
Citera
2017-08-04, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
1. Det var du som gick OT när du började tjafsa om dränkning av katter.
2. Jag vet lika lite om omständigheterna kring Akis frånfälle som någon annan här. Som jag skrev: bara gärningspersonen/personerna har facit.
3. Gäspa inte käken ur led. Gå ut i stället och få lite frisk luft, det ska jag göra nu. Ha en bra dag.
1. Minnet är svagt, du la dig i ett svar jag skrev till en annan.
2. Ok
3. Hej då.
Citera
2017-08-04, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Först en fråga där "låter" används sen ett påstående där jag skall ge min "tolkning". Det är åk som har bevisbördan att konstatera att ett mord begåtts. Än så länge har dom inte ens ett händelseförlopp och jag anser INTE att rättsväsendet på så här lätta komromisser kan döma någon för anstiftan. Ingen rättssäkerhet alls i samhället om man kan gå till väga på detta vis och för att ha den åsikten handlar det inte om person för mig, JM i detta fall utan ingen människa överhuvudtaget skall dömas då "utom rimlig tvivel" innefattar höga beviskrav och dessa når man inte upp till. Tycker du anstiftan skall vara så här lätt överlag juridiskt?
Anser du att Aki drunknat, att det är ett olycksfall?
Citera
2017-08-04, 14:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Än så länge har åk inte kommit längre i sin bevisning än t att ett olyksfall är det rimligaste alternativet.
Ok. Och sakkunnig rättsläkare Druid i frågan anses irrelevant?
På bas av vad är den givna följdfrågan om jakande svar.
Citera
2017-08-04, 14:16
Medlem
Lonnrots avatar
Korr

Citat:
Först en fråga där "låter" används sen ett påstående där jag skall ge min "tolkning". Det är åk som har bevisbördan att konstatera att ett mord begåtts. Än så länge har dom inte ens ett händelseförlopp och jag anser INTE att rättsväsendet på så här lätta komromisser kan döma någon för anstiftan. Ingen rättssäkerhet alls i samhället om man kan gå till väga på detta vis och för att ha den åsikten handlar det inte om person för mig, JM i detta fall utan ingen människa överhuvudtaget skall dömas då "utom rimlig tvivel" innefattar höga beviskrav och dessa når man inte upp till. Tycker du anstiftan skall vara så här lätt överlag juridiskt?

Hur tänker du om AP:s anhöriga som framfört sina misstankar till polisen dagen efter hans död men som verkar ha viftats bort av polisen? Där finns en frågeställning kring hantering av drunknade då det är känt "sedan hedenhös" att det vanligen är svårt att skilja drunknade från kvävda eller badkarsdränkta som sedan kastats i sjön. Var var de anhörigas rättssäkerhet då? En finne på midjedjupt vatten utan minsta spår av kroppsskada eller sjukdom eller droger utan bara en ansenlig halt alkohol i blodet.

Hur kan det komma sig att polisen inte gjorde en fullskalig brottsplatsundersökning från början?

Med den historiken mellan AP och JM som polisen måste haft tillgång till? Kan det inte ha varit så att polisen gick på ena partens version där när de borde ha handlat efter objektiva kriterier?

Är det inte så att JM:s systematiska svartmålning av AP förledde polisen att tro på förövarens version av händelsen i stället för att på ett korrrekt sätt skapa sig en egen, objektiv uppfattning? Och hennes bevisade bedrägeri gentemot försäkringsbolaget -- hur kunde polisen egentligen undgå att ta in alla omständigheter och öppna en FU? Hur kunde AP begravas som drunknad av egen olycka, där och då? Är det rättssäkert?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-04 kl. 14:21. Anledning: Korr
Citera
2017-08-04, 14:20
Medlem
Citat:
Så bra då är vi ense gällande rättssäkerheten och sen får du även medhåll i att jag påtalar brister i tråd rättegång och fup, det är med den vinklingen jag gått in i tråden för jag tycker att det finns brister och juridiskt fulspel lite här och lite där. Tyvärr misstolkas det, inte nödvändigtvis av dig men i stort sett drar alla därför slutsatsen att jag äääälskar JM och är hennes högra hand tillika trådens största killergroupie som bara väntar på att få fria. Det är sånt jag inte bryr mig i, det står var och en fritt att tycka så om 6nysningar, provocerar lite tillbaka ist då på skoj . Jag ser överlag fallet inte person i de flesta inlägg och så kommer jag fortsätta därav avstår jag att bidra t händelseförlopp gällande aki jag anser att det man har inte skall fälla någon. Det räcker inte med att man varit på plats när en person dör inte heller kan en inköpslistalistan med mat fälla någon/några. Inte heller anser jag att MR kan peka ut tre medmisstänkta med en historia som all teknisk bevisning krossar och den är så pass otrovärdig att t o m åk förkastar den etc. Tidigare sagt av mig idag: vi är inte ens halvvägs i fallet så jag har god tro att aki fallet avslås och med det känner jag mig nöjd för det håller inte juridiskt "bortom all rimligt tvivel" och så vill jag givetvis att MR får livstid för han har hela tråden glömt så det ser jag som min uppgift att påminna er alla som bara vill prata JM att dom är TVÅ här inte EN. MR kan själv och det syns tydligt i fup och nu även rpu, ett kräk är vad han är som "spelar hundvalp".

Ditt citat; "Inte heller anser jag att MR kan peka ut tre medmisstänkta" håller jag med om.

Ditt citat; "Det räcker inte med att man varit på plats när en person dör"
Gör mig nyfiken på om du vet vilka som var där.

Dock är fallet så att JM har pekat ut de egna barnen som möjliga gärningsmän/kvinnor i dessa mycket allvarliga brott, så det är främst JM man kan "skylla" på att det finns ytterligare tre medmisstänkta och ej avförda från misstanke.

"Det är mord", "Du håller på att sjabbla till det", "Du ska bara vara tyst", "Ok?" är några Johannas ord till MR....

"Ja", "Han är otäck" "David är inte frisk" "han har varit ett problem sen han var två år" är otäcka ord att läsa i FUP när Johanna talar om sin son och när fhl undrar om hon verkligen menar allvar med att David skulle ha mördat sin egen morfar.

Johanna är den som gjort att grytan kokat på Granliden. Om du har några andra förslag, så vore de intressanta att ta del av.
Senast redigerad av Ulanna 2017-08-04 kl. 14:30. Anledning: Glömde
Citera
2017-08-04, 14:26
Medlem
develis avatar
Citat:
En rättsläkares resonemang gällande för få kiselalger i en kropp som legat i en kista/jord över ett år kan inte på något vis stå sig ensam för att fälla någon på livstid, den makten har inte en rättsläkare och tur är väl det hur än "sakkunnig" läkaren är.
....och trots att du vet sen tidigare inlägg via ljudfiler att "legat i en kista/jord över ett år" är helt irrelevant både sett till förruttnelse och fåtal alger enligt Professor AE samt professor HD så har du detta som argument.

Om man baserar ett påstående på falsk eller svag grund så faller per automatik resten gällande trovärdighet.
Citera
2017-08-04, 14:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
När aki drunknade levde GM. Efter hans död gjorde man en ny bedömning precis som nu sker i surhammarfallet där den dödes begravda make också skall undersökas. Likaså i knutby osv. Finns många fall där mord idag gör att men ser på död igår, inget ovanligt alls i brottsundersökningar.

Du har inte svarat på några av mina frågor, bara hänvisat till att polisen för att spara på grå celler och pengar väntar till brasan tagit sig lite bättre. Är det rättssäkert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in