2017-08-04, 11:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Var det inte ett HVB-hem? Iaf mycket märkligt att en 17-åring har tillgång till egen lägenhet medan det är bostadsbrist överallt. Dessutom är det väl inte säkert att han är "17"?

Antagligen så har han bott kollektivt på lägergården, inte säkert att han bor där nu eftersom att han är skriven på en privat bostadsadress i centrala Hallsberg. En familj som tjänar pengar på eländet, inget ovanligt.

Hur som helst så rinner det här ut i sanden om polisen inte hittar något lik i närheten av lägergården.
Citera
2017-08-04, 11:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
57Emma skiljer antagligen inte på att äga en fastighet och att vara skriven på adressen som fastigheten ligger på.

Antagligen slarv från 57Emmas sida.

Jag tror att vi kan utgå ifrån att sjuttonåringen inte äger fastigheten.

Vad menar du, det inte är skillnad på att äga och vara skriven på. Jo en 17-åring kan äga fastigheter men vara skriven på en annan adress
Citera
2017-08-04, 11:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad menar du, det inte är skillnad på att äga och vara skriven på. Jo en 17-åring kan äga fastigheter men vara skriven på en annan adress

Du skriver, citat;

Hen som kommit denna information säger att huset Hult 116 ägs av en 17 åring som är skriven i en lägenhet inne i Hallsberg med 3 andra personer. Det har ju inte att göra med vad Hult 116 används till, i detta läge iaf
Rapportera Citera+ Citera
Idag, 10:53

För rättvisans skull, du återger bara vad någon annan har berättat för dig. Någon påstår alltså att sjuttonåringen äger fastigheten. Det är fullt möjligt, men väldigt osannolikt, att en sjuttonåring med utländsk bakgrund äger en HVB-anläggning. Men vad vet vi, en målvakt kanske.

EDIT;Med största sannolikhet så är det Svenska kyrkan som äger den här fastigheten och ingen annan.
Senast redigerad av OY 2017-08-04 kl. 11:37.
Citera
2017-08-04, 11:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Du skriver, citat;

Hen som kommit denna information säger att huset Hult 116 ägs av en 17 åring som är skriven i en lägenhet inne i Hallsberg med 3 andra personer. Det har ju inte att göra med vad Hult 116 används till, i detta läge iaf
Rapportera Citera+ Citera
Idag, 10:53

För rättvisans skull, du återger bara vad någon annan har berättat för dig. Någon påstår alltså att sjuttonåringen äger fastigheten. Det är fullt möjligt, men väldigt osannolikt, att en sjuttonåring med utländsk bakgrund äger en HVB-anläggning. Men vad vet vi, en målvakt kanske.

Jag återger bara vad som skrevs till Piavik av en fd medlem här. Inte alls ovanligt att omyndiga äger fastigheter i Sverige.
17 åring, utländsk bakgrund, ingen aning. Men det går ju att kolla vem som äger Hult 116
Citera
2017-08-04, 11:42
Medlem
Var hittar ni på vilka ställen han är skriven?
Enligt ratsit är han skriven på Hult 116
Enligt hitta.se är han skriven på P.Larsgatan

Hela internet är inte synkat så såhär brukar det se ut när man flyttar.

Är det sökmotorer ni använt för att hitta vem som "äger" fastigheterna eller har ni beställt utdrag från fastighetsregistret på de aktuella adresserna?
Citera
2017-08-04, 11:48
Medlem
MrFolds avatar
En sjuttonåring som relativt nyligen beviljats asyl äger knappast en fastighet nej.

Den som ändå är nyfiken på ägarna kan fråga här: http://www.lantmateriet.se/sv/Om-Lantmateriet/Om-oss/Kontakta-oss-information/Kontakta-oss/
Citera
2017-08-04, 11:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Var hittar ni på vilka ställen han är skriven?
Enligt ratsit är han skriven på Hult 116
Enligt hitta.se är han skriven på P.Larsgatan

Hela internet är inte synkat så såhär brukar det se ut när man flyttar.

Är det sökmotorer ni använt för att hitta vem som "äger" fastigheterna eller har ni beställt utdrag från fastighetsregistret på de aktuella adresserna?

Jag har tidigare citerat ur den här artikeln, det framgår klart och tydligt att Svenska kyrkan äger lägergården Hult.

http://www.na.se/orebro-lan/kumla/andrade-boplaner-i-kumla-nar-farre-soker-asyl

Citat;

Kumla kommun har sedan förra året hyrt tolv platser på Svenska kyrkans lägergård Hult, mellan Hallsberg och Östansjö.

EDIT;

Jag passar på att fråga om någon från Hallsberg känner till om det är någon polisiär aktivitet kring lägergården med omgivningar just nu? Hundsök, teknikerbuss eller annat intressant?
Senast redigerad av OY 2017-08-04 kl. 11:51.
Citera
2017-08-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag återger bara vad som skrevs till Piavik av en fd medlem här. Inte alls ovanligt att omyndiga äger fastigheter i Sverige.
17 åring, utländsk bakgrund, ingen aning. Men det går ju att kolla vem som äger Hult 116

Så du påstår att det är vanligt med underåriga som har fast inkomst/kapital för att kunna äga en fastighet.
Citera
2017-08-04, 11:58
Medlem
Nu är de "igång"

http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/hundforare-soker-av-efter-luktlarmet-i-hallsberg
Citera
2017-08-04, 11:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Fick det här till mig av en annan medlem som inte kan skriva här just nu
Det stora huset jag tjatat om är Hult 116. Men när den här andra personen kollade upp husen hittade hon Hult116. Det är skrivet på en 17 årig grabb.
Det huset har vi missat för det syns knappt.
Den här killen har även en bostad inne i Hallsberg som han delar med 3 andra. Varav en är lika gammal som P och som hör och häpna precis avslutat en yrkesutbildning i Falun!
Väldigt konstigt sammanträffande?
Nik 145 kan du få in huset på kartan?

Förstår att din uppgiftslämnare läser här. Oerhört intressant info men vi får inte ihop det. Vem äger Hult 116.
OT men känns lite läskigt att fråga via någon annan, typ lite anden i glaset feeling
Citera
2017-08-04, 12:00
Medlem
Passerade just kapellet. Där fanns svt -bilen plus en civil hundbil och en privatbil. Större pådrag än så var det inte.
Citera
2017-08-04, 12:01
Medlem
Citat:
Jag har tidigare citerat ur den här artikeln, det framgår klart och tydligt att Svenska kyrkan äger lägergården Hult.

http://www.na.se/orebro-lan/kumla/andrade-boplaner-i-kumla-nar-farre-soker-asyl

Citat;

Kumla kommun har sedan förra året hyrt tolv platser på Svenska kyrkans lägergård Hult, mellan Hallsberg och Östansjö.

EDIT;

Jag passar på att fråga om någon från Hallsberg känner till om det är någon polisiär aktivitet kring lägergården med omgivningar just nu? Hundsök, teknikerbuss eller annat intressant?

De skulle söka idag så man får hoppas att de är igång nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in